Nyheim Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 har ikke solgt bmw som har gått 300 tusen enda... Men hvordan er det å få solgt e36 som har gått rundt 300 tusen? Saken er den at jeg lurer på å kjøpe E36 Sedan 91 mod som har gått nøyaktig 260 tusen. Mens motor har gått 190 tusen. Regner med jeg kjører den opp til like under 300 tusen før jeg selger. Men hører mange sliter med å selge biler som har gått så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Trenger nødvendigvis ikke og stemme, jeg hadde en e46 som hadde gått 320 000 og den var stelt bra med. La den ganske høyt ut i forhold til mange andre e46 som hadde gått mindre men så styggere ut. den ble solgt for prisantydning samme dag. Men dette var dog e46, e36 er jo en eldre bil så kan fort bli værre og selge, men hvis bilen ser bra og shina ut og du tar bra bilder av bilen utvendlig og innvendig kan du jo ha lykken med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Her er det bare og overbevise en potensiell kjøper i salgsannonsen at bilen fortsatt er i god stand, ta en service på bilen før salg og få et stempel i boka. Dette er vesentlige ting for min del om jeg skulle handlet en bil med en km. stand. på over 300 000. Grunnen til at jeg sier du må overbevise, er fordi det sitter enormt mange der hjemme som ikke tør å handle en bil med høy km. stand, fordi de mener alt bli ødelagt når den når 350 000km. Ta fine og ordentlige bilder på en god location, dette viser at du faktisk setter av litt tid til bilen og at ikke dette bare er en haug som har stått på låven i tolv år og vil ha unna raskest mulig. Forklar gjerne også litt om historikken til bilen om du kjenner til den. Få også alt på "stell" før salg, om det er noe så enkelt som en lyspære som mangler, en knapp som har falt av eller et hull i eksosrøret. Ved å luke bort slike småfeil, ser den potensielle kunden på bilen som velholdt og skikkelig også fordi de slipper og åpne lommeboken på verkstedet med en gang bilen er handlet. Detter er i hvertfall vesentlige ting jeg ville satt pris på / krevet av en bil som er godt et stykke, men her kommer også prisen inn i bildet. For min del, skremmer ikke km. standen meg overhodet, så lenge den er godt fulgt opp med servicer og ikke sluker olje. Håper noe av dette var til hjelp. Mvh. Joachim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Jeg har i snart 1 mnd hatt min E46 320dat ute for salg. Den har gått 265.000km nå. Fått et par bytteforslag, og det er alt. Synes ikke jeg har priset meg spesielt høyt i forhold til biler som er på samme årsmodell osv. Jeg har i annonsen beskrevet at den har fulgt servicehefte frem til i dag, og at den de første 170-180.000km har vært langkjørt. Videre har jeg også beskrevet at eier før meg var mekaniker på GS, og sitert serviceheftet fra 2010 frem til i dag på alt som har vært gjort. Bilen er fast og fin i understell, ikke noe store skavanker utseendemessig, og interiøret ser umåtelig bra ut mtp på lengden den har gått. Norsk bil og som sagt fulgt servicer frem til i dag. Jeg hadde heller kjøpt en bil med dokumentert "lang" km.stand i stedet for en importbil som har gått "110.000km" på samme årsmodell til en langt høyere pris. Men, sånn er en gang markedet. Folk er livredde å sette seg inn i en bil som har passert 200.000km... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet November 5, 2012 Forfatter Share Skrevet November 5, 2012 Her er det bare og overbevise en potensiell kjøper i salgsannonsen at bilen fortsatt er i god stand, ta en service på bilen før salg og få et stempel i boka. Dette er vesentlige ting for min del om jeg skulle handlet en bil med en km. stand. på over 300 000. Grunnen til at jeg sier du må overbevise, er fordi det sitter enormt mange der hjemme som ikke tør å handle en bil med høy km. stand, fordi de mener alt bli ødelagt når den når 350 000km. Ta fine og ordentlige bilder på en god location, dette viser at du faktisk setter av litt tid til bilen og at ikke dette bare er en haug som har stått på låven i tolv år og vil ha unna raskest mulig. Forklar gjerne også litt om historikken til bilen om du kjenner til den. Få også alt på "stell" før salg, om det er noe så enkelt som en lyspære som mangler, en knapp som har falt av eller et hull i eksosrøret. Ved å luke bort slike småfeil, ser den potensielle kunden på bilen som velholdt og skikkelig også fordi de slipper og åpne lommeboken på verkstedet med en gang bilen er handlet. Detter er i hvertfall vesentlige ting jeg ville satt pris på / krevet av en bil som er godt et stykke, men her kommer også prisen inn i bildet. For min del, skremmer ikke km. standen meg overhodet, så lenge den er godt fulgt opp med servicer og ikke sluker olje. Håper noe av dette var til hjelp. Mvh. Joachim Takk for bra svar! gode poeng du kommer med ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet November 5, 2012 Forfatter Share Skrevet November 5, 2012 Jeg har i snart 1 mnd hatt min E46 320dat ute for salg. Den har gått 265.000km nå. Fått et par bytteforslag, og det er alt. Synes ikke jeg har priset meg spesielt høyt i forhold til biler som er på samme årsmodell osv. Jeg har i annonsen beskrevet at den har fulgt servicehefte frem til i dag, og at den de første 170-180.000km har vært langkjørt. Videre har jeg også beskrevet at eier før meg var mekaniker på GS, og sitert serviceheftet fra 2010 frem til i dag på alt som har vært gjort. Bilen er fast og fin i understell, ikke noe store skavanker utseendemessig, og interiøret ser umåtelig bra ut mtp på lengden den har gått. Norsk bil og som sagt fulgt servicer frem til i dag. Jeg hadde heller kjøpt en bil med dokumentert "lang" km.stand i stedet for en importbil som har gått "110.000km" på samme årsmodell til en langt høyere pris. Men, sånn er en gang markedet. Folk er livredde å sette seg inn i en bil som har passert 200.000km... Skjønner... ja vet selv hvordan jeg er til biler som har gått 300 tusen. Blar som helst forbi de, med mindre de er skikkelige vedlikeholdt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet November 5, 2012 Forfatter Share Skrevet November 5, 2012 flere innlegg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Om du justerer km til 170 000 km så er det mange som er interisert . Di fleste får jo sjokk når km tipper over 200 000. Men dem kjøper når det er litt lavere . Hvor mange biler tror du har en rikti km på telleren ?? Det er bare et tall som er i instrumentet ,en som står på 110 kan vere mere sliten enn den som har kjørt 300+ Se heller på tilstanden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet November 6, 2012 Forfatter Share Skrevet November 6, 2012 Om du justerer km til 170 000 km så er det mange som er interisert .Di fleste får jo sjokk når km tipper over 200 000. Men dem kjøper når det er litt lavere . Hvor mange biler tror du har en rikti km på telleren ?? Det er bare et tall som er i instrumentet ,en som står på 110 kan vere mere sliten enn den som har kjørt 300+ Se heller på tilstanden. Ja, godt poeng. Er nok mye juks for tiden. Men man kan ringe vegvesenet å høre km-stand de siste årene på et kjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
midlertidigkonto Skrevet November 7, 2012 Share Skrevet November 7, 2012 Man kan vri og vende så mye man vil på faktumet at en velholdt bil som har gått 300k kan være minst like bra som en som har gått 150k, dessverre så er normen i Norge at en bil er bare et fremskomstmiddel og behandles deretter. Derfor mener jeg at det er langt mellom godbitene som har en såppass høy kilometerstand. Så for å få solgt en bil med 300k på telleren tror jeg må det finnes veldig god dokumentasjon på hva som er gjort opp igjennom årene samt at man treffer på rett kjøper. Så for å svare på spørsmålet direkte: JA. jeg tror du vil få problemer med å selge en bil med den kilometerstanden til en pris du er fornøyd med. Jeg ville heller ikke kjøpt en bil med 300k på telleren enkelt og greit fordi den er tilnærmet umulig å få en ok pris etter noen år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet November 7, 2012 Share Skrevet November 7, 2012 Alt kan selges så lenge prisen er riktig i forhold til Km stand og tilstand på bilen. Det er jo en helt vanlig km stand for en e36. Problemet er at det er så mange andre der ute som er skrudd tilbake. Jeg har 2 e36er som har gått over 300 000, og det er masse bil igjen! Men er har jo betalt mindre når en kjøper en slik bil pga. km stand, og da må man regne med å selge billigere og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå