Bmwm51 Skrevet November 1, 2012 Skrevet November 1, 2012 Har nå byttet alt fra bremse calipere til klosser! Men fortsatt så henger pedalen seg? Når jeg bremser, så henger pedalen seg! må sette foten under og dra opp? kan det være foring? smøre pedalen? tips? hjelp!
Alpejohn Skrevet November 2, 2012 Skrevet November 2, 2012 Siden pedalen henger, så er det jo ganske logisk at det ikke har med kalipere og gjør? Første jeg hadde misstenkt var bremsekraft forsterker. Ta bort filteret til klima og dekselet ovre brønnen der BKF sitter og sjekk, kansjke der er fult av vann om dreneringen er tett.
RS-Heggem Skrevet November 2, 2012 Skrevet November 2, 2012 Bremsekraftforsterker ja. Kan nok muligens tømme den for en god del liter vann. Når det fryser mister du bremsene totalt.
Bmwm51 Skrevet November 2, 2012 Forfatter Skrevet November 2, 2012 Det har vært vann der tidligere.. Mn ikke nå lenger. Hvordan få ut vann
Alpejohn Skrevet November 2, 2012 Skrevet November 2, 2012 Det har vært vann der tidligere.. Mn ikke nå lenger.Hvordan få ut vann Opne dreneringen? Har vel rusta i overføringa eller noe da, slik den går treigt.. Ville sjekket staget og gjennomføringen i torpedoveggen også, om det er mulig og se den innenfra...
Bjørnøy Skrevet November 2, 2012 Skrevet November 2, 2012 Hvis det er frost, er det sikkert vann i vakumklokka til bremsene (bremsekraft forsterker) Siden du sier du har hatt vann der tidligere. Jeg hadde nøyaktig det samme på en passat. Der hadde det kommet vann i bremsekraft forsterkeren, og dette frøs når jeg bremset i minusgrader. På passaten, var eneste løsning å skifte driten.
M1234 Skrevet November 2, 2012 Skrevet November 2, 2012 Skjedde med meg og, riktignok ikke i en BMW da, men jeg tok av hele pedalen, samt fjær og alt mulig og gnudde det med fett. Funka bra
Bmwm51 Skrevet November 2, 2012 Forfatter Skrevet November 2, 2012 Er det mulig å åpne / lufte bkf? Kan godt spraye pedalen md wd 40?
Alpejohn Skrevet November 3, 2012 Skrevet November 3, 2012 Tviler på at man kan opne den, men går jo and å prøve
2000Touring Skrevet November 3, 2012 Skrevet November 3, 2012 Er ikke mulig å åpne noen bkf'er jeg har sett. Er du i tvil om det er vann i den så plukk den ut og rist på den - er litt jobb, men da blir du hvertfall sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå