Julian Sommer Skrevet Februar 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2013 Begynte å bli gal av savnet etter lyd i bilen, så noe måtte gjøres. 6,5" Polk dB frontsett montert i originale hull (ingen kutting eller skjæring trengtes, bare boret hull og skrudde de fast): Forsterkeren som drar alle høyttalere (GZ 2235hpx) måtte gjemmes, vil jo at minst mulig skal synes. Og siden det satt 6x9" i hattehylla fra før, dog ødelagte, fikk jeg låne dama sine inntil jeg får montert subwoofere i hattehylla: 540w RMS fungerer meget bra på høyttalere med så høy følsomhet som disse, og lyden fra Polkene er jo grei selvom 6x9ene ødelegger lydbildet. Har de bare for bassen sin del inntil videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Februar 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2013 Jaggu ble det kake på meg på 23-års dagen også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2013 Jaja, får snakke litt mer med meg selv Da har jeg kommet litt lenger med panelene til Gnilb, og skal også i gang med å bygge ei basskasse til en DD 15" som skal inn i en Audi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Jaggu ble det kake på meg på 23-års dagen også [ Bilde ] Sender du et stykke til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Jaja, får snakke litt mer med meg selv Da har jeg kommet litt lenger med panelene til Gnilb, og skal også i gang med å bygge ei basskasse til en DD 15" som skal inn i en Audi.[ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] Dette blir så bra! Hva slags 15" da? Du burde nesten hatt egen tråd om alt du bygger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2013 Ble nok fort tomt for kake Bare en DD 515, men spiller fortsatt bedre enn det meste annet i samme prisklasse Bygger ikke nok interessante ting til at det er noen vits med egen tråd, går for det meste i basskasser. Men en gang i blant blir det jo noe slik som dette og da må det jo postes bilder! Begge ferdig pusset, og høyttalerne passer fortsatt Til og med fortsatt plass til griller, hvis du skal ha på det (følger ikke med, men kan jo skaffes). Godt med 40-papir når man pusser for hånd! : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Ble nok fort tomt for kake Bare en DD 515, men spiller fortsatt bedre enn det meste annet i samme prisklasse Bygger ikke nok interessante ting til at det er noen vits med egen tråd, går for det meste i basskasser. Men en gang i blant blir det jo noe slik som dette og da må det jo postes bilder! Begge ferdig pusset, og høyttalerne passer fortsatt Til og med fortsatt plass til griller, hvis du skal ha på det (følger ikke med, men kan jo skaffes). Godt med 40-papir når man pusser for hånd! : [ Bilde ] Den så digg ut så jeg regna med det Så bra at de fortsatt passer Hvor skaffer man griller? Lage selv må jo være mulig? Ødelegge et klesstativ elns Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Gratulerer med overstått! Stilig kake!! Og det skal sies at du imponerer på dørtrekk bygging, det kan du! Stiligt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2013 Begynner å ta form panelene jeg lager for Gnilb, nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Lite spørsmål, hvorfor støpte du ikke høyttalerne lenger inn for å få et lavere panel? Er vel nok av plass å gå på bak der? Sent from my iToaster using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2013 Høyttalerne stikker nå 8-10mm ut på baksiden av panelet, og siden magneten kommer til å ligge helt inntil motoren til el-rutene så kan de ikke bygges lenger inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Åja! Har bare sett bilder med hel plate bak jeg har du noen flere bilder? får komme til deg når jeg skal ha custom basskasser inni sidepanelene i touringen jeg da Sent from my toaster using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2013 Åja! Har bare sett bilder med hel plate bak jeg har du noen flere bilder? får komme til deg når jeg skal ha custom basskasser inni sidepanelene i touringen jeg da Sent from my toaster using Tapatalk 2 Åja, ser kanskje slik ut fordi bildene er tatt oppå en annen MDF-plate, ellers har jeg bare ikke postet noen bilder som viser det. Her ser du det ihvertfall Bare å si fra hvis du skal ha bygd noe ja, tar på meg så mye som mulig fremover jeg. Må få kjøpt coilovers og sommerdekk til E30'n, samt få fiksa hjulbuene. Hjulbuene blir sveist, all anenn lakkrust blir sandblåst, og bilen blir lakkert opp igjen fra speilene og ned, og fra bakluka og ned Da blir det helt strøken, selvom jeg mister de originale stripene. Men er en liten bulk øverst på førerdøra, så den må lakkeres så langt opp desverre. Bra blir det ihvertfall uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2013 Jeg må jo få gjort noe med lyden i E30'n. Så nå har jeg tatt av bakpotta for å få en viss anelse om hva som må til for å få den lyden jeg vil ha. Skal selvfølgelig ikke være slik Men vil gjerne lage noe selv, for å kunne perfeksjonere lyden etter min egen smak. I dag høres den slik ut: http://picosong.com/nV7H/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Mars 2, 2013 Share Skrevet Mars 2, 2013 Se der ja! Da er jeg med hva skal du ha for å støpe to kasser bak dekslene på siden i bagasjerommet i en e39 da? Sent from my toaster using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå