rindegut Skrevet Oktober 23, 2012 Skrevet Oktober 23, 2012 Lurer på om det er noen her på forumet som har noe erfaring med og montere s54 og SMG gir kasse i E39? driver og lurer litt på og ta turen til tyskland og hente E46 m3 og bygge om min E39
///Naitsirk Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Spennende tanke Du har nok noen utfordringer forran deg om du skal bygge på en preface mtp elektronikken, en facelift modell vil være mer egnet. Mekanisk kan jeg ikke se for meg noen store utfordringer. Hvorfor ikke m5 veien? Tja, gjort tusen ganger før. Null utfordringer og lite spennende
evi Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Kan jo bygge om til nyere M5, isteden for å sette inn en motor til en mindre bil. V10 fra E60 M5 er vel mer moro, samt utfordrende
///Naitsirk Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Så absolutt, men jeg kan ikke tenke meg å gå igjennom papirmølla og all kranglinga for å få godkjent en 507hk E39
evi Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Kan ikke den motoren tune's ned til 400hk da? Få den godkjent med det?
///Naitsirk Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Problemet er at den med en knappetrykk får 507hk..og da setter SV seg på bakbena. Hjelper lite at den "bare" har 400 til vanlig da.
Netlandet Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Hørtes ut som en morsom ombygging Da kan du i tillegg beholde original forstilling og slippe å bygge bakover i form av M5 sitt snekkestyringsopplegg. Du bør vel satse på å få tak i en M54 bil evnt M52tü mtp OBD opplegg og ledningsnett. Edit: S54 med ESS kompressorkit eller HPE turbokit er jo i tillegg en ekte M5-killer
rindegut Skrevet Oktober 24, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2012 har e 2000 mod 523 med tu motoren så ledningsnettet er ganske så likt med m54 har tenkt tanken på ombygging til m5 før, men har funnet ut at jeg skal heller gå for m3 motor bedre plass med rekke 6 så da er det litt enklere og skrue og trimme litt får jeg nedi den motoren og kassa og får alt til og fungere som det skal så blir det nåkk ess kitt og har ikke vært så mye borti smg kasse så er igrunnen det jeg stusser mest i hvordans det passer siden det aldrig var levert på E39
Joachim Fjeld Skrevet Oktober 25, 2012 Skrevet Oktober 25, 2012 Så med en pre-facelift blir dette vanskelig? Hva må til?
rindegut Skrevet Oktober 26, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2012 pre-face etter oktober 98 har m52TU og der er jo lenindgsnettet ganske likt med facelift så jeg tror jo ikke det er så mye som er forskjell på motoren vertfall
Joachim Fjeld Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 Min er fra mai 97'. Så da blir det kun innsug og eksos-manifoil trim med chip på min tenker jeg sammen med ombygging til manuell.
rindegut Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Skrevet Januar 16, 2013 Med annet du kjenner noen som chipper så du før det omtrent gratis er det totalt bortkastet hadde en 97 mod 520 selv som var chippa når jeg kjøpte den og eneste forskjellen på den og en som ikke var chippa var at turtalssperra ver flyttet et par hundre omdreininger og når den slo inn kuttet motoren helt isteden for og "hakke" som turtalssperra skal gjør å chippe en sugemotor er bortkastede penger får maks 4-5 hk, mange som skriver at man får 20 hk osv, men setter man bilen i dyno ser man at dette er bare tull bruk heller pengene på kvassere kammer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå