Gå til innhold

F31 320i endelig bestilt, yay!

BMWBølla
 Share

Anbefalte innlegg

Nice :)

Vi får jo ganske likt utstyrte biler. Bra det ikke bare er meg som er litt utstyrsfreak... :oops:

Litt intr. at du har valgt surround view, det har ikke jeg vurdert som aktuelt engang, har du prøvd det..?

Hadde jeg vunnet 100k i lotto så hadde bilen vært fult utstyrt, men nå tror jeg nok er nok. Jeg føler at bilen vår er såpass utstyrt at det skal bli vanskelig å savne noe mer nå :D

Jeg startet med en bil til 570K, og nå er jeg komme opp i 670K.

Ja den ene F31 som Bavaria Stavanger har, er nokså likt utstyrt som min bil, og det er ok med surround view, tenker da på kona dersom hun sliter med å håndtere bilen der det er trangt, hun sa at F31'en virker så mye større enn vår E39, så kan kanskje kamera vil hjelpe til å håndtere bilen, litt kjipt å dunke borti noe med ny bil til 670K. Vet ikke om det blir så veldig nyttig for meg, men kona får kanskje brukt det litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer, fint at bensin er valget.

Er ikke det eneste valget..? :wink:

Gleder meg til å prøve motoren, har kun testet 320d...

Ja, får håpe hun ikke bulker borti noe, særlig ikke med surround view, sitter det ikke en linse i hvert hjørne på bilen foran..? Det koster vel straks litt å reparere...

Lurer på hvordan det mtp vinterbruk..? Park. sensorene foran lever jo hvertfall ofte sitt eget liv da, og kommer lett endel smuss på linsa også med ryggekamera etter min erfaring. Det er jo bare å fjerne da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, fint at bensin er valget.

Er ikke det eneste valget..? :wink:

Gleder meg til å prøve motoren, har kun testet 320d...

Ja, får håpe hun ikke bulker borti noe, særlig ikke med surround view, sitter det ikke en linse i hvert hjørne på bilen foran..? Det koster vel straks litt å reparere...

Lurer på hvordan det mtp vinterbruk..? Park. sensorene foran lever jo hvertfall ofte sitt eget liv da, og kommer lett endel smuss på linsa også med ryggekamera etter min erfaring. Det er jo bare å fjerne da men..

Jeg har testet 320 bensin hos Bavaria Stavanger, og jeg likte den godt, diesel er ikke aktuelt for meg.

Skal teste 320 bensin igjen på fredag før kontrakt, kona ønsker å prøve den.

Det sitter 2 kamera linser på hver skjerm foran, og 2 kamera under speil på hver side.

De 2 kameraene som sitter foran på skjermene er til å "se" rundt hjørner før man kjører ut i veien dersom man ikke kan se til hver side fra fører plass, vet ikke om de er så veldig aktuelle å bruke, men de følger med i valget. De 2 kameraene som er på speilene gir oversikts bilde (birdview).

Jeg vet ikke hvordan salt o.l vil påvirke kvaliteten på kamera bildene, men det vil tiden vise. Jeg har ikke hatt noe problemer med PDC på min E39 om vinteren, men jeg har byttet 3 stk på bilen min bak og det var litt arbeid når jeg måtte gjøre det 2 ganger, først 2 og så 1 litt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at du likte den, tror jeg også kommer til å like motoren godt.

Regner med at den ikke føles noe mindre kvikkere enn 320d, særlig ikke etter den også har fått turbo..

Forrige 320i (E92) jeg hadde var veldig avhengig av turtall, forsåvidt en fin motor det også, men har større forventninger til denne. Virker mer moderne på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har hatt min f30 320i i to uker nå, og er veldig fornøyd.

Gratulerer med dere som har bestilt ny bil. Gled dere!

Jeg så det var et innlegg om servotronic lengre opp her. Dersom jeg har forstått ting riktig så er servotronic det som gjør at rattet/styring blir tyngre. VSS er utstyret som påvirker rattutslaget og som gjør at du parkering eller rask unnamanøvrering blir enklere. Verdt penga begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har hatt min f30 320i i to uker nå, og er veldig fornøyd.

Gratulerer med dere som har bestilt ny bil. Gled dere!

Jeg så det var et innlegg om servotronic lengre opp her. Dersom jeg har forstått ting riktig så er servotronic det som gjør at rattet/styring blir tyngre. VSS er utstyret som påvirker rattutslaget og som gjør at du parkering eller rask unnamanøvrering blir enklere. Verdt penga begge deler.

Kult å høre at du er fornøyd med motoren! Gleder meg veldig!

Jeg har bestilt adaptive drive pakke, da er variabel sportsstyring med servotronic inkludert.

Var servotronic på demobilen jeg prøvde og det likte hvertfall jeg godt.

johnja; Fin X5! Kler sølv! Bare la bildet stå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen min bestilt, og ble som følgende.

Leveringsklar slutten av desember, men vi valgte å få den levert rett over nyåret, får stå i de ekstra dagene.

Sølvgrå bil

Dakotaskinn sort

2PF - LM felger Stjerneeike 403M 19"

481 - Sportseter foran

4AD - Interiørlist i aluminium

4DL - Dekorkant i aluminium

520 - Tåkelys

704 - M Sportsfjæring

710 - M Sportsratt i skinn

715 - M Aerodynamikkpakke

760 - Individual Shadow Line høyglans

775 - Individual antrasitt taktrekk

508 - Park distance control (PDC)

5DF - Active cruise control med stop & go

6NK - Utøket tilkobling mobile enheter

248 - Oppvarmbart ratt

3AA - Takreling matt sort

493 - Oppbevarinspakke

563 - Lyspakke

216 - Servotronic

2TB - Sport automat

3AC - Tilhengerfeste

3AG - Ryggekamera

417 - Solgardiner for sidedører bak

420 - Solbeskyttende vinduer

430 - Aut. avblending innv. og utv. speil

431 - Automatisk avblending innv. speil

521 - Regnsensor

522 - Xenon

524 - Adaptive kjørelys

5AC - Fjernlysassistent

5DL - Surround view

609 - Navigasjonssystem professional

610 - Head-up display

654 - DAB+ Radio

688 - Harman Kardon høyttalersystem

6NF - Utvidet tilkoblingsmuligheter for iPhone .....

6UH - Traffic information

6WA - Instrumentkluster med utøket innhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuuult :D

Grattis!

Da får vi nok bilen mer eller mindre helt likt, jeg kan også få den i desember, men halv årsavgift er liten vits å betale for kun få dager..

Så får man også 2013 reg. i vognkort for hva det er verdt... Er jo 13 uansett men..

Den skal også ifølge nye avgiftene gå ned noen få tusen fra 2013..

Gjenstår og se om BMW setter ned eller differensierer avgiftsnedgang med prisoppgang..?

Da er det bare å telle dager... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene kommer nok til å gå fort nok, julestria trer snart inn, masse å gjøre på jobben, overtid osv. Jeg kommer ikke til å få tid til å glede meg :lol:

Men kjenner det kribler i magen nå. Jeg har droppet M performance eksosen inntil videre, selgeren sa at jeg skulle få se en 1 serie med slik stuss, kanskje er det noe med denne løsningen som gjør at det ikke blir fint?

Uansett så er det en ting jeg kan ettermontere etter at jeg har fått bilen.

Fikk prutet meg til 17" vinter jul for samme pris om 16", syntes at 16" hjul ble litt små, så dermed måtte jeg ha 17", det holder i massevis for meg som vinterhjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...