Gå til innhold

Er registreringsnummeret avgjørende for deg ved kjøp av bil?

André78
 Share

Er reg.nummer viktig for deg?  

89 stemmer

1. 1. Er reg.nummer viktig for deg?

• Helt klart viktig!
      3
    • Tja, litt viktig
      18
    • Bryr meg ikke så lenge bilen har riktig utstyr og pris
      69

Anbefalte innlegg

Hei,

Ønsker å høre litt om reg. nummeret er avgjørende når man skal handle bil, nyere brukt eller ny.

Hvilke synspunkter har dere?

Min erfaring er at noen vil overhodet ikke bli sett i en bil med f.eks. reg.nummer SU XXXXX.

Er biler med BR XXXXX lettere å selge?

Selv har jeg ikke vært spesielt fokusert på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har inntrykk av at enkelte plasser er det statur å f.eks ha BR/BP/DN regga biler.. Skal vist være fordi det gjenngir i hvilket distrikt du "bor" i.. F.eks Bærum osv... For min del spiller det ingen rolle.. Bilens tilstand og pris står vel mere i fokus enn hvilket reg.nr den har :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha BS på min da jeg hadde valget. Jeg kommer aldri i verden til å kjøpe en bil som er SV registrert.

Men eller har det ikke mye å si. BS var bare for forhandler hadde det og ett annet ett og det andre var ikke like proporsjonalt på en måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ganske lite. Men jeg ville unngått Osloregistrerte biler. Mye bykjøring tærer mer på bilen, og så bor det så mange snodige folk der. F.eks. en 80-talls Toyota: er den UX-registrert har den mest sannsynlig hatt 1-3 eiere, blitt parkert i garasje og kjørt lengre turer. Er den DF-registrert har den hatt ukjent antall eiere, blitt parkert på gaten, bykjørt, og selges av "Selger" på Finn.no

Og jeg ville også unngått biler med ZZ-skilter, da folk kunne komme til å tro at det var jeg som var teit nok til å anstrenge meg for å få slike skilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UX-regga biler er solgt nye i Kristiansund. At et 80-talls Toyota har hatt 1-3 eier kan faktisk være sannsynlig.. Ser faktisk VELDIG mange gamle biler med UX-registrering her i Kristiansund rundt 80-tallet som har gamle eiere, å som gjerne har lite km bak seg :) Vasket hver søndag og parkert i garasje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompiss av meg er nybilselger, og han selger aldri leasingbiler på SV skilter pga han er redd for å miste salget etter endt leasingperiode pga skiltene. Det er visst også svært mange som kjøper bil hos han som velger andre registreringsnumre.

Jeg mener BT.no hadde en artikkel om at Audi Senter Bergen risikerte å miste et salg til Oslo/Bærum dersom de ikke kunne tilby noe annet enn SV skilter på en R8.

Det er nok langt flere som forbinder "SV" med sosialistisk venstre parti, enn "SU" med Sosialistisk Ungdom.

Fordelen med å ikke velge tradisjonelle registreringsnumre er at det blir vanskeligere å estimere alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har BR og PP skilt selv, men det er pga. bilene ble registrert i Bærum og Kristiansand og kan ikke si jeg egentlig bryr meg.

Har ikke akkurat et ønske om å ha SV-skilt, men det er så mye annet å heller bruke krefter på.. Mine foreldre har for øvrig SV-skilt på sin nye BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er pgs Sosialistisk venstreparti at kunder ikke ønsker SV registrerte biler??? Det er det dummeste jeg har hørt på lenge :lol: Hvilken verden lever vi i egentlig???

"åneeei, jeg vil ikke ha PP-regga bil, for vet alle at dama går på P-Piller"

"åneeei, jeg kan ikkje kjøre VF-regga bil, for da er jeg en Vampyr Frik

"åneeei, jeg kan ikke kjøre HB-regga bil, for da ser alle at jeg brenne HjemmeBrent

Like teit hele greia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...