Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettop kjøpt en 520IA, 1997 mod og lurer på om noen vet hva tikkingen som kommer fra motoren kan være?

Kan det være at jeg må bytte kamsensor eller veivsensor, eller er dette bare en vanlig "BMW-lyd"?

Er forresten en ting til. Når varmeapparatet står på auto, og jeg aktiverer varme på frontruten, øker vifta tempo når jeg svinger til venstre, også bråker den litt i tillegg..

Takk på forhånd for alle kreative svar ;)

Skrevet

Om du kunne tatt en video snutt mens den går på tomgang rundt i motrommet så hjelper dette oss veldig mye. Eller om du prøver å forklare litt nermere hvor lyden kommer hen?

Skrevet

Visst kamsensor er defekt vil alle dysene fyre av samtidig, ergo mer lyd fra de en vanlig. Så kan være det du hører.

Skrevet

Det kan vel være oljepumpa eller ventiler også. Men det kan være mye hadde startet med oljeskift pluss filter og kanskje tatt med pluggene i samme slengen :) se om det roer seg da mange tikker mye når de er kalde og roer seg betydelig når motoren blir varm:)

• 2 weeks later...
Skrevet

Eller vanos lyder,kommer lyden fra fremkant da? kan være den trenger en overhaling? gjort det på min å ulyden forsvant. ruser den litt mere når du starter den ved kald motor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...