omsaeves92 Skrevet Oktober 21, 2012 Share Skrevet Oktober 21, 2012 Heisann.. Har vasket bilen 2 ganger i maskin, siste gangen igår, å begge gangene har bilen død etter ca. 2-3 kjørte kilometer.. Bilen er en e36 318i '92 mod. Det som skjer er at den rett og slett bare dør ut mens jeg kjører, som om den ikke får drivstoff eller strøm. Sist gang fikk jeg startet den etter at den hadde stått et døgn å tørket, har enda ikke prøvd å starte den idag. Noen som har noen ideer om hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 21, 2012 Share Skrevet Oktober 21, 2012 Dør den momentant eller fusker den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omsaeves92 Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2012 momentant, ingen fusking.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 21, 2012 Share Skrevet Oktober 21, 2012 Sjekk batteripolene. Demonter, rengjør gjort og monter på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omsaeves92 Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2012 Men er det batteripolene, når jeg kan stå å "kinne" den etter at den har stoppet da? Alt det elektriske funker, å jeg kan stå å "kinne" den, men den vil ikke starte. det blir også fuktig under baksetene, attmed bensinpumpen å den andre pumpen? som står nedi karosseriet der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 21, 2012 Share Skrevet Oktober 21, 2012 Nei, da er det ikke batteripolene. Det høres ut som om du selv har lokalisert en mulig feilkilde. Ser du hvor vannet kommer inn? Har du takluke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omsaeves92 Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2012 Har takluke ja, men er ikke noe fukt oppi der etter vask tror jeg..? Tenkte kanskje det var bensinpumpen, men releet i pumpen klikker når jeg skrur på tenningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Oktober 21, 2012 Share Skrevet Oktober 21, 2012 Dårlig pakning rundt motorrommet som gjør at vann kommer inn steder det ikke skal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 21, 2012 Share Skrevet Oktober 21, 2012 Er det ikke E36 som har et lite designproblem hvor tette drain enkelte steder kan føre til vanninntrengning i boksen til hjernen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omsaeves92 Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2012 Lurer på om det er bensinpumpen som har røket? Releet klikker men pumpen lager ikke sånn sikkelig lyd? Drev å koblet fra å til strømmen på pumpen ista å da laget den sikkelig lyd å da startet bilen såvidt etter lang "kinning" men den gikk ikke på tomgang.. så vi tok av pluggene å rengjorde de men etter dette har den ikke startet å pumpen klikker bare men lager ikke sikkelig lyd? Er det 1 eller 2 pumper på denne modellen?? Det må vell være fuktighet eller noe? Kanskje i fordeler lokket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 21, 2012 Share Skrevet Oktober 21, 2012 Her har du litt info om "hjerneproblemet" på E36: http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Repair.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omsaeves92 Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2012 Da fikk jeg start igjen! etter mye om å men, koblet jeg fra + polen, å lot bilen stå litt strømløs. Deretter koblet jeg på + polen igjen å da startet bilen. Bensinpumpen begynte å surkle å gå igjen også, men den nektet å gå på tomgang. så satt i bilen i 5-10 min å holdt den gående. Så kjørte jeg meg en snartur i boligfeltet å når jeg hadde fått kjørt litt, så holdt den på tomgang igjen, men batteriet begynner nok å bli ganske tomt ettersom tomgangen reagerer på om jeg har på lys å stereo? Lurer på om det har vært noe fuktighet i motoren som forsvant når jeg fikk kjørt litt, kanskje noe kondens i bensinen også? Tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Hadde dette problemet etter en maskinvask på min E36. Som nevnt av S.Hafsmo så har du sannsynligvis fått druknet hjernen i vann. Selv om bilen tilsynelatende fungerer ville jeg tatt ut hjernen og kontrollert den for vannskader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omsaeves92 Skrevet Oktober 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2012 Hadde dette problemet etter en maskinvask på min E36. Som nevnt av S.Hafsmo så har du sannsynligvis fått druknet hjernen i vann. Selv om bilen tilsynelatende fungerer ville jeg tatt ut hjernen og kontrollert den for vannskader. Hvor sitter hjernen, og er det mye arbeid å ta den ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 23, 2012 Share Skrevet Oktober 23, 2012 Hadde dette problemet etter en maskinvask på min E36. Som nevnt av S.Hafsmo så har du sannsynligvis fått druknet hjernen i vann. Selv om bilen tilsynelatende fungerer ville jeg tatt ut hjernen og kontrollert den for vannskader. Hvor sitter hjernen, og er det mye arbeid å ta den ut? I torpedovegg på høyresiden. Et lokk du må skru løs så finner du den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå