Gå til innhold

Import av bil.

kapiox
 Share

Anbefalte innlegg

Vurdere å kjøpe en bil i fra utlandet som går på "utlandske skilter"

Hva må jeg gjøre for å levere skilter ? jeg har bare tenkt på bruke bilen som donor bil. Skal bytte motor å dører å litt div.. Står bevis på at eiger eiger bilen.

Finst sikkert 1000 tråder om dette, men har ikke tid til å leite!

Må jeg betale moms/toll ?

Takk på førehand!

Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe en hel bil, men da må den momses. Du kan handle deler mm for maks 6000 uten å måtte momse. Men over det må momses.

Mener du her at du kan legge ved deler i bilen, for inntil 6k, og slipper da moms på disse delene?

Ja det er riktig, ved dagstur kan du handle for 3000 og ved overnatting 6000, men er ikke noe stress og si du har sovet borte en natt. så nøye er de ikke på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettop i sverige og kjøpte en 96mod. E36 328 Coupe med 196 000 km på telleren. Var gåen klutch på bilen så fikk den billig.

Skreiv Salgskontontrakt med selger på 5000,- SEK. kjørte på Rødt i tolla og sa jeg hadde kjøpt delebil i sverige. La frem Vognkort og salgskontrakt og betalte kr. 1152,- NOK i mva (25%)

Tollerne var veldig service innstillt og stemplet alt av importpapirer til meg slik at jeg kan betale engangsavgift og registrere bilen i Norge.

Greit å momse inn hele bilen da jeg skal bruke alt av deler (motor,gear,drivverk/diff, Bakstilling/forstilling på min 318 IS 93mod. som nettop rulla 401 000 Km på telleren. :) gjorde enkelt for meg å dokumentere hvor delene kommer fra når jeg søkte ommbygging av bilen på BT. Nå går jeg bare venter på svar så blir det skruing i vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bestemmer deg for å betale engangsavgift på 328i og få norske skilter på den så er ikke det så forferdelig dyrt ved alternativ beregning. Tipper det koster ca 30- 40 000kr. 328i er en fantastisk bil:) Den er verdt pengene etterpå om du får den i stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...