Gå til innhold

Spankus sin 525TDS! Oppe å går igjen 18/01


Spankus
 Share

Anbefalte innlegg

Flere bilder av det vi har drivi med idag, har tatt en liten kjapp oppstart idag og vi må finjustere dieselpumpen litt mere.

Får forhåpentligvis lagd til trykk og muligens retur på turbo imårra.

post-55577-0-37614200-1401906881_thumb.j

post-55577-0-79497500-1401906915_thumb.j

post-55577-0-02392800-1401906956_thumb.j

post-55577-0-55137800-1401906999_thumb.j

post-55577-0-02576800-1401907042_thumb.j

post-55577-0-07595000-1401907089_thumb.j

Vi sliter litt med å ordne gasswire system for å få nok vandring, blir for kort sånn det er nå..

Men det går heldigvis frammover, reiser på jobb igjen på mandag.

Så rekker ikke få skiftet clutch og slikt før jeg kommer hjem igjen.

Men alt kan ikke gå like fort :)

kom gjerne med feedbacks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker oppsettet her, og lurer litt på hva effekt du ønsker å oppnå med den? :)

har vell egentlig ikke satt meg noen tall enda, sikter meg inn på å først få bort alle barndomsfeil og få det holdbart.

så får vi se utover det. Det blir vell benking tilslutt :)

Men hvis man skal se på det som sitter i motorrommet så går jo pumpa opptil 400hk og turbo holder til 400hk i motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bilder ifra oppstart idag, må få tak i eksosbandasje.

Noen som veit om dysefeil lampa kommer på når man tar bort den elektriske diesel pumpa?

Etter my trøbbling, dyse som røyk, diesel lekkaser, problemer med varmen og ikke minst ting vi selv har glemt  :---)

Så har vi hatt vellykket oppstart, men ikke prøvekjørt no særlig pga varme.

 

Har nå fått tak i doble kjølevifter og prøve å ta ut thermostat imårra.

Så får vi se da.

Trenger iallefall mere justering av dieselpumpa!

Fikk ordnet gasswire perfekt!

 

post-55577-0-90380900-1401999023_thumb.j

 

post-55577-0-77264700-1401999075_thumb.j

 

post-55577-0-34266000-1401999128_thumb.j

 

post-55577-0-40069700-1401999177_thumb.j

 

Eksosen er såklart bare midlertidig for å få prøvd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller bare tatt et 90 benn rett opp. Blir mye vekt på green røret sånn det er nå pluss av motoren beveger seg en del :) Og det med varmegang syntes jeg er rart, når motoren får mere diesel skal den gå kaldere pga dieselen kjøler en del. Pluss at m51 sliter med og få varmen, derfor det er et sånn sjalusi forran radiatoren pluss termostat. Så med mindre det er dårlig lufting,tett termostat, gåen vannpumpe eller trykk i systemet er det noe rart her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller bare tatt et 90 benn rett opp. Blir mye vekt på green røret sånn det er nå pluss av motoren beveger seg en del :) Og det med varmegang syntes jeg er rart, når motoren får mere diesel skal den gå kaldere pga dieselen kjøler en del. Pluss at m51 sliter med og få varmen, derfor det er et sånn sjalusi forran radiatoren pluss termostat. Så med mindre det er dårlig lufting,tett termostat, gåen vannpumpe eller trykk i systemet er det noe rart her :P

ja veit det.. Blei bare lagt sånn for en liten prøvetur og oppstart :)

Skal se om vi får luftet bedre imårra, det kan godt hende att thermostaten har paja!

Vi får forske på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en termostat fra koed, som åpner litt tidligere!:) og evt et kjølestoff fra mekonomen, mener å huske at de selger et stoff som kan kjølebedre :D 

Men blir rått dette :D sku vert ferdig, å blitt med på gs treffe som er på bud i helgen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en termostat fra koed, som åpner litt tidligere!:) og evt et kjølestoff fra mekonomen, mener å huske at de selger et stoff som kan kjølebedre :D 

Men blir rått dette :D sku vert ferdig, å blitt med på gs treffe som er på bud i helgen:D

Det er radiatoren som lekker.. merker ikke noe vann i olja eller omvendt :)

Må få ordna dysene så det blir optimalisert for mere flow og få justert pumpen bedre.

Hører det er noe som ikke er riktig. Og den blir varm ved hardtbruk selv med thermostaten ute..

Så det er nok best å la den stå til vi får ordnet dysene :)

Fikk på 2 kjølevifter idag også. Det hjalp betraktelig!

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jess få alt igjorden blir bra:D såppas ja... koed selg vertfall 60graders termostat, ja to kjølevifter hjelper:D

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal jo ikke gå varm når den kjøres uten veldig høy belastning, da er det noe galt. For øvrig så kjøler ikke diesel. Den effekten det prates om er noe man får ved lav afr på bensin forbrenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da. Jeg vet at du "liker å forenkle ting litt" så da får du være av den oppfatningen.

edit: tips, i stedet for å Google så tastaturet går varmt for å prøve å finne en setning hvor du kan vise til at diesel kjøler (for det er en litt mer kompleks sak enn du gjerne vil innse), så flytt fokus bort fra å være uenig med meg og over på å forstå hva som skjer i forbrenninga på en diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...