Gå til innhold

Pressemobilen, (E30"m3"..Ombygget, godkjent og sesong 1 unnagjort.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, det går i vektbekjemping- har montert Gf skjermer fremme, Cf panser og Gf bakluke.. Og generelt sett fjerning av extra dill..Må få litt lakk på nå, så er den klar for førstegangsvisning.

Men stikker på jobb igjen i morgen, så då blir det stillstans en stund igjen..

Skrevet
Tja, det går i vektbekjemping- har montert Gf skjermer fremme, Cf panser og Gf bakluke.. Og generelt sett fjerning av extra dill..Må få litt lakk på nå, så er den klar for førstegangsvisning.

Men stikker på jobb igjen i morgen, så då blir det stillstans en stund igjen..

Blir den så tung da?

Skrevet

Tung blir den ikke, men det er vanskelig å unngå at den blir tungere en standard preface 320. Men det skal gå innenfor vognkortets begrensninger.. Ellers så er jo vektfordeling og noe som opptar tiden, eg vil jo gjerne bygge en skikkelig kjøremaskin- og en s50 med presse bidrar jo ikke akkuradt positvt til den biten..

• 1 month later...
Skrevet

Dette var så langt dette prosjektet kom i vinter, nå er det panikk med vårklargjøring av m3!

Men eg skal iallefall prøve å få disse hjula inn i vognkortet, orginale Hartge 8.5 * 17 et 13..

Det meste av deler til dette prosjektet er i hus, så det blir en fryd å fortsette!

Motor blir basert på 3L blokk, men resten blir fra 3.2L. Og motoren blir bygget for virkelig å tole turtall ;)

Prosjektet gjennoptaes til høsten :)

1plfcq1einah2blhbf8a.jpg

Skrevet

Ja, det burde du- hehe :) Hadde et ekstra orginal understell til m3en, der er det jo proflex no (fremme) men har ikke samvittighet til å kutte plass til coilover bak der.... Men hvem vet, med tid og stunder havner kansje proflexen på denne. Det er en fryd å holde på med en bil som du slipper å tenke deg om 2 ganger før du stapper vinkersliperen i.. Så ser for meg ombygging av fjærtårn for coilover bak ganske kjapt..

Synes foresten disse ser mye bedre ut uten deksler:

esjzc40rjb65ndjwd0rz.jpg

Skrevet

Hehe, ja eg har jo seff Hi-jakers ;) Nei, her står den på nye hr fjærer uten diff, tank osv.. så den kommer nok ned noen tommer etterhvert!

• 1 month later...
Skrevet

Var en runde på biltilsynet på forvisning og veiing i dag, det gikk forsåvidt greit med vekta: 5ui221d99dalfvkmf2m8.jpg

Men eg har handlet nye orginale m3 bakskjermer og bakrutekassett til denne bilen, og hadde disse med på biltilsynet.. Eg hadde ikke søkt om karosseri ombygging, og tok derfor disse med for å høre om dette var greit at eg brukte de.

Kontrolløren var positiv, men måtte konfrontere Bakkevig i Bergen først. Og eg fikk nettopp tlf, om at eg kunne bygge om med m3 skjermer men ikke C- stolpe?? Da de ikke godkjente komplette m3 karosseri ombygginger.. Har noen tilsvarende erfaringer? Evnt har noen fått godkjent dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...