Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med en bra diesel/kondensfjerner?

Hvor ofte bruker dere og bruke det?

Har ikke noe fjusk med motor men tenke det var greit og kjøre igjennom en gang iblant?

Skrevet
Jeg kjører 0,5% 2-takt snøscooterolje på e61min på vinteren:) mindre diesel kakkling.. Maler som en katt:)

Har blitt frarådet å bruke to takts olje i diesel med katalysator eller partikkelfilter da det vistnok kan tette igjen filtrene. Hvorvidt det stemmer veit jeg ikke, har du kjørt sånn lenge? På de gamle diesel bilene minne og båten har jeg selv gjort det samme.

• 4 weeks later...
Skrevet
Jeg kjører 0,5% 2-takt snøscooterolje på e61min på vinteren:) mindre diesel kakkling.. Maler som en katt:)

Dette har jeg også blitt frarådet. Dreper DPFen rimelig fort.

Skrevet

Har blitt frarådet å bruke to takts olje i diesel med katalysator eller partikkelfilter da det vistnok kan tette igjen filtrene. Hvorvidt det stemmer veit jeg ikke, har du kjørt sånn lenge? På de gamle diesel bilene minne og båten har jeg selv gjort det samme.

Har kjørt sånn i 2år nå... Helsyntetisk Marine 2t olje. Den inneholder litt kondensfjerner.

Skal montere ecotune ettehvert så da forsvinner dpf:)

Skrevet

Meeen så kjører jeg altid " Friskt" da:) Så det er ikke fare for at ne soter igjen i mine biler.. kankje verre med biøer som kjøres veeeeldig rolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...