NBCustom Skrevet Oktober 22, 2012 Skrevet Oktober 22, 2012 Du har nok ingen rekkepumpe i bilen din. Du har ei rotasjonspumpe, med mindre den er byttet ut.
Spankus Skrevet Oktober 23, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2012 Du har nok ingen rekkepumpe i bilen din. Du har ei rotasjonspumpe, med mindre den er byttet ut. ja det har jeg tenkt mange ganger over att jeg må endre mn alltid glømt
Spankus Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2012 Jaja, da er vintertiden kommet så da er det på med piggdekk Sliter som faan med girkassa på den omdagen, tuller i nødmodus og diverse. Så spørs om jeg får bygger om den til manuell, har ikke annet valg og orker ikke kukke mer med automatkassa seinere
316 Skrevet Oktober 29, 2012 Skrevet Oktober 29, 2012 Usedvanlig flott vinterbil da, så jo riktig fin ut i lakken!
Spankus Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2012 Usedvanlig flott vinterbil da, så jo riktig fin ut i lakken! Nåååjaa, har noen skavanker og overflate rust ja.. Hjulbuene bak er pusset ned og lakkert med rød rustkiller, førerdøren også. så det er nok bildene som lyver litt Spekulerer mye på å bygge om til manuell kasse, klør meg litt i hode over hva som må gjøres og slikt men det blir vel i orden håper jeg Har delebil som har vært manuell, men mangler kasse og clutch. Så er vell veldig plug&play håper jeg med resten
BmwDieselPower Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 Har svinghjul med clutch og trykkplate fra tds'n min:)
Spankus Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2012 Har svinghjul med clutch og trykkplate fra tds'n min:) Sender deg en pm! Christensen reagerte på dette 1
John90 Skrevet November 26, 2012 Skrevet November 26, 2012 Skal jaggu henge meg på her eg og! Ordner seg med manuellombygginga skal du sjå
Spankus Skrevet November 28, 2012 Forfatter Skrevet November 28, 2012 Blei dritlei av dette turtallet her, feilmelding og max 3 gir! Så da var det tid for donorbil som hadde komplett manuelt drivverk, legg merke til att dette er gammle stereobilen til bmw520 her på forumet Så var alt demontert og vi sikter oss inn på å bygge om (Trenger du deler, si ifra!)
Spankus Skrevet November 28, 2012 Forfatter Skrevet November 28, 2012 Fått den opp på bukk: Demontere litt for å komme lettere til div slanger og clutchsylinder montering m.m Kom da på att på diesel slangen fra tanken hadde lekkasje! Prøvd med copper ringer 2 ganger før men funker ikke, så satte i copperskiver med pakning på. Har trua på att det blir tett nå Blir motorvask når jeg er ferdig med å skru ja! Her er vi igang med ombyggingen til manuell: Det var noen som sa att jeg måtte skifte bremsevæskebeholder for uttak til clutch, men se her Helt likt på både manuell og automat. Bare att det er plugga. Her er clutch pedalen inne, skal kappe av bremsepedalen til vanelig bredde Synes det er domt av bmw å lage bare en forskjell på automat og manuell. Å det er braketten til clutchfjæra.. Så vi kappa av den fra manuellbilen og sveisa den på. Orka ikke alt styret med å ta inn og ut hele pedalboksen Mellomaksling demontering. Beistet som er på tur ut: Her er beistet ute, var no jobb i å få den ut ja.. Tung satan Montering igjen: Enkelmasse? The realdeal Mellomaksling inne igjen
TRF Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Ombygging fra aut til manuell er relativt enkelt. Bygg om alt mekanisk, koble til ryggelysbryter i den gamle kontakten ved girspak, samt a)koble den samme kontakten slik at bilen reigsterer "n", eller enda bedre, i sikringeboksen på førerside motorrom, finn releet som hindrer start dersom bilen ikke står i p/n, og koble deg forbi dette. Det er klart girkassa girer rart med "evrymod" greiene. Den aner jo ikke hvor mye diesel den får, dermed heller ikke hvordan den skal gire. (innsp mengde har direkte sammenheng med moment).
Spankus Skrevet November 28, 2012 Forfatter Skrevet November 28, 2012 Ombygging fra aut til manuell er relativt enkelt. Bygg om alt mekanisk, koble til ryggelysbryter i den gamle kontakten ved girspak, samt a)koble den samme kontakten slik at bilen reigsterer "n", eller enda bedre, i sikringeboksen på førerside motorrom, finn releet som hindrer start dersom bilen ikke står i p/n, og koble deg forbi dette. Det er klart girkassa girer rart med "evrymod" greiene. Den aner jo ikke hvor mye diesel den får, dermed heller ikke hvordan den skal gire. (innsp mengde har direkte sammenheng med moment). Ja, er straks ferdig Sitter og venter på ny slavesylinder så er vi igang tenker jeg Må se nærmere på det ryggelysproblemet der, kobla bare en ledning fra 1 på stikket og inn på nr 3, veit ikke om det blei riktig. Prøvde ikke å starte siden den står uten innsug enda. Ryggelys bryteren sitter på kassen på manuell på høyre siden? Fikk kompisen min te å se om den gikk rundt nå, å det gjorde den. Å det gjør den ikke hvis den hadde registrert att den sto i gir Ja, blei bare tull med evrymod på automat Var ikke lenge den tålte momentet heller.. For å si det på den måten, olja fra automatkassa var SVART og luftet brent
Spankus Skrevet November 28, 2012 Forfatter Skrevet November 28, 2012 Her er også noen å bilder fra eksosanlegg og stereo'n e heiv inni Skulle egentlig hatt 4,5" ellr 5" trur jeg, hadde passet bedre det Helt greit føre, gleder meg til å få testa manuell med spærre og evrymod
tommyheimberg Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Endelig var det update her igjenn:) Har du sveisa ny eksos hele veien? og Hae du stilt den opp?, lurte på å stille opp trykket på min og men må få tak i chip først så den får mere Diesel og:) Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå