Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har idag en gammel E39 520 Touring uten nivåregulering. Denne er litt lav bak iforhold til foran, og jeg kunne tenkt meg å fått den opp litt. Er det mulig å heve disse med gummimellomlegg slik som på e30 og E36?

Eller fikk man "bad road package" til disse også?

Den skulle vært en cm eller to høyere bak, da hadde den vært perfekt. (For å komme frem på ubrøytede veier og røffe skogsveier som den blir brukt til jevnlig med bagasje.)

Skrevet

Nye fjærer betyr alt!

Ikke la deg lure, men gamle fjærer er slappe, nye utgjør forskjell, så absolutt.

Skrevet

Vil tro du kan få en litt høyere bil da, og sikkert stivere. Men hvor mye, det vet man jo ikke.

Kan du måle høyden på din bil da?

Så kan jeg gjøre det på min, så kan vi se om nye fjærer betyr noe?

Måles fra nedkanten på hjulbuen til senter på felg.

Oppgi felgdimensjon samtidig.

Skrevet

36 cm bak på 15" OEM felger.

34 cm foran på 15" OEM felger, med M fjører og dempere.

Så det var ikke så ekstrem forskjell allikevel.

Ikke sikkert det er noen forskjell i det hele tatt, da det kan være unøyaktighet fra våre målinger.

Har en kompis med en e39 touring og hans er lav bak, kanskje 30-31 cm. Var derfor jeg trodde det var større forskjell.

Skrevet

Det skal sies at han nok ikke sto helt plant under måling, så jeg skal forsøke på nytt om jeg finner egnet plass å stå.:)

Vil tro at det er 36-37cm foran.

Biltema og andre rekvisitaforhandlere hadde i gamledager noe de kalte campingvognfjærer som hevet og stivet av bilene bak, er dette noe noen fortsatt leverer?

Husker min far hadde det på en subaru stasjonsvogn, og den var HØY bak.:P

Sto ikke noe om det i de forsterkede tyske fjærene.

Skrevet

Nivåregulering tok over for campingvognfjærer til BMW... :)

Koed tar kun 350,- pr. stk. for bakfjærer til E39 touring. Er like fjærer på alle modeller, så ikke noe forskjeller om du bytter til 540 fjærer f. eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...