Gå til innhold

Ratt rister v/ svak bremsing/idle kjøring. E46 99

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, rattet mitt rister veldig frem og tilbake 2-3 cm ettersom jeg bremser svakt. I tillegg er det en skvike/pipe lyd i samme frekvens som rattet rister. Bremser jeg hardere forsvinner det, gir jeg på er den heller ikke der. Kan kjennes svakt under vanlig kjøring.

Noen som vet hva jeg må bytte?

Takk :)

316i E46 1999 160 000km

(edit: Pipelyden høres ut som gummi som gnikkes)

Skrevet

Bremseskivene er i hvertfall helt nye og tviler det er disse som er problemet, noe jeg trodde først, for de burde jo slipes til etterhvert vel? Det har bare blitt verre... Når jeg kjøpte bilen kjente jeg at når jeg tok et godt tak i dekka og prøvde å svinge litt på dem var det litt slark.

Så muligens casterstag foringer?

Skrevet

kan fort bli kast i skivene sjøl om dei er nye, spørs kass kvalitet og hvordan dei er blitt bremset med.

Kan og ver casterstag foringer og ja.

Skrevet
Skeive bremseskiver eller gåen casterstag foringer :)

Hva menes med casterstag foring på e46? Finner ikke det på gs, for 320d m47n!

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Skrevet

Bytt bremseskiver og klosser fremme og du har løst problemet. Kast i skivene og dette gjelder alle biler med de symptomene.

Men først sjekk at alle hjulboltene er tighte. Er det ene hjulet løst får du også disse symptomene. :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Bringer emnet litt opp igjen etter som det er mange som har foreslått bremser/balanse i hjul.

Har byttet til vinterdekk, fortsatt samme problemet.

Skjønner heller ikke helt hvordan det kan være bremsene når det kommer under vanlig kjøring også?

Skrevet
Bringer emnet litt opp igjen etter som det er mange som har foreslått bremser/balanse i hjul.

Har byttet til vinterdekk, fortsatt samme problemet.

Skjønner heller ikke helt hvordan det kan være bremsene når det kommer under vanlig kjøring også?

Skivene kan ver skeive.

Prøv å bytt dei da, koster jo ikkje så mye. i tilfelle har du ett par i reserve:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...