PenguiN- Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Etter å ha hentet bil hjem ifra noe lakkeringsarbeid så finner jeg flere "flekker" i nærheten av delene som er lakkert som er matte og rue..hva kan dette være ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Hvis delene har stått på bilen, kan det være dårlig maskering, og at det har kommet noe lakk på de andre delene? Evt at de har kommet litt borti med slipeutstyret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Høres ut som om det er kommet lakk/lakkstøv over på deler som ikke skulle hatt lakk. De overflatene vil oppleves som tørre/rue.. Om det hadde vært kommet borti med pussepapir skulle lakken vært annerledes, om fortsatt hatt forholdsvis glatt overflate.. Sjeldent d brukes under 240 papir.. Det gir ikke særlig ru overflate. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Dra tilbake til lakkverkstedet og spør de. Stor sjans for at det kan våtslipes vekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2012 det ser veldig ut som lakkstøv ja..er det noe som kan fikses ? det er nok ikke "pusse" merker da det som sagt ser veldig ut som støv.. Det er også ett lite hår (ca 1,5 cm) under (klar?)lakken en plass men lakkerer mente dette kunne poleres vekk? det forstår jeg ikke hvordan skal gå an.. Dette er ett av Trondheims mest seriøse firmaer og ikke noen "svart jobb". edit, ser at folk bruker "clay" til å fjerne lakkstøvet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim-A_84 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Høres ut som dette er vanlig lakkføyke eller lakkstøv om du vil, dette er noe som er helt normalt at oppstår men lakkverkstedet skal rubbe vekk dette føre di leverer bilen så du kan bare dra tilbake og vise dem bilen så ordner di det nok med litt rubbing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 jeg fikk bilen full av lakkstøv en gang. men de polerte det bort uten noe spørsmål der.. . bilen ble sykt shiny etterpå : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2012 Mens jeg sitter her å syter.. Er også flere støvkorn i lakken og en plass er det sig i lakken.. Det var desverre kun det jeg la merke til mens var i lakkboksen etter bilen var nylakkert og lakkerer ble veldig defensiv og begynte med engang og lete etter slikt på andre paneler han ikke har lakkert..han sa bilen tilogmed ifra fabrikk kom med støvkorn i lakken osv.. Det er også pittelitt lakkforskjell i mine øyne og det liker jeg ikke. Lakkerer mente vinkel, trykk og tusen andre ting kunne utgjøre en forskjell. Er det noe jeg er nøye med så er det lakken og når jeg får en bil tilbake med forskjermer som har sig, hårstrå, støvkorn og i tillegg er lakkstøv på tilstøtende paneler da har jeg ikke veldig lyst å betale fakturaen jeg har fått ifra dem på jobben.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 jeg hadde iallefall aldri akseptert sig,støv og hårstrå i lakken. ette er det bare å kreve å få utbedret. har du betalt eller? isåfall, ikke gjør det før dette er fikset. litt uheldig med lakkereren du valgte da tydeligvis. en lakkerer bør ha litt yrkes-stolthelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim-A_84 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Mens jeg sitter her å syter..Er også flere støvkorn i lakken og en plass er det sig i lakken.. Det var desverre kun det jeg la merke til mens var i lakkboksen etter bilen var nylakkert og lakkerer ble veldig defensiv og begynte med engang og lete etter slikt på andre paneler han ikke har lakkert..han sa bilen tilogmed ifra fabrikk kom med støvkorn i lakken osv.. Det er også pittelitt lakkforskjell i mine øyne og det liker jeg ikke. Lakkerer mente vinkel, trykk og tusen andre ting kunne utgjøre en forskjell. Er det noe jeg er nøye med så er det lakken og når jeg får en bil tilbake med forskjermer som har sig, hårstrå, støvkorn og i tillegg er lakkstøv på tilstøtende paneler da har jeg ikke veldig lyst å betale fakturaen jeg har fått ifra dem på jobben.. Høres ut som du har lakkert bilen din på en dårlig plass. du burde bare gå tilbake og forlange pengene tilbake og finne en annen plass og lakke bilen din på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2012 jeg har ikke betalt men fikk med meg en "håndskrevet" faktura. Snakket med forrige eier av bilen (som selv er lakkerer) og sa: 1: Bilen skal aldri leveres med støvkorn, sig eller hår i lakken 2: lakkerer burde sett denne pittelille lakkforskjellen og anbefalt deg å lakke førerdør samt legge klarklakk bakover 3: Bilen skal ikke ha lakkstøv 4: Bilen burde vært vasket og/eller polert slik at du ikke henter en bil med nye forskjermer og resten er møkkete. Ettersom bilen er vinterlagret nå så blir jeg å erge meg over dette helt til våren og kommer til å gi lakkerer 2 alternativ: 1: Fiks det slik at alt blir 100% 2: Jeg betaler noen få tusen for montering av skjermer Også reiser jeg rett og slett ned til han som eide bilen før til våren og ordner dette 100% for en billig penge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Du må ta mange bilder for å dokumentere det dårlige arbeidet. Kan være greit å ha om det blir en langvarig krangel om penger etter at du har lakkert den på ny. Har denne lakkereren en sjef eller driver han for seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2012 Han var sjefen..jobber 2 andre der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 tror jeg ville tatt alternativ 2 jeg. betal han for montering av skjermene, og en liten sum for lakking av bakside evt. så stikker du til han andre lakkereren din og ordner opp til våren. du kommer til å irritere høl i sjæla di sikkert om du lar dette ligge... du har ikke noen bilder av bilen din forresten? ser fresh ut på det lille bildet der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robinvanvik Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Hvilket lakkfirma i Trondheim er dette snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå