Bjørnar_ Skrevet November 1, 2012 Share Skrevet November 1, 2012 Har et veldig vanskelig spørsmål som blir omtrent blir som å spørre hvor mye veier en fisk, men jeg prøver likevel. Noen som kan si noe om hva det koster å bygge en isolert dobbeltgarasje på 40-50 m2? Tenker da komplett satt opp, med graving, støping av såle, tak, port, åpner osv. Kommer vel sikkert an på hvor mye man evnt ønsker å gjøre av egeninnsats, men fint om noen har erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 1, 2012 Share Skrevet November 1, 2012 Kommer litt ann på kvaliteten du vil ha. Om det skal være byggesett eller bygges ifra bunnen av en byggmester. Jeg vil si en plass ifra 200 til 400 tusen. Mange faktorer som spiller inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 1, 2012 Share Skrevet November 1, 2012 Montèr har en garasjekalkulator som kan gi deg en bitteliten pekepinne hvertfall, om du kjøper en slik type garasje. http://www.monter.no/garasjekalkulator Riktig nok så mangler det en god del her men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 1, 2012 Share Skrevet November 1, 2012 bygde min nå i høst kom på 210 tusen 50kvm isolert plata inni vegger tak varmepumpe komplett utvending +++++++++ hadde hjelp av kammerater til å bygge den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet November 1, 2012 Share Skrevet November 1, 2012 150k+ dersom du gjør alt arbeidet selv. Det var ihvertfall det faren min endte opp på når han bygde sin garasje på 49m2. ca. 1.5m høy lekamur og reisverk på toppen. 10cm isolasjon, og en enkelt port med ekstra bredde (5m?). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar_ Skrevet November 1, 2012 Forfatter Share Skrevet November 1, 2012 Montèr har en garasjekalkulator som kan gi deg en bitteliten pekepinne hvertfall, om du kjøper en slik type garasje.http://www.monter.no/garasjekalkulator Riktig nok så mangler det en god del her men. Prøvde den kalkulatoren her om dagen, men er også litt usikker på hvor riktig det blir. Et sånt byggesett er sikkert bra nok, men vet ikke om reisverket der er grovt nok tilmat den er kurant å isolere? Er ingen stor snekker selv, men en plass må man jo begynne. Bedre å starte med en garasje enn et hus da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 1, 2012 Share Skrevet November 1, 2012 min er byggesett fra grimstad garasjene, bra greie ikke sånn kjip norgesgarasje\monter shit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet November 1, 2012 Share Skrevet November 1, 2012 55m2 her..dobbel, med loft på ca15m2 (over 180cm høyde) og 25-30m2 lager Kom seg på 170k når jeg gjorde alt selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet November 1, 2012 Share Skrevet November 1, 2012 Hva med tomt? Må det lages vei til garasjen? Da kommer jo graving, stein grus osv i tillegg.. Det koster jo også forst noen laken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet November 2, 2012 Share Skrevet November 2, 2012 min er byggesett fra grimstad garasjene, bra greie ikke sånn kjip norgesgarasje\monter shit Min er fra igland og virker til å være bra, eneste er at eg muligens ville hatt noe kraftigere takbjelker. Mine er 1,5*9", Ser ut som det er det du har og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 2, 2012 Share Skrevet November 2, 2012 min er byggesett fra grimstad garasjene, bra greie ikke sånn kjip norgesgarasje\monter shit Min er fra igland og virker til å være bra, eneste er at eg muligens ville hatt noe kraftigere takbjelker. Mine er 1,5*9", Ser ut som det er det du har og? igeland er vel det samme ja, mine er 6" tror jeg ble litt usikker her i farta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet November 2, 2012 Share Skrevet November 2, 2012 min er byggesett fra grimstad garasjene, bra greie ikke sånn kjip norgesgarasje\monter shit Min er fra igland og virker til å være bra, eneste er at eg muligens ville hatt noe kraftigere takbjelker. Mine er 1,5*9", Ser ut som det er det du har og? igeland er vel det samme ja, mine er 6" tror jeg ble litt usikker her i farta Hvordan er det å gå på da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 2, 2012 Share Skrevet November 2, 2012 Hvordan er det å gå på da? 2*8" har jeg, fint å gå på det trenger i allefall ikke noe tykkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet November 12, 2012 Share Skrevet November 12, 2012 Prøvde den kalkulatoren her om dagen, men er også litt usikker på hvor riktig det blir. Et sånt byggesett er sikkert bra nok, men vet ikke om reisverket der er grovt nok tilmat den er kurant å isolere? Veldig kurant. Monter bruker 48x98mm reisverk. Vil du ha mer enn 10cm isolasjon i ytterveggene, kan du bygge med 48x148mm eller lekte ut senere. Monters kalkulator gir et veldig godt utgangspunkt. Jeg ville anbefale å legge vindsperre og lekte ut for kledning hvis du planlegger å isolere. Hvis du innhenter en kvadratmeterpris på isolasjon og innvendig platekledning, og så regner ut hvor mange kvadratmeter du trenger for garasjen du vil bygge, er du kommet langt på vei. Så må du ha strøm. Har du opplegg fra sikringsskapet for garasjestrøm eller en utekontakt med minst 16A-kurs det kan kobles videre fra, hjelper det mye. Selv har jeg en grovere kabel som går til garasjen, med viderefordeling til flere sikringskurser i eget skap der. Lurt, men dyrere og ikke absolutt nødvendig. Og så har vi noe viktig: Hva med tomt? Må det lages vei til garasjen? Da kommer jo graving, stein grus osv i tillegg.. Det koster jo også forst noen laken.. Regn 0-200.000 til dette punktet. Sprenging i tettbebygget strøk kan bli dyrt. Jeg fikk ett tilbud for noen år siden på bortkjøring av jord og opparbeiding av plass for dobbelgarasje med tilkjøring av bærekraftige masser og grusdekke. Pris? 50.000 kroner. Jeg takket nei. Innhent flere priser. For dere som planlegger å bygge hus: Få plass til garasje opparbeidet og planert samtidig med de andre grunnarbeidene på eiendommen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Bygget garasje for kompis nå. Grimstad garasje. 96000 ink to porter med åpner. graving,planering og såle . 25000. Resten er jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå