Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen her på forumet som har noe erfaring med og montere s54 og SMG gir kasse i E39? driver og lurer litt på og ta turen til tyskland og hente E46 m3 og bygge om min E39 :)

Skrevet

Spennende tanke :) Du har nok noen utfordringer forran deg om du skal bygge på en preface mtp elektronikken, en facelift modell vil være mer egnet. Mekanisk kan jeg ikke se for meg noen store utfordringer.

Hvorfor ikke m5 veien? Tja, gjort tusen ganger før. Null utfordringer og lite spennende :)

Skrevet

Kan jo bygge om til nyere M5, isteden for å sette inn en motor til en mindre bil.

V10 fra E60 M5 er vel mer moro, samt utfordrende ;)

Skrevet

Hørtes ut som en morsom ombygging :)

Da kan du i tillegg beholde original forstilling og slippe å bygge bakover i form av M5 sitt snekkestyringsopplegg.

Du bør vel satse på å få tak i en M54 bil evnt M52tü mtp OBD opplegg og ledningsnett.

Edit:

S54 med ESS kompressorkit eller HPE turbokit er jo i tillegg en ekte M5-killer 8)

Skrevet

har e 2000 mod 523 med tu motoren så ledningsnettet er ganske så likt med m54 :) har tenkt tanken på ombygging til m5 før, men har funnet ut at jeg skal heller gå for m3 motor :P bedre plass med rekke 6 så da er det litt enklere og skrue og trimme litt :P får jeg nedi den motoren og kassa og får alt til og fungere som det skal så blir det nåkk ess kitt og :P har ikke vært så mye borti smg kasse så er igrunnen det jeg stusser mest i hvordans det passer siden det aldrig var levert på E39 :P

Skrevet

pre-face etter oktober 98 har m52TU og der er jo lenindgsnettet ganske likt med facelift :) så jeg tror jo ikke det er så mye som er forskjell på motoren vertfall :)

• 2 months later...
Skrevet

Med annet du kjenner noen som chipper så du før det omtrent gratis er det totalt bortkastet :) hadde en 97 mod 520 selv som var chippa når jeg kjøpte den og eneste forskjellen på den og en som ikke var chippa var at turtalssperra ver flyttet et par hundre omdreininger og når den slo inn kuttet motoren helt isteden for og "hakke" som turtalssperra skal gjør :P å chippe en sugemotor er bortkastede penger :) får maks 4-5 hk, mange som skriver at man får 20 hk osv, men setter man bilen i dyno ser man at dette er bare tull :) bruk heller pengene på kvassere kammer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...