Gå til innhold

Plastidip, erfaringer?


///Johnsen
 Share

Anbefalte innlegg

Var på jobben nå å så på felgene etter di har tørket skikkelig å strukturen osv er ikke like fin nå dessverre, men et topp tips til fine kanter er å gå over kanten med tynner på fingeren =) Det ble bra =) Bortsett fra der jeg klarte lage noen sår men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det mye godt lese stoff å mye posetive meldinger :) så da bestemte jeg meg nå for å få på dette på felgene mine før dem skal på til våren... :)

felgene er type GS silver track i 8,5*18 til min e30 cab.

bilder skal komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det mye godt lese stoff å mye posetive meldinger :) så da bestemte jeg meg nå for å få på dette på felgene mine før dem skal på til våren... :)

felgene er type GS silver track i 8,5*18 til min e30 cab.

bilder skal komme :)

Et tips er å bare konsentrere deg om å spraye på sidene av eikene =) Da kommer det automatisk over det meste... dette gjorde ikke jeg så mine er en del mørkere i front enn på sidene om du skjønner... å det tipset om å legge boksene i varmt vann funka som faen! =D Men noen av dysene på disse boksene er helt mongo så viss du merker at for eksempel boks nr to sprayer rart så bare bruk dysa fra en annen boks =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det mye godt lese stoff å mye posetive meldinger :) så da bestemte jeg meg nå for å få på dette på felgene mine før dem skal på til våren... :)

felgene er type GS silver track i 8,5*18 til min e30 cab.

bilder skal komme :)

Et tips er å bare konsentrere deg om å spraye på sidene av eikene =) Da kommer det automatisk over det meste... dette gjorde ikke jeg så mine er en del mørkere i front enn på sidene om du skjønner... å det tipset om å legge boksene i varmt vann funka som faen! =D Men noen av dysene på disse boksene er helt mongo så viss du merker at for eksempel boks nr to sprayer rart så bare bruk dysa fra en annen boks =)

takker så mye for info, skal ha dette i hode :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer min erfaring og det er ikke av den posetive sorten! :shock:

har sett litt på dette "fantastiske" stoffet i lang stund nå, har sett noen hele biler har blitt dippet i diy filmer fra youtube og fulgt tråder hvor dere har prøvd det på forumet. synse det såg kult ut og ville prøve å freshe opp felgene mine litt... #-o

min fremgangsmåte... :roll:

har hatt sprayboksen inne på stua hvor det selfølgelig er godt og varmt i 2 dager.

god tempratur i garagen

ristet boksen til krampa kom og tok meg.

vasket felgene med silikonfjærner fra wurth.

maskert rundt felgene men ikke kant i kant slik at det blir heft når maskeringen skal rives av.

stor tro på at dette skal bli meget bra.

sprayet testspray ut i "løse lufta" før jeg gikk til verks.

SPLÆTT :o:shock::o:shock:

sprayboksen spyttet lakk/dip utover felgen og det ble katastrofe!

jaja, nå er det jo ingen vei tilbake tenkte jeg så sprayet litt mer så kansje det er muligheter for å kunne rive det av når det tørker...!?!

her ser dere resultatet! #-o:shock::?:(:evil:

9wbuo0fwu0mh2xoynw3h.jpg

n7l6h3017usc9d6syv12.jpg

0rmtns2a87srbba2ynve.jpg

8ybu5gh8c0zx53k6dq27.jpg

FML

hva skyldes dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme resultatet hadde jeg når jeg skulle spraye grillen på bilen min. Ringte butikken og ble rådet til å legge boksen i varmt vann.

La boksen oppi en pose med varmt vann i 30 min :D Tok den ut og da spraya den så fint og jevnt :)

Tror ikke at boksen har vært varmt nok , selv om den har vært i stua. man må også riste boksen mye lenger enn vanlige spraybokser :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer min erfaring og det er ikke av den posetive sorten! :shock:

har sett litt på dette "fantastiske" stoffet i lang stund nå, har sett noen hele biler har blitt dippet i diy filmer fra youtube og fulgt tråder hvor dere har prøvd det på forumet. synse det såg kult ut og ville prøve å freshe opp felgene mine litt... #-o

min fremgangsmåte... :roll:

har hatt sprayboksen inne på stua hvor det selfølgelig er godt og varmt i 2 dager.

god tempratur i garagen

ristet boksen til krampa kom og tok meg.

vasket felgene med silikonfjærner fra wurth.

maskert rundt felgene men ikke kant i kant slik at det blir heft når maskeringen skal rives av.

stor tro på at dette skal bli meget bra.

sprayet testspray ut i "løse lufta" før jeg gikk til verks.

SPLÆTT :o:shock::o:shock:

sprayboksen spyttet lakk/dip utover felgen og det ble katastrofe!

jaja, nå er det jo ingen vei tilbake tenkte jeg så sprayet litt mer så kansje det er muligheter for å kunne rive det av når det tørker...!?!

her ser dere resultatet! #-o:shock::?:(:evil:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

FML

hva skyldes dette?

Dårlig ristet/kald boks/dårlig dyse... Har sprayet med endel bokser nå å mange av dysene er helt umulig!! Så da måtte jeg ta dyse fra en av di andre boksene bare. Legg boksen i varmt vann også eventuelt bytte dyse.

Men varmt vann kan hende løser problemet for da blir trykket i boksen mye hardere så da sprayer det jevnt å fint som bare FAEN!! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer min erfaring og det er ikke av den posetive sorten! :shock:

har sett litt på dette "fantastiske" stoffet i lang stund nå, har sett noen hele biler har blitt dippet i diy filmer fra youtube og fulgt tråder hvor dere har prøvd det på forumet. synse det såg kult ut og ville prøve å freshe opp felgene mine litt... #-o

min fremgangsmåte... :roll:

har hatt sprayboksen inne på stua hvor det selfølgelig er godt og varmt i 2 dager.

god tempratur i garagen

ristet boksen til krampa kom og tok meg.

vasket felgene med silikonfjærner fra wurth.

maskert rundt felgene men ikke kant i kant slik at det blir heft når maskeringen skal rives av.

stor tro på at dette skal bli meget bra.

sprayet testspray ut i "løse lufta" før jeg gikk til verks.

SPLÆTT :o:shock::o:shock:

sprayboksen spyttet lakk/dip utover felgen og det ble katastrofe!

jaja, nå er det jo ingen vei tilbake tenkte jeg så sprayet litt mer så kansje det er muligheter for å kunne rive det av når det tørker...!?!

her ser dere resultatet! #-o:shock::?:(:evil:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

FML

hva skyldes dette?

Garantert silikonfjerneren. Silikon + lakk er en lakkerers verste fiende.

Du trenger heller ikke riste en boks til krampa tar deg, 20 sekunder er mer enn nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kald boks skal det ikke være, den har jo vært istua i 2 dager :?

ristet godt gjore jeg også :?

dette var bare en prøveboks jeg kjøpte, ville sjekke hvordan dette produktet fungerte, så har bare denne dysa å prøve...

men skal ta en runde med samme boksen i morgen, da skal jeg varme den opp for å se om det ble bedre! [-o<

hylle: silikonfjærner er lakkens beste venn, men silikonens værste fiende (silikonfjærner) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket bare vanlig, med såpe og vann, og det har fungert smertefritt ;) prøv en gang uten silikonfjerner, så tror jeg du får et bra resultat ;) den spytter litt, men den legger seg jevnt etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer min erfaring og det er ikke av den posetive sorten! :shock:

har sett litt på dette "fantastiske" stoffet i lang stund nå, har sett noen hele biler har blitt dippet i diy filmer fra youtube og fulgt tråder hvor dere har prøvd det på forumet. synse det såg kult ut og ville prøve å freshe opp felgene mine litt... #-o

min fremgangsmåte... :roll:

har hatt sprayboksen inne på stua hvor det selfølgelig er godt og varmt i 2 dager.

god tempratur i garagen

ristet boksen til krampa kom og tok meg.

vasket felgene med silikonfjærner fra wurth.

maskert rundt felgene men ikke kant i kant slik at det blir heft når maskeringen skal rives av.

stor tro på at dette skal bli meget bra.

sprayet testspray ut i "løse lufta" før jeg gikk til verks.

SPLÆTT :o:shock::o:shock:

sprayboksen spyttet lakk/dip utover felgen og det ble katastrofe!

jaja, nå er det jo ingen vei tilbake tenkte jeg så sprayet litt mer så kansje det er muligheter for å kunne rive det av når det tørker...!?!

her ser dere resultatet! #-o:shock::?:(:evil:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

FML

hva skyldes dette?

Garantert silikonfjerneren. Silikon + lakk er en lakkerers verste fiende.

Du trenger heller ikke riste en boks til krampa tar deg, 20 sekunder er mer enn nok! :)

Silikonfjerneren er det iallefall ikke ;) Å jo disse må ristes mye lenger enn 20sek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...