Gå til innhold

BMW M5 E34 3,8 Daytona Violet

torbfer
 Share

Anbefalte innlegg

Nå hadde fekk eg endelig pakken fra gs :D

Mellomaksling lager, hardykobling, slavesylinder, hevarm, girkasse bolter, ryggelys kontakt, plugger, bremsevæske, kjølevæske, 16L med Castrol olje + 3 oljefiltrer og en hau med diverse klips.

Fra før av hadde eg kjøpt drivstoff filter. En del av delene er byttet for 2000km siden men vil ha alt nytt når eg først holder på, sjøl om eg kunne spart meg for tusen vis av kr vil eg ha alt 100%.

Så til helgen skal eg montere kassen og bytte alt sånn at den er klar til sommeren.

E39 M5 girkasse er på plass.

Dette vil nok ikkje bli montert før sesongen er over når eg skal begynne med turbo.

Fekk endelig pengene igjen for stempler og råder som eg aldri fikk ( dette va ikkje gs).

Noen som kan anbefale råder og stempler til en fornuftig pris som tåler litt bank? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal også bytte mellomakslingslager (center support bearing) og hardykobling.

Tørr jeg spørre om hvilke symptomer du har siden du velger å bytte dette? :)

Eg har ingen symptomer :o men ser det er ett lite merke på det så da velger eg å bytte det.

Eg er alltid nøyen på ting og vil ha alt i 100% stand. Så hadde nok kje trengt å byttet dette.

Men på 540 en eg hadde byttet eg det, og da slo mellomakslingen oppi gulve på bilen, rista som F... i sete. Det va mye vibrering ved gasspådrag å ved spinning :lol:

Men M5 en merket eg ikkje noe uten at eg såg ett lite merke på den når eg demonterte alt under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står på Castrol sine sider om min bil.

Manuell girkasse (d, e) 1.3 / 1.7

(d,e ) er merknader som beskrives lenger ned på siden

d. Manuelle girkasser; enheter med oransje etikett påtrykt 'ATF Oil', Transmax Dex III Multivehicle / ATF Dex II Multivehicle; enheter med grønn etikett påtrykt 'Special Oil', Transmax Z. Etikettene finnes ved siden av oljepåfyllingspluggen

e. Manuelle girkasseenheter med gul etikett med ordene 'MTF-LT-1': Transmax Z. Enheter med gul etikett med ordene 'MTF-LT-2': Syntrans B 75W. Enheter uten etikett: Syntrans Transaxle 75W-90 / Manual EP 80W. Etikettene befinner seg ved siden av oljepåfyllingspluggen.

E39 M5 girkasse er på plass.

Dette vil nok ikkje bli montert før sesongen er over når eg skal begynne med turbo.

den passer jo ikke på motoren, skal du sveise om clutchhuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...