Gå til innhold

F31 320i endelig bestilt, yay!


BMWBølla
 Share

Anbefalte innlegg

Da ble kontrakt skrevet under for få timer siden, gleder meg! :applause:

Bilen kommer rundt årsskiftet, og utfallet ble slik..;

320i (184hk turbo bensin) Touring, 8-trinns Sportsautomat

-Estoril Blå II metallic

-Dakotaskinn sort

-M Sportspakke med 19¨ 403M felger og M Sport bremser (blå - matcher bilens farge)

-Adaptive drive pakke (Adaptivt M understell og variabel sportsstyring)

-Comfort pakke (PDC foran/bak, Active cruise control med Stop&Go og utvidet tilkobling av mobil)

-Functionality pakke (Oppvarmet ratt, sorte takrails, lyspakke og oppbevaringspakke)

-Visibility pakke (Bl.a regnsensor og nedfellbare hodestøtter bak)

-Ryggekamera

-Panoramasoltak

-Mørke ruter

-Velour matter (+ gummi matter og bag. roms matte)

-Aut. avblendbare innv. og utv. speil, med elektrisk innfellbare sidespeil

-Elektrisk setejustering foran med minne for fører

-Korsryggstøtte foran

-Oppvarmbare bakseter

-Xenon, adaptive med fjernlysassistent

-Navi professional

-Head up display

-DAB+ radio

-Harman Kardon, 600w og 16 høyttalere

-BMW Apps / BMW Live / Internet

-Speed limit info

Ettermontert utstyr fra forhandler;

-M Performance eksos (Bortfaller :( Er ikke mulig på 320i, kun 320d osv..)

-M Performance grill, blank sort

Vinterhjul;

-18¨ Style 415 "Turbin" felg..

Ble ikke gratis, men tror det blir bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønte fra et annet sted at dere var 4..?

Vi er 3, men tror likevel dere klarer dere med denne, bakseteplass er så og si like god (hvertfall for 2) som F11.. Bagasje funket for oss, og man har jo ikke med stor vogn for evig..

F31 er på mange måter en mer moderne bil også + at F10/11 får facelift fra juli - litt kjedelig og kjøpe helt ny sånn nå da..

Prisen ble høy, men skal ha bilen en stund så har prioritert utstyr vi ønsker..

Passerte 700.000,- veil., heldigvis har jeg en mann på "innsiden", da hjelper det litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte fra et annet sted at dere var 4..?

Vi er 3, men tror likevel dere klarer dere med denne, bakseteplass er så og si like god (hvertfall for 2) som F11.. Bagasje funket for oss, og man har jo ikke med stor vogn for evig..

F31 er på mange måter en mer moderne bil også + at F10/11 får facelift fra juli - litt kjedelig og kjøpe helt ny sånn nå da..

Prisen ble høy, men skal ha bilen en stund så har prioritert utstyr vi ønsker..

Passerte 700.000,- veil., heldigvis har jeg en mann på "innsiden", da hjelper det litt ;)

Tror nok at vi heller mer mot F31 enn F11, men prisen din blir nok for høy for meg, regner med at 650K blir nok for oss, og da har vi veldig bra med utstyr. Det er ikke rare F11 en får for 650K, så dermed er nok valget på en F31 mer fristende også siden det ellers ville blitt en veldig ribbet F11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bra at vi er forskjellige :D

Jeg skjønner vedig godt valget mellom ny og brukt.

Motormessigså finns jo ikke 525 lenger i bensinutgave, når det gjelder diesel, så har jo 320 og 525 samme 2,0 firesylindret motor.

Jeg har en 525d og har akkurat kvittet meg med min f30 320d, forskjellen er ikke merkbar,hva effekt angår, i hvertfall ikke i positiv retning for f11. Men det har jo selvfølgelig med vekt og slike ting og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så, du har kjøpt en 3 serie til ca 650 000 ?

jeg for min del hadde gått for en 2-3 år gammel 525 f.eks..ikke bare en helt annen bil og motor, men verditapet er også tatt i stor grad.

men blir vel bra uansett :-)

Jeg har ikke kjøpt en 3 serie til 650k, men vurderer en 3 serie til rundt den prisen.

En 525 2-3 år gammel touring er ikke å oppdrive på finn. Vi ønsker å ha en ny bil slik at vi kan ha den i mange år, samt at vi ønsker å sette sammen vår bil, og ikke kjøpe en som har delvis det utstyret vi vil ha etc. Men jeg forstår poenget med verdi tapet, men dersom vi tenker å ha bilen i 5-10 år tror jeg vi har hatt mye glede for pengene, slik at tapet kanskje ikke betyr så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en kommende kjempefin bil. F30/31 er på mange måter back on track for BMW´s 3-serie etter en mindre skuffelse med E90/91. Mottakelsen for F30/31 står absolutt i stil med den E46 fikk og bedre blir det ikke... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Jeg skal ikke kritisere noen sine valg, men for meg så virker det veldig spesiellt å bruke over en halv million på en bil som man beviselig taper en haug med penger på og i tillegg så kjøper man den modellen med den minste motoren = enda mer utsatt for oversvømt bruktmarked når tiden kommer for å selge.

On a side note; å beholde en bil sålenge virker helt fjernt for meg da _mitt_ ønske for forandring / prøve å tjene(ikke tape) noen slanter ved videresalg ville tatt over lenge før det var gått 1-2 år.

Men klart, veier poenget "splitter ny bil" tyngst så man man vel bare svelge tapet.

At man i tillegg er såpass kresen at man bevisst velger å tape ca 100-150 000,- kun fordi man skal ha de f.eks 3 ekstra tingene man ikke finner på en normalt godt utstyrt 2010-2011 modell 320 gjør det også enklere å forstå at her handler man ikke helt økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det i hvertfall ikke som kritikk, men at du deler dine meninger med andre :D Og det e jo bra.

Jeg tenker at tapet ikke er størst på de med minst motor, nå er heller ikke " minst" riktig når det gjelder 320 bensin eller diesel.

Man kan heller ikke sammenligne de minste motorene nå, med de som var for noen år siden. Både effekt og forbruk har det jo skjedd enormt med, så det jeg mener, er at det med motor er i ferd med å jevne seg litt ut.

Noen vil fremdeles ha det værste, men de vet at motor koster, både når du kjøper, å ikke minst når du selger :shock:

Noen som forstod dette?? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det i hvertfall ikke som kritikk, men at du deler dine meninger med andre :D Og det e jo bra.

Jeg tenker at tapet ikke er størst på de med minst motor, nå er heller ikke " minst" riktig når det gjelder 320 bensin eller diesel.

Man kan heller ikke sammenligne de minste motorene nå, med de som var for noen år siden. Både effekt og forbruk har det jo skjedd enormt med, så det jeg mener, er at det med motor er i ferd med å jevne seg litt ut.

Noen vil fremdeles ha det værste, men de vet at motor koster, både når du kjøper, å ikke minst når du selger :shock:

Noen som forstod dette?? :oops:

Jeg forstår :)

Synes heller ikke det er flaut og kjøpe "minste" motor når den gjør 0-100 på 7.5 i en stv. og har 270nm fra 1.250 - 4.500 omdr.. Kombinert med lynrask 8-trinns sportsautomat er jeg sikker på at den holder som familiebil for vår del :)

Vet ikke hva en 09 525 klarer til sammenligning f.eks..?

Uansett er ikke det en aktuell bil for min del.. Veldig glad i nytt, får det 100% som jeg vil og har 5år/200.000km garanti.

Og utstyrsfreak skal jeg innrømme at jeg er.. Da får det være med tapet, gevinst har man bolig til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...