Gå til innhold

BMW E90 320Si

mossing91
 Share

Anbefalte innlegg

Fine biler i familien din og flotte planer for bilen din :) den vaskehallen du bruker, er det mulighet for mer enn bare å vaske bil der? :)

Er 2 løftebukker der også, hvor man kan gjøre alt fra oljeskift osv. Er ikke lov med sveising eller lakkering der da. Men fint å kunne stå inne i varmen og kose seg litt med bilen.

Det høres deilig ut å ha den muligheten der :) skulle gjerne hatt det i nærheten her jeg bor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir nok veldig bra med de sommerfelgene der. Bare få på BMW senterkopp :wink:

Ja, ang det. Er det like greit å ta dette gjennom ebay? Bare passe på at de er 68(?)mm. Eller burde jeg bestille fra forhandler e.l? De jeg har/bruker idag har noen mindre pene merker, så har lyst til å bytte de nå som det kommer på strøkne felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en tur på Rally Sweden i helgen. Legger ved et par bilder for å prydre tråden litt. Vi kjørte 700km med X3`n i løpet av lørdagen, og var første lange turen med bilen. Blir bare mer og mer fornøyd, veldig god bil å kjøre, og satt godt med xdrive på trange skogsveier. Ble jo litt rallykjøring fra og til etappene.

w0chxn0wv8iqa429o9ju.jpg

iwj4mgwasvtjvgwop4cs.jpg

zsncn5i7dh6ue9863wju.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ctfnalogw05me1qo1ooi.jpg

Da er bilen ferdig på Service. Blitt tatt motorolje, mikrofilter, ventiljustering og sjekk av bil. Alt var visst strøkent, så er glad for det!

Nå begynner jo veiene å trørke litt, da kryr det på sommerhjula som står i boden merker jeg.

Ellers så er litt av planene med bilen litt på hold grunnet økonomi, men håper å få på soting, perforamce spoiler og blackline før E30Meet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Kjapp rengjøring under huvet idag, la også litt autobahn voks på karbondekselet for å få frem litt mer shine der. Ble kun tørket av idag, ikke noe vann. Blir en større vask/shine av hele bilen når det blir litt varmere i været og sommerfelgene skal på. Har også vurdert å slenge på sommerhjulene til Parts and Retards BMW kvelden nå på onsdag.

d2gg5317j8066seliwem.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Veldig flotte felger, satt som et skudd :) hva slags senk skal du ha? :)

Nei, der er jeg litt usikker. Men hvis folk føler seg fornøyd med FK highsport så har jo det en litt hyggelig pris. Men tenker jeg skal ta litt billigere småting før jeg kjører på med senk, også har de ødelagt veien rett ved huset når de har gravd her før vinteren også, ikke akkurat behagelig å kjøre på. Men der er faktisk de breie 19" bedre å kjøre på enn de smale 18" vinterdekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, der er jeg litt usikker. Men hvis folk føler seg fornøyd med FK highsport så har jo det en litt hyggelig pris. Men tenker jeg skal ta litt billigere småting før jeg kjører på med senk, også har de ødelagt veien rett ved huset når de har gravd her før vinteren også, ikke akkurat behagelig å kjøre på. Men der er faktisk de breie 19" bedre å kjøre på enn de smale 18" vinterdekka.

Mhm, da tenker vi likt. Tenker å prøve med hartge senkefjærer og se hvordan det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, da tenker vi likt. Tenker å prøve med hartge senkefjærer og se hvordan det blir :)

hmm, da må du legge ut bilder og info om komforten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det har vært en travel påske! Hittil har 3 biler vært inn og ut av garasjen for detailing jobb og shine.

Vi startet mandag med en kompis sin nyinnkjøpte Z4 2.0i i fargen Space Grey. På lørdagen kjørte vi til Hamar og hentet et sett med 19" Hartge felger og ett sett med pirelli dekk. Holdt på med denn til langt på natt med polering, skinnrens, full interiør shine og en god motorvask, og selvfølgelig satt vi på nye dekk og felger. Ble bra! Denne bilen var veldig fin i lakken, så ble ikke en veldig grov polering her. Kun fjerning av vaskeriper og lagt på Svisswax Blue-weiss.

g8o1x1f7k39saeyo6ehz.jpg

På tirsdag begynte vi med min E90. Denne var litt værre i lakken enn Z4´n. Så her gikk det med flere timer, og det ble ikke gjort noe innvendig.

Et lite 50/50 av lakken, og litt action shots.

5azyl2vzkwg9vbhhm715.jpg

9jcnhwcgvrpamlawp9b0.jpg

Onsdag begynte vi på den værste bilen! En annen kompis sin E90 316i som har rullet ca 105.000 km.

Denne var heeelt forferdelig i lakken, masse dype riper, og bilen var generelt grå. Legge ved en bilde av 50/50 av ene speilet som sier litt om tilstanden til denne bilen.

Avsluttet idag med denn 316i´n og satt på sommerhjul på denne og, av typen 193M bwm felger.

saaemgvgv9gd2942hheh.jpg

6ll0uhkb1owzhvbeqjh5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...