Garstin Skrevet Oktober 6, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2013 Ikke si det engang! Ser helt forferdelig ut nå, men senk blir ikke før til våren igjen DTalstad98 reagerte på dette 1
Garstin Skrevet Oktober 14, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2013 Slenger ut noen bilder jeg, for det får man vel aldri nok av.Selvom det ikke er så mye å ta bilde av enda.. haha Var på tide å få av bakdekkene mine nå, så da ble det på denne måten ellers... Skal ha på forran og, så fort jeg har lakkert di to siste. Fant en bil i skogen da
bmwpower86 Skrevet Oktober 14, 2013 Skrevet Oktober 14, 2013 blir en fin bil dette liker de felgene du har foran
AHellem Skrevet Oktober 14, 2013 Skrevet Oktober 14, 2013 hva er lakkeringsplanene for denne?,, klarer ikke helt å vende meg til den fangeren, men mulig den vokser på meg! skal ha creds for å ha moddet den til selv i hvertfall! stå på
Garstin Skrevet Oktober 14, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2013 Idag tror jeg starteren har tatt kvelden, så i morgen blir det å bytte.. huff blir en fin bil dette liker de felgene du har foran Bra noen har troa Borbet felgene er egentlig ikke mine, men vurderer sterkt å kjøpe di.. hva er lakkeringsplanene for denne?,, klarer ikke helt å vende meg til den fangeren, men mulig den vokser på meg! skal ha creds for å ha moddet den til selv i hvertfall! stå på haha.. lakkeringsplan ja, det var ett godt spørsmål, lakken ser helt forferdelig ut og det kan alle som har sett bilen underskrive på men hva jeg skal gjøre med det er jeg ikke helt sikker på.. Har vært på plastidip tanker, men tror jeg har slått ifra meg det. Jeg vil ha lakk, og helst en nydelig gråfarge, men vet ikke hvor lys/mørk jeg vil ha den.Fangeren er litt spesiell men begynner å like den veldig godt selv. så håper andre gjør det etterhvert å Var artig å prøve noe litt annet.(Den er jo egentlig ikke ferdig enda, for det manger en del fin sliping på den men jeg har rett og slett ikke tid til å bry meg så mye om det nå før vinteren :/ )
AHellem Skrevet Oktober 16, 2013 Skrevet Oktober 16, 2013 bare ikke putt horenetting i åpningen på den hehe,, så kan nok en vende seg til den!
sveigis Skrevet Oktober 16, 2013 Skrevet Oktober 16, 2013 Leste igjennom tråden din og jeg liker det jeg leser. Synes også det er ekstra gøy at en ungdom som deg bygger e34 isteden for å ødelegge de med teit og stygg styling. Så fortsett med det arbeidet du gjør så blir nok denne fin. Angående fangeren,synes jeg den så fin ut.Litt gøy å ha noe som ikke andre har og hele tiden.
Garstin Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2013 Tja, jeg byttet starter, og kom like stort lengre. Denne starteren vet jeg at funker, så kan utelukke det problemet. Sikringer og rele og sjekket og alt ser greit ut.Har også prøvd å koblet av batteriet over natta..Når jeg vrir om nøkkelen så hører jeg det klikker i rele, men starter vil ikke gå rundt.Dette skjedde plutselig mandag kveld. bilen funker helt fint før på dagen. Første tanken var jo batteriet, så jeg fant fram multimeter, målte 12,50v (og det er vel greit? både på batteri og på starter) For sikkerhets skyld kjørte jeg bort en bil og hadde på startkabler, målte til 13,15v. så strøm er ikke noe problem.Men bilen startet ikke. Så da ble det skrutrekker på starter for å få den til å gå rundt, og det funker jo.. samme med trillstart.. Men jeg kan jo ikke ha det sånn.. Det jeg kan kommet frem til er at det må være tenningslåsen, eller startsperra. Jeg fikk med en kontroll til å låse (+alarm?) med bilen, den har jeg bare testet 2-3 ganger men har blitt noe rart med alarmen etterpå hver gang og jeg ikke har fått start på bilen, så den hang jeg fra meg hjemme etter ett par turer..etter jeg bytta starter kom jeg på at kanskje det var kontrollen som hadde fått startsperra til å henge segså jeg reiste hjem og henta den, men nå funker ikke kontrollen i det hele tatt. kan dette ha noe med det å gjøre tro? En ting som også kan nevnes er at jeg må låse/låse opp 2 ganger, hver gang jeg skal bruke bilen.er det noe jeg kan gjøre med det? bare ikke putt horenetting i åpningen på den hehe,, så kan nok en vende seg til den! Jeg HATER "horenetting" sjøl, så vet hva du mener MEN vurderte noe netting faktisk, da svart netting, som er så tett som mulig..Jeg vet ikke helt om det er veien å gå. ble liksom så tom der. Det som jeg egentlig ville var å ha "riller" eller hva man skal kalle det.. som dette, men er så vanskelig å få det fint: Leste igjennom tråden din og jeg liker det jeg leser.Synes også det er ekstra gøy at en ungdom som deg bygger e34 isteden for å ødelegge de med teit og stygg styling.Så fortsett med det arbeidet du gjør så blir nok denne fin.Angående fangeren,synes jeg den så fin ut.Litt gøy å ha noe som ikke andre har og hele tiden. Kult at folk har litt positive tilbakemeldinger å gi på bilen Er jo første bilen min, så den blir nok aldri så pen og strøken som jeg skulle ønske,men jeg har det utrolig artig med å drive på litt og lære litt. så kanskje neste bil kan bli så strøken som jeg vil
AHellem Skrevet Oktober 18, 2013 Skrevet Oktober 18, 2013 ja riller hadde vert pent! men skjønner det blir litt vanskelig! du kunne jo laget det med tynne gjengestag/stålstag med glassfiber rundt,,, lage en slags innsats, og så støpe den på fangeren etterpå fra baksiden i hver ende av gjengestagene om du skjønner? mulighetene er mange fantasien som setter grenser! låse opp 2 ganger må jeg også,,, det er et vanlig problem! du kan prøve å justere på sentrallåsmotorene,,, de kan justeres litt fram og tilbake,,, tror problemet kommer av at alle "plastøyene" som stagene i døren går inni blir slitt og det blir slark... men er ikke sikker
Garstin Skrevet Oktober 18, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2013 Det var et veldig godt forslag faktisk.. Får se hva jeg klarer å finne på til våren, fangeren har jeg bare lakkert med "billig-lakk" Multona bokser.. Men jeg har planer om å gjøre det skikkelig til våren, selvfølgelig. Har hørt at dette med låsen er veldig vanlig, men har ikke fått med meg helt hvorfor.. Kanskje jeg skal ta av dørtrekkene en dag og kikke litt.. for låsen på førerdøra er litt rar, så må passe på å vri nøkkelen skikkelig rundt.Har hørt folk som sier det er pga alarmen, og at det bare er å gjøre sånn og sånn med ledningene, men er ikke så glad i å tukle så mye med ledninger ang. startproblemer har jeg nå ordna så jeg setter tenninga på hakk nr. 2 også har jeg en knapp jeg trykker på for å få starter til å gå rundt. Håper å få fikset dette så fort som mulig. men nå får jeg hvertfall startet bilen på en skikkelig måte. MEN kan dette bli ett problem på etterkontrollen (eu-godkjenninga) jeg skal på straks? Har fått til 31. oktober på å vise bilen, så tiden begynner å renne ut..Skogstur 25.08.2013
Garstin Skrevet Oktober 30, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2013 Idag 30.10.2013 ble bilen eu-godkjent.Det var herlig etter alle di timene jeg har brukt på denna bilen.. Kom på at jeg har glemt å skrive så mye om kanelene mine.. di var sparklet når jeg kjøpte bilen.. trodde ikke det var så ille, men det viste det seg fort å være når man begynte å pille litt.. Endte opp med å tilpasse og sveise nye jekkfester og ytterkanal på begge sider, og ble sånn passe fornøyd.Har drevet lite med sveising, men syns det gikk greit. Desverre glemte jeg helt å ta biler mens jeg gjorde dette, for jeg hadde litt tidspress A-stolpe dekselene: Første snøen på Lillehammer denne sesongen stakk jeg av med.Hehe:
Garstin Skrevet Desember 2, 2013 Forfatter Skrevet Desember 2, 2013 Har ikke skjedd mye i det siste.. Men har vært plaga litt med skrikende bremser, så nå har jeg smurt opp alle glidebolter, hatt på kobberpasta, og laget en "Luftestripe" i bremseklossene med vinkelsliper for at bremsestøvet ikke skal samle seg opp mellom skiva og klossen, det funket.Men det ser ut til at koed skivene mine allerede har blitt skjeve :/Ellers har jeg byttet radiatorslanger og div andre innsugsslager som begynte å bli morkene Bikka 340.000 her om dagen (tror jeg)Kanalskjørtene er lakkert (mangler bare klips før montering)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå