Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har eg vert å kjørt bilen ein liten tur og det va heilt fantastisk!

Har bare ett problem nå å det er den nye girkassen som sko ver så J*** god, den virket meget dårlig!

Virker som sync ringene er elendige i denne. Så nå begynner eg å lure på å sette den ifra meg å vente til neste sommer til turbomotoren er klar.. Men vil helst ha en ny kasse som er i god stand som holder ut sesongen i år.. Har lurt på å få overhalt den men rekner med det blir alt for dyrt? Har funnet en kasse i Usa som skal ha vert overhalt til 11 lapper. Ser Koed har kasser men dei er vel like dårlige siden dei er kjørt 200000km +. Vett ikkje om eg gidder å kjøpe privat igjen når eg bare får søppel!

Skrevet

Noen som vett hva moment eg skal bruke på svinghjulsbolter + Clutch på min S38B38?

Finner ingenting på tolerance Data å bmw klarer ikkje å finne noe i systemene.

Skrevet

Kan dette stemme?

Fikk dette til svar nå:

Det var dette så kom når vi gikk på en E34 M5 

105Nm på svinghjul

Clutchen var det forskjell på hvilken type bolter som var brukt ( 8.8 eller 10.9. Står på hodet på bolten ) 

M8 8.8 - 25 Nm

M8 10.9 – 34 Nm

Skrevet
Kan vel sikkert stemme det, kan vær jeg brukte litt eksta nm. Husk å kjøp nye bolter såfall, så er du sikker.

Det er kjøpt inn nye bolter :)

Skrevet

Då har eg fått handlet inn noen deler! Nå får eg håpe det blir siste gang eg har nede kassen før sesongen er over :lol: (Låv å håpe)

Kjøpt meg ny girkasse med km stand 135.000 med garanti, Svinghjulslager og komplett clutch noe eg strengt tatt ikkje hadde trengt, den som står på har vel bare blitt kjørt 6-7000km. Men nå vil eg ha alt i 100% stand!

Skrevet
Vil du ha nytt svinghjul i samme slengen? :)

E det nytt da? :P Hadde vert ein fordel å byttet alt men eg må vite 100% at det svinghjulet er i veldig god stand...

Skrevet

Fant ut at det har blitt brukt mye sparkel på eine skjermen + det er den einaste plassen det va rust på bilen :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...