Gå til innhold

Spankus sin 525TDS! Oppe å går igjen 18/01


Spankus
 Share

Anbefalte innlegg

Hsr dobbel eg:-(.. hva kan en bruke svinghjul fra?, passer clutchen om hverandre på enkel og dobbel?, har 228 eg og. Bytta clutchen her om dagen, godt og sleppe slurring på den:-))

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Veit ikke, fikk tak i svinghjul fra en tidlig tds jeg.

Nei de passer ikke overens, enkel masse 228mm og dobbel er

240mm mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250 med evry mod? , va annet enn større turbo gjør du? Vil gjøre mere med min og:-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Nei blir helt nytt map :)

Grovere dyserør, 3" eksos, stor intercooler, bygge varmeskjold og lage rom til luftfilter.

Elektrisk vifte, ta bort den orginale.

Hvorfor skal du ha grovere dyserør? Hvordan har du tenkt å regulere den 330D turboen? Skal du bygge grenrør til den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250 med evry mod? , va annet enn større turbo gjør du? Vil gjøre mere med min og:-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Nei blir helt nytt map :)

Grovere dyserør, 3" eksos, stor intercooler, bygge varmeskjold og lage rom til luftfilter.

Elektrisk vifte, ta bort den orginale.

Hvorfor skal du ha grovere dyserør? Hvordan har du tenkt å regulere den 330D turboen? Skal du bygge grenrør til den?

Blei anbefalt av trf og kjøpe på grovere rør, turboen blir ombygd til wastegate vakum styrt.

Pratet med trf om det, og han mente jeg kunne bruke det orginale grenrøret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe poeng i å bytte dyserør! Han har sikkert ment grovere rør ifra tank og frem til pumpe;)

Tror ikke du får plass uten å lage en overgang, motorfestet ligger ganske nærme utgangen på grenører og 330d turboen bygger ganske mye mtp eksoshuset;)

Har denne 330D turboen billethjul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDH, DV som skal byttes.

Turboen er en eldre variant, levert før vi begynte med billett hjul. Men ypperlig for det oppsettet det er snakk om her, nesten litt stor inducer mtp relativt lav flow på 2,5 iforhold til 3,0 på lavt turtall.

Tommy, dobbelmasse og 228mm på e34 ja. Du kan bruke clutchpakker tiltenk m50.

Flens er lik på en aktuelle turboen, og m51. Dog er jo ikke det originale grenrøret veldig bra mtp den flowen en søker å oppnå. Men viktig å huske at målet her ikke er 400hk, men en "frisk" ca 250hk.

edit: så mye mer info vil jeg ikke poste, tenker trådstarter kan få gjøre det selv. Men dette er et prosjekt som ikke går gjennom meg direkte, men en god kunde som har gådd over til å bli "monteringspartner", og kjenner trådstarter (såvidt jeg har skjønt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDH, DV som skal byttes.

Turboen er en eldre variant, levert før vi begynte med billett hjul. Men ypperlig for det oppsettet det er snakk om her, nesten litt stor inducer mtp relativt lav flow på 2,5 iforhold til 3,0 på lavt turtall.

Ahh, har du noen ferdig modifiserte? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hvordan står det til her om dagen?:-))

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2

Nja, driver mest med 7 serien om dagen men den trulter og går tdsn vettu :)

Handler inn mere og mere for å få bygd den til vinters :)

Blir bensindiff med 3,46 utveksling og lamellsperre til vinter for å

Få brukt den skikkelig på asfalten :)

Du får følge med i tråden om sjuern også tommy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...