Gå til innhold

Plastidip, erfaringer?


///Johnsen
 Share

Anbefalte innlegg

hmm.. har en roadracing sykkel jeg skulle lakkert. Kan skru av kåpa for å lakkere - er det best med sprayboks?

Sykkel er nå svart - tenkte matt svart med litt matt hvite detaljer så skulle vel gå greit det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal plastdippe hele e34n min snart, muligens førstkommende helg. Kan dokumentere med bilder og lage en liten writeup. Har bestilt 8L Plastidip i matt svart og 6L xylene tynner, kjøpt inn "proff" malersprøyte fra biltema.

Håper på et greit resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal plastdippe hele e34n min snart, muligens førstkommende helg. Kan dokumentere med bilder og lage en liten writeup. Har bestilt 8L Plastidip i matt svart og 6L xylene tynner, kjøpt inn "proff" malersprøyte fra biltema.

Håper på et greit resultat :)

Anbefales å bruke den elektriske sprøyten fra Plastidip faktisk. De som er laget for vanlig lakk blir tett med en gang ifølge flere som har prøvd.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal plastdippe hele e34n min snart, muligens førstkommende helg. Kan dokumentere med bilder og lage en liten writeup. Har bestilt 8L Plastidip i matt svart og 6L xylene tynner, kjøpt inn "proff" malersprøyte fra biltema.

Håper på et greit resultat :)

Lag en slags DIY tråd på det da! er spent på hvordan det blir :P hva betalte du for allt sammen og hvor kjøpte du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal plastdippe hele e34n min snart, muligens førstkommende helg. Kan dokumentere med bilder og lage en liten writeup. Har bestilt 8L Plastidip i matt svart og 6L xylene tynner, kjøpt inn "proff" malersprøyte fra biltema.

Håper på et greit resultat :)

Anbefales å bruke den elektriske sprøyten fra Plastidip faktisk. De som er laget for vanlig lakk blir tett med en gang ifølge flere som har prøvd.. :)

Har kjøpt inn egen elektrisk sprøyte fra biltema med samme dyse som den de bruker på dipyourcar.com, og med justerbar lakkmengde. Så tror det skal bli bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal plastdippe hele e34n min snart, muligens førstkommende helg. Kan dokumentere med bilder og lage en liten writeup. Har bestilt 8L Plastidip i matt svart og 6L xylene tynner, kjøpt inn "proff" malersprøyte fra biltema.

Håper på et greit resultat :)

Lag en slags DIY tråd på det da! er spent på hvordan det blir :P hva betalte du for allt sammen og hvor kjøpte du det?

Skal blande 60/40 plastidip/tynner, så kjøpte 2 gallons (3,8L ishx2) med svart fra Partsandretards, som opererer med omtrent samme priser som plastidip.no

6L Tynner fra biltema kom på rett over 300kr.

Og "proff" elektrisk malersprøyte 399 fra biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal plastdippe hele e34n min snart, muligens førstkommende helg. Kan dokumentere med bilder og lage en liten writeup. Har bestilt 8L Plastidip i matt svart og 6L xylene tynner, kjøpt inn "proff" malersprøyte fra biltema.

Håper på et greit resultat :)

Lag en slags DIY tråd på det da! er spent på hvordan det blir :P hva betalte du for allt sammen og hvor kjøpte du det?

Skal blande 60/40 plastidip/tynner, så kjøpte 2 gallons (3,8L ishx2) med svart fra Partsandretards, som opererer med omtrent samme priser som plastidip.no

6L Tynner fra biltema kom på rett over 300kr.

Og "proff" elektrisk malersprøyte 399 fra biltema.

http://biltema.no/no/Bygg/Maling-og-Fug ... er-361612/ den her da? xylene basert eller hva det er den her?

spendt på resultat. går med tanker om å dippe tralla mi og :)

vært på tanken med å handle en 25 bokser + en slik holder. blir jo ikke dyrere enn å kjøpe inn alt utstyr og dilldall. men aner ikke hvor mange bokser som evnt må kjøpes. får gooogle litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal begynne å selge "ferdigblandet" Plastidip snart.. Det blir gode priser:) Er litt vel stive priser i Norge sammenlignet med feks. USA.. Men det er ikke så lett å få tak i dette heller.. men det blir nå:)

Mere info ??:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal begynne å selge "ferdigblandet" Plastidip snart.. Det blir gode priser:) Er litt vel stive priser i Norge sammenlignet med feks. USA.. Men det er ikke så lett å få tak i dette heller.. men det blir nå:)

Mere info ??:-)

Vel. Vi har fått avtale med en leverandør i USA, og har fått på plass frakt og hele stasen. Første ordren er plassert, og vi venter bare på dato for sending. Det tar 23 dager å sende dette med båt, så vi håper at dette er lagervare tidlig i mars.

Det er VELDIG irriiterende at dette skal være så dyrt i Norge. Det jeg kan si er at vi kommer til å være klart billigst i norge på spray, og vi kommer til å ha ganske gode priser på ferdigblandet Plastidip. Vi vurderer muligheten for å blande selv, da dette er mer lønnsomt, men tror det bare vil bli mer styr for vår del. I tillegg vil kunden få et ferdigblandet produkt som har "dipyourcar-kvalitet".

Sprøyter, lik den dipyourcar bruker, samt billigere sprøyter blir også til salgs:)

Vi må bare begynne i en ende og se hvor mye dette vil koste oss i første omgang å sette prisene litt deretter. Det er mye lover og regler rundt farlig gods - så vi får se om dette går slik vi planlegger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal plastdippe hele e34n min snart, muligens førstkommende helg. Kan dokumentere med bilder og lage en liten writeup. Har bestilt 8L Plastidip i matt svart og 6L xylene tynner, kjøpt inn "proff" malersprøyte fra biltema.

Håper på et greit resultat :)

Anbefales å bruke den elektriske sprøyten fra Plastidip faktisk. De som er laget for vanlig lakk blir tett med en gang ifølge flere som har prøvd.. :)

Tja, den blir ikke tett, men den legger det ikke godt, og spytter litt for mye.. Samt at laget blir veldig tynt :S så invester i en el-sprøyte, så blir det nok bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...