Yngve Skrevet Mai 8, 2013 Forfatter Skrevet Mai 8, 2013 Det hørtes veldig merkelig ut!! Min ble godkjent av han, men det begynner å bli mange år siden det nå...Fin og lett bil da Ja det var litt selvimotsigende, siden c stolpe/bakrute ramma ligger utenpå det orginale. og ikke er noe stort inngrep. Og når eg først først får lov til å bytte resten virka det veldig merkelig.. Og seff surt nå når eg endelig har greid å få fatt i ny takkasset.. Må ringe å snakke direkte med han tror eg, det gikk via kontroløren nå som var litt fersk/usikker.. Kan eg refferere til din bil/skiltnr hvis den er ombygget fra std e30??. Edit: Vekta var ikke så verst nei, dette er med komplett 3L s50, orginalt M understell (stålbærearmer) tunge compomotive mo 18 og recaro interiør, Men uten bensintank/eksosanlegg og fangere og vortec pressa . Så vekta skal det gå fint med, hadde 85kg å gå på enda + eg kan nedregge til 4 seter men da måtte eg ha baksete fra "4seter donorbil" som han så fint sa.. Da blir det jo enda 75kg disponibelt.. Men eg satser på å få dette til uten nedregging.
Hardtop Skrevet Mai 8, 2013 Skrevet Mai 8, 2013 Hm. Hold oss oppdatert mhp bakrutekassetten da, dette er aktuelt for meg også. Kan det være for å unngå triksing med chassinr kanskje? Var det du som fikk snappet den nye, ubrukte kassetten som ble solgt i Drammen?
e30 tic Skrevet Mai 8, 2013 Skrevet Mai 8, 2013 Du får sjekke litt mer via tlf ja.. Han var vistnok i fin form idag når han var ute å prøvekjørte gammel e30 før han modifiserte vognkortet
Yngve Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Skrevet Mai 9, 2013 Hm. Hold oss oppdatert mhp bakrutekassetten da, dette er aktuelt for meg også. Kan det være for å unngå triksing med chassinr kanskje? Var det du som fikk snappet den nye, ubrukte kassetten som ble solgt i Drammen? Ja vet ikke hva som er grunnen, uansett så bure det jo ikke være noe problem når eg stiller med nye orginale deler på forvisning. Kjøpte den fra ein i drammen ja, men holdt på å miste den til en kar som plutselig bydde 3-4k over over summen vi allerede hadde avtalt! Var det deg kansje Du får sjekke litt mer via tlf ja..Han var vistnok i fin form idag når han var ute å prøvekjørte gammel e30 før han modifiserte vognkortet Javell, fortell !? Eg burde vel kansje vurdert å reise direkte til tilsynet der han jobber, istedenfor Voss der eg har vert nå. Greie folk på Voss, men når de er såpass usikker på hva de kan godkjenne blir de litt tungvint.. 330mm AP Racing bremser ville de heller ikke godkjenne.. Så da er eg i markedet for e36 m3 bremser, er det 3L el 3.2 bremser folket bruker? eller er de like kansje?
Hardtop Skrevet Mai 9, 2013 Skrevet Mai 9, 2013 Ja vet ikke hva som er grunnen, uansett så bure det jo ikke være noe problem når eg stiller med nye orginale deler på forvisning. Kjøpte den fra ein i drammen ja, men holdt på å miste den til en kar som plutselig bydde 3-4k over over summen vi allerede hadde avtalt! Var det deg kansje Hehe, nei det var ikke meg. Da jeg forhørte meg om den var prisen oppe i 9000,- og det syntes jeg var for mye. Jeg bruker likegjerne glassfiber på den bastarden jeg skal lage.
Yngve Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Skrevet Mai 9, 2013 Ja vet ikke hva som er grunnen, uansett så bure det jo ikke være noe problem når eg stiller med nye orginale deler på forvisning. Kjøpte den fra ein i drammen ja, men holdt på å miste den til en kar som plutselig bydde 3-4k over over summen vi allerede hadde avtalt! Var det deg kansje Hehe, nei det var ikke meg. Da jeg forhørte meg om den var prisen oppe i 9000,- og det syntes jeg var for mye. Jeg bruker likegjerne glassfiber på den bastarden jeg skal lage. Oki , ja det er dyrt for en platebit- eg ga 8500,- Men tenkte som så at skal eg bygge om og godkjenne som m3 kaross så MÅ eg vel ha orginale greier.. Men det virka nesten som om det hadde vert enklere og godkjenne med glassfiber slik som han formulerte seg.. En skulle ikke kunne bygge totalt om til m3, Men M3 look var ok.. Helt merkelige greier..
530dE39 Skrevet Mai 9, 2013 Skrevet Mai 9, 2013 Hm. Hold oss oppdatert mhp bakrutekassetten da, dette er aktuelt for meg også. Kan det være for å unngå triksing med chassinr kanskje? Var det du som fikk snappet den nye, ubrukte kassetten som ble solgt i Drammen? Ja vet ikke hva som er grunnen, uansett så bure det jo ikke være noe problem når eg stiller med nye orginale deler på forvisning. Kjøpte den fra ein i drammen ja, men holdt på å miste den til en kar som plutselig bydde 3-4k over over summen vi allerede hadde avtalt! Var det deg kansje Du får sjekke litt mer via tlf ja..Han var vistnok i fin form idag når han var ute å prøvekjørte gammel e30 før han modifiserte vognkortet Javell, fortell !? Eg burde vel kansje vurdert å reise direkte til tilsynet der han jobber, istedenfor Voss der eg har vert nå. Greie folk på Voss, men når de er såpass usikker på hva de kan godkjenne blir de litt tungvint.. 330mm AP Racing bremser ville de heller ikke godkjenne.. Så da er eg i markedet for e36 m3 bremser, er det 3L el 3.2 bremser folket bruker? eller er de like kansje? Eg har 3,2 bremser liggende som du kan låne til godkjenning... Komplett med spacere til å ha bakom skivene og. syveri reagerte på dette 1
Yngve Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Skrevet Mai 9, 2013 Det hadde vert helt perfekt Johnny! (har forsåvidt også fått tilbud om å låne Larsen sine, men det passer sikkert dårlig nå i høysesongen ) Du har ikke noe passende godkjenningshjul også? Anyway, kontakter deg når det evnt nermer seg visning igjen.
e30 tic Skrevet Mai 9, 2013 Skrevet Mai 9, 2013 Var ein preface som blei vist med turbo. Hadde vertfall piska godt på prøvekjøringen Det er jo haugesund, trur di svelger det meste av bremser over 296mm men de Må være støvmansjetter
530dE39 Skrevet Mai 9, 2013 Skrevet Mai 9, 2013 Det hadde vert helt perfekt Johnny! (har forsåvidt også fått tilbud om å låne Larsen sine, men det passer sikkert dårlig nå i høysesongen ) Du har ikke noe passende godkjenningshjul også?Anyway, kontakter deg når det evnt nermer seg visning igjen. Har orginale 16" sport evo hjul og noken 17" hjul du kan låne. Bremsene mine er ikkje montert enda så er ingen problem å låne dei.
Yngve Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Skrevet Mai 9, 2013 Det hørest veldig bra ut 16" tommerene er jo fine og lette og skal gå over de 3.2bremsene! Da må eg bare få rigge bilen klar for godkjenning i en fei! Eg må sansynligvis søke sfoor igjen om kaross ombygging, så eg tror eg bare kjører på å får inn motor i vognkortet først!
oddis Skrevet Mai 9, 2013 Skrevet Mai 9, 2013 En skulle ikke kunne bygge totalt om til m3, Men M3 look var ok.. Helt merkelige greier.. Dette har nok med oppfordringen BMW Norge en gang i tiden sendte dem om å ikke godkjenne standard e30r til M3. Før kunne man får godskrevet en e30 til M3, men det kan man ikke idag. Så denne problemstillingen er litt dødfødt. Kan jo også enkelt argumenteres ned fra et teknisk standpunkt.
Yngve Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Skrevet Mai 9, 2013 En skulle ikke kunne bygge totalt om til m3, Men M3 look var ok.. Helt merkelige greier.. Dette har nok med oppfordringen BMW Norge en gang i tiden sendte dem om å ikke godkjenne standard e30r til M3. Før kunne man får godskrevet en e30 til M3, men det kan man ikke idag. Så denne problemstillingen er litt dødfødt. Kan jo også enkelt argumenteres ned fra et teknisk standpunkt. Okay, så det du sier er at dette er dødfødt i heletatt å søke om? Fra et teknisk standpungt er vel dette ikke noe problem i heletatt..?
oddis Skrevet Mai 9, 2013 Skrevet Mai 9, 2013 Du kunne får skrevet at det var en M3 før. I dag vil den kun være "en ombygd bil" i vognkortet. Du kan søke om M3 utseende deler ja. Bilen blir også stivere med M3 c kassett og limt bakrute.
Yngve Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Skrevet Mai 9, 2013 ah, ja da er vi på nett. Jaja, skal se om eg klarer å få dette igjennom på tlf med Bakkevig i morgen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå