Gå til innhold

BMW E90 320Si

mossing91
 Share

Anbefalte innlegg

Da har man fått ny bil i hus! Dette er min andre bil og føles selv det har vært et stort steg opp for min del.

Bilen er en 320si 2006 regga 28.12.06 (nesten 07 mod), har rullet 108.000km og har ingen større skavanker.

Utstyr:

- Carbon black

- Adaptive xenon

- Full M-pakke

- 173 hk motor og 7300 rødlinje (ingen valvetronic i motoren)

- Alcantara sportsseter

- Limited edition innstegslister, rundt startknapp og 320si emblem bak.

- Bilen har også BMW motorsport 18x8 og 18x8,5 felger (som nå blir vinterfelger siden de er kantkjørt av forrige eier)

- Si versjonen veier også kun 1350kg, og har en fantastisk rattfølelse, drøm å kjøre!

Planer:

- 19" CSL style med Falked FK452 i 265/30-19 og 235/35-19. - KJØPT og Montert

- Performance Nyrer - KJØPT og MONTERT

- BMW Performace Carbon leppe til bakluke

- Sota ruter

- Black line baklykter

- White led i ringer og tåkelys - KJØPT og MONTERT

- Holde den blank og lekker - Jobber med saken!

- Coilovers

- Lakke opp liten skade på frontfanger

- Performance doble enderør - KJØPT

Bilpleie Handleliste:

- Gul scholl i str small

- Orange scholl i str medium

- Swisswax blu-weiss wax

- Swisswax Pneu matt + børste

- Swisswax Cleaner fluid

- Chemical Maxi suds

- Rain-x

Inventar til Detailing:

- Flex roterende

- Scholl S30+

- Scholl S40

- Scholl S17

- Scholl S03 gold

- Swisswax Autobahn

- Swisswax Shield

- Iron X

- P21 gel felgrens

- 5L Mac Prickbort

- MG Nxt såpe

- Bøtte m/gritguard

- 5x Mf tørkehåndkler

- Masse mikrofiber

- MG Nxt metal polish

- Div Scholl poleringspadder.

- Svart scholl i str medium

- Lilla scholl i str medium

- CG green clean

- CG VRP

8ph0sgpwnhvxb0kpuytn.jpg

Kjøremaskin!

Kommer flere bilder hvis været ønsker å gi meg litt sol slik at jeg får vasket den skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, den er kjøpt av forhandler i Moss ja, Fikk en god deal siden familien handler mye der, så ble en flott bil, og var heldig og fikk med 2 års garanti og 30.000km. Skulle gjerne hatt de som sommerfelger, men forrige eier har på en eller annen måte klart å kantkjøre 3 av 4 felger, så da blir de nedgradert til vinterfelger. Kostet et fult felgsett + litt til hvis jeg skulle ha fått de pusset opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir det på med vinterdekk på bilen, ble Contiviking 5 i 225/40-18 som blir lagt på BMW motorsport felgene som på bildene over. Litt stort på vinter kanskje, men kan ikke la en bil se daff ut selv om det kanskje ligger litt snø på bakken, kjører heller litt forsiktig da gitt.

Tar fortsatt forslag til nye 19" til sommeren, dog blir det ikke noe kjøp før nærmere hjul da jeg aller først nå skal få byttet ut AE og tåkelys til hvite lys isteden for de gule for å prege bilen som litt mer moderne, noe jeg synes disse E90 kler veldig godt uten å jukse for mye mot nyere biler. Blir ikke det samme som å sette LED striper i lyktene på 96´ audier og golfer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) I går gikk jeg over og tok de fleste av vaskeripene og noen større riper med scholl samlingen, for så å legge på voks før vinteren slår skikkelig til. Så nå er den beskyttet og klar for snøen. Neste som blir gjort er en service med oljeskift, deretter kommer det enten soting eller hvite AE ringer og tåkelys. Noen som hjelper meg med å bestemme hva jeg skal gjøre først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg bestilt nye pærer til AE ringene og tåkelys, og kommer fra statene snart tenker jeg. Neste blir sort grill. Men litt usikker på om jeg skal ta matt eller glossy. Speilene mine er jo svarte, så tenker derfor på glossy svart, mens shadowline rundt lister osv er jo delvis matt. Hva tror folket passer best?

Eller så skriker jo bilen etter soting av vinduer! Rundet også 110 K på vei hjem i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin bil.

Jeg ville uten tvil ha valgt glossy nyrer. Har du shadowline er det ikke mye tvil, og jeg tror ikke det vil passe med mattsvart.

Godt og se du skifter AE-ringer. Greit prosedyre som gir bilen et litt nyere preg.

Hvordan opplever du motoren? Har den veldig annerledes karakteristikk enn den vanlige 320-motoren, eller har den bare høyere rødmarkering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye mer aggressiv på responsen, og lyden er hakket mindre dempet. Dog er forbruket også litt deretter, sidien valvetronicen ikke bidrar på å senke det noe. Men har vel en heller mer sporty kjørestil, så passer meg utmerket. Blir bestilt Glossy nyrer såfort andre regninger blir unnagjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye mer aggressiv på responsen, og lyden er hakket mindre dempet. Dog er forbruket også litt deretter, sidien valvetronicen ikke bidrar på å senke det noe. Men har vel en heller mer sporty kjørestil, så passer meg utmerket. Blir bestilt Glossy nyrer såfort andre regninger blir unnagjort.

Var det jeg tenkte meg. Alltid vært litt nysgjerrig på Si utgavene. Hvor i landet holder du til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...