ptrsn520IA Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Har nettop kjøpt en 520IA, 1997 mod og lurer på om noen vet hva tikkingen som kommer fra motoren kan være? Kan det være at jeg må bytte kamsensor eller veivsensor, eller er dette bare en vanlig "BMW-lyd"? Er forresten en ting til. Når varmeapparatet står på auto, og jeg aktiverer varme på frontruten, øker vifta tempo når jeg svinger til venstre, også bråker den litt i tillegg.. Takk på forhånd for alle kreative svar
ptrsn520IA Skrevet Oktober 24, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2012 Har forrestn ikke peiling på BMW motorer, da dette er min første :pp
vegard89 Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Om du kunne tatt en video snutt mens den går på tomgang rundt i motrommet så hjelper dette oss veldig mye. Eller om du prøver å forklare litt nermere hvor lyden kommer hen?
tveita 0671 Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Som Vegard sier vanskelig og si kan hende den trenger oljeskift og kan hende det er noe annet. Men start med og peile og sjekke oljen.
CrZyWiz Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Visst kamsensor er defekt vil alle dysene fyre av samtidig, ergo mer lyd fra de en vanlig. Så kan være det du hører.
goggentess Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Det kan vel være oljepumpa eller ventiler også. Men det kan være mye hadde startet med oljeskift pluss filter og kanskje tatt med pluggene i samme slengen se om det roer seg da mange tikker mye når de er kalde og roer seg betydelig når motoren blir varm:)
conan12 Skrevet November 3, 2012 Skrevet November 3, 2012 Eller vanos lyder,kommer lyden fra fremkant da? kan være den trenger en overhaling? gjort det på min å ulyden forsvant. ruser den litt mere når du starter den ved kald motor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå