Gå til innhold

Maskinvask dreper bilen..?

omsaeves92
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har vasket bilen 2 ganger i maskin, siste gangen igår, å begge gangene har bilen død etter ca. 2-3 kjørte kilometer..

Bilen er en e36 318i '92 mod.

Det som skjer er at den rett og slett bare dør ut mens jeg kjører, som om den ikke får drivstoff eller strøm. Sist gang fikk jeg startet den etter at den hadde stått et døgn å tørket, har enda ikke prøvd å starte den idag.

Noen som har noen ideer om hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det batteripolene, når jeg kan stå å "kinne" den etter at den har stoppet da?

Alt det elektriske funker, å jeg kan stå å "kinne" den, men den vil ikke starte.

det blir også fuktig under baksetene, attmed bensinpumpen å den andre pumpen? som står nedi karosseriet der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er bensinpumpen som har røket? Releet klikker men pumpen lager ikke sånn sikkelig lyd?

Drev å koblet fra å til strømmen på pumpen ista å da laget den sikkelig lyd å da startet bilen såvidt etter lang "kinning" men den gikk ikke på tomgang.. så vi tok av pluggene å rengjorde de men etter dette har den ikke startet :( å pumpen klikker bare men lager ikke sikkelig lyd?

Er det 1 eller 2 pumper på denne modellen??

Det må vell være fuktighet eller noe? Kanskje i fordeler lokket?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg start igjen! etter mye om å men, koblet jeg fra + polen, å lot bilen stå litt strømløs.

Deretter koblet jeg på + polen igjen å da startet bilen. Bensinpumpen begynte å surkle å gå igjen også, men den nektet å gå på tomgang. så satt i bilen i 5-10 min å holdt den gående.

Så kjørte jeg meg en snartur i boligfeltet å når jeg hadde fått kjørt litt, så holdt den på tomgang igjen, men batteriet begynner nok å bli ganske tomt ettersom tomgangen reagerer på om jeg har på lys å stereo? Lurer på om det har vært noe fuktighet i motoren som forsvant når jeg fikk kjørt litt, kanskje noe kondens i bensinen også?

Tusen takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette problemet etter en maskinvask på min E36. Som nevnt av S.Hafsmo så har du sannsynligvis fått druknet hjernen i vann. Selv om bilen tilsynelatende fungerer ville jeg tatt ut hjernen og kontrollert den for vannskader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette problemet etter en maskinvask på min E36. Som nevnt av S.Hafsmo så har du sannsynligvis fått druknet hjernen i vann. Selv om bilen tilsynelatende fungerer ville jeg tatt ut hjernen og kontrollert den for vannskader.

Hvor sitter hjernen, og er det mye arbeid å ta den ut?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sitter hjernen, og er det mye arbeid å ta den ut?:)

I torpedovegg på høyresiden. Et lokk du må skru løs så finner du den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...