Gå til innhold

E92 M3 vs. B8 RS4 vs. S60 Polestar

q1337
 Share

Anbefalte innlegg

Kom over denne i sted:

!

Føler muligens at testen er noe "merkelig", de henter inn en Volvo fabrikkfører til å utføre rundetidene, riktignok kjenner vel muligens ikke føreren noe særlig til S60´n med tanke på at han selv kjører en S60 - som ikke har noe med Polestar utgaven å gjøre, annet enn at chassiset har samme design. Ingen tvil om at Polestar´en er sprek, men om man hadde puttet 508 hk inn i både M3 og RS4, hadde nok ikke disse vært mye tregere med tanke på akselerasjon i det minste, RS4 er jo også en Avant - det bidrar ikke til bedre akselerasjonstider eller rundetider på en bane... For min del ville jeg heller hatt en RS4, så en M3 før jeg ville valgt Polestar´en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Volvo hadde nok engang vært gærne nok til å komme med noe sånt i produksjon så hadde det blitt en kul bil.

Sånn kjøremessig så ligger den helt sikkert ikke bak noen av de to andre, så eneste som står igjen er status og valget mellom to eller firehjulstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig den ikke står noe tilbake, men det er fortsatt en "Volvo" - på godt og vondt selvfølgelig. I min verden er Volvo ALTFOR høyt priset i forholdt til den gruppen de konkurrerer mot, de gangene jeg har satt meg inn i en Volvo får jeg så absolutt ingen premium-følelse. Føler V60 er mer på Passat nivå hva angår klasse. Ellers ville vel jeg vegret meg svært sterkt for å kjøpe en slik bil med Haldex, og ikke "ekte" firehjulstrekk. Prisen på noe slikt ville uansett blitt avsindig, og jeg synes den blir for "glorete" med de svært spesielle lysene foran. Den hadde nok tatt seg ut bedre totalt sett om den hadde kommet som stv. Men føler hele sammenligningen blir litt feil, hadde man gitt quattro GMBH og M-avdelingen til BMW like frie tøyler, så hadde nok de lett disket opp med en bil som hadde hatt de samme ytelsene og potensielle rundetider, og ikke minst hvis en av deres fabrikk-kjørere satt i de respektive bilene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo er best, som jeg har sagt tidligere. Men skulle vært gammel volvo, av typen hørapparat-brun 242 eller 142, evt PV med en lagom sugemotor med 2x50mm webere!

Da tror jeg vi vil være uenige av natur ;) Synes Volvoene har kommet seg siste årene, men det er fortsatt for "kjedelig" i mine øyne. Det er liksom ikke noe spennende med de, de trigger ikke de riktige punktene, for å si det på den måten ;) Eneste Volvoen jeg virkelig har hatt sansen for, det er C70 - den var lekker! Når kommer det ny V70 egentlig, den som er nå har jo vært i hundre år! Den holder seg riktignok godt, men den må da begynne å bli latterlig gammel i dette gamet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuja... dagens v70 er jo fra 08. BMW kjører 7 års sykluser så hvis Volvo kjører omtrent det samme så har de noen år igjen før ny kommer på banen. Snakker man xc90 der i mot :P

Fattern har en xc60 fortiden og må ærlig innrømme at jeg synes det er en fin bil. Klart kjøremessig så er det noe helt annet en 3-serien. Kjørte den ca 30mil nå i helgen og må si at jeg liker den godt, men inntrykket av kvalitet inni er nok litt lavere en på BMWen. Og kjørestilen blir noe helt annet, men sånn er de kanskje når ting blir så høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, V70R og S60R er jo ganske gromme de. AWD, 300hk, 6-trinns og 3-trinns justerbart understell.

I tillegg har de gromme farger som Audi og BMW ikke har..

Bmw er noen av de som tilbyr kundene sine flere farger en de aller fleste bilprodusenter. Men tøff farge på polestar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste volvoen som ble laget hadde BAKhjulstrekk.

Etter dette har det gått feil vei.

Helt riktig konklusjon. Volvo skal være firkantet, gammelt og gå/låte bra :) Ikke rundt og kjipt karosseri med feilhjulstrekk. Liker både 4x4, forhjulstrekk og bakhjulstrekk, men

Volvo er en base som skal ha bakhjulstrekk basert på de vellykkede modellene fra 60-70-tallet og til og med 90-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, V70R og S60R er jo ganske gromme de. AWD, 300hk, 6-trinns og 3-trinns justerbart understell.

Bmw er noen av de som tilbyr kundene sine flere farger en de aller fleste bilprodusenter. Men tøff farge på polestar.

Var ikke snakk om flere farger, var snakk om tøffe farger. Flash Green, Safran osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er Volvo "mann med hatt" bil uansett, også har imaget blitt fullstendig rasert av alle rånerne der ute.. Når Volvo først lanserer en nye modell som ser bra ut, da kjøper jo SAMTLIGE Volvo-entusiaster bilen i samme farge: Rød! Har ikke tall på hvor mange V60´r i rød, men sånn R-pakke eller hva det heter, jeg møter hver eneste dag.. Grøss så kjedelig! Kunne gjerne tenkt meg en V60 Hybrid selv, og den kommer heldigvis ikke i rød ;) Det jeg uansett har som mening er at Volvo ikke er i MB, Audi og BMW klassen, de ligger en klasse under mener jeg, og hadde de priset seg litt lavere ville de solgt enda bedre.. Å gå fra de tyske bilene til denne svensken (kina? ;) ) er å ta et steg ned i min verden.. Men selvfølgelig, smaken er som baken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke snakk om flere farger, var snakk om tøffe farger. Flash Green, Safran osv. osv.

Vil si technoviolet, daytonaviolet, ultraviolet, imola rød, mora, estorilblå, sedona rød, alpina grønn, alpina blå, laguna blå er ganske gromme farger jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...