johnkanon Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Heisann, ser etter en vebasto løsning for E61 535d - lurer på hvilket merke/type man skal velg? ser at heatco.no har en del å velg mellom: BMW orginal Defa Webasto eberspacher noen som har erfaringer eller har de forskjellige merkene ? skulle gjerne visst fordeler og ulemper og selvfølgelig pris.
Otis Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 BMW original er nok webasto. Eberspracher eller webasto er nok greiest å velge uansett. De gir en komplett oppvarming skikkelig. Tror ikke du finner noen særlige ulemper med verken det ene eller det andre, forutenom at Defa ikke varmer motoren like mye som en forbrenningsovn gjør.
a100abt Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 En stor ulempe med defa, du må ha strøm tilgjengelig. En stor ulempe med brenner, (webasto eller eberspacher) er at du med en del småkjøring må vedlikeholdslade batteriet relativ ofte, samt prisen er en ekstra ulempe ved anskaffelse, bilen får dog høyere verdi ved salg igjen. mvh Frode Neergård. sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2
johnkanon Skrevet November 8, 2012 Forfatter Skrevet November 8, 2012 BMW original er nok webasto.Eberspracher eller webasto er nok greiest å velge uansett. De gir en komplett oppvarming skikkelig. Tror ikke du finner noen særlige ulemper med verken det ene eller det andre, forutenom at Defa ikke varmer motoren like mye som en forbrenningsovn gjør. så Eberspracher eller webasto er tingen? de finnes vel sikkert i forskjellige pakker osv - tenkte på å ha en fjernkontroll og mulighet for å forhånds programere feks begynne å varme 05:30 Men må man ha sånn kupe varmer, vet hvertfall at på DEFA så har de sånn på passasjer siden.
a100abt Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 BMW original er nok webasto.Eberspracher eller webasto er nok greiest å velge uansett. De gir en komplett oppvarming skikkelig. Tror ikke du finner noen særlige ulemper med verken det ene eller det andre, forutenom at Defa ikke varmer motoren like mye som en forbrenningsovn gjør. så Eberspracher eller webasto er tingen? de finnes vel sikkert i forskjellige pakker osv - tenkte på å ha en fjernkontroll og mulighet for å forhånds programere feks begynne å varme 05:30 Men må man ha sånn kupe varmer, vet hvertfall at på DEFA så har de sånn på passasjer siden. Webasto og eber bruker varmeapparatet, det gjør ikke defa. mvh Frode Neergård. sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2
Otis Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 http://www.ebay.de/itm/Standheizung-Web ... 2c67d4ccc7 Komplett kit utifra hva jeg forstod.
TurboLag Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Bare pass på at du får brenner for DIN type drivstoff.. aller helst ville jeg hatt eber pga service, holdbarhet og deletilgang (jobber med dette), så jeg installerte faktisk nettopp eber i e39'en min. MEN, på nyere modeller er BMW SÆÆÆÆRE.. Vanskelig å få til no annet enn "BMW original" montering, som da er Webasto. Og BMW original, det koster.. Ikke umulig å montere eber på e60, men du bør ha kretsskjema på klimapanelet ditt! Er egentlig ikke mye som skal til, er "bare" startstrøm som skal til klimapanelet og åpner det som er av spjeld i kjøleanlegget ditt og starter kupévifta når vannet er varmt nok..
a100abt Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Er enig med TurboLag, fortrinnsvis Eber ikke webasto - erfaringer hos oss er at eber går utrolig mye mer for hver feil enn hva webasto gjør. Tåler troligvis også småkjøring bedre.
johnkanon Skrevet November 8, 2012 Forfatter Skrevet November 8, 2012 Hvordan ligger eber i pris m/montering og hvilke "pakker"/kit finnes det? Du jobber med det - jaså turbo.lag? Sier ikke nei takk til litt bimmers raabatt
johnkanon Skrevet November 8, 2012 Forfatter Skrevet November 8, 2012 http://www.ebay.de/itm/Standheizung-Webasto-Thermo-Top-E-Einbaukit-BMW-5-er-E60-E61-Benzin-Diesel-/190720560327?pt=DE_Autoteile&hash=item2c67d4ccc7Komplett kit utifra hva jeg forstod. Må si jeg ikke er helt 100% i tysk....men takk for tipset, mulig jeg kan ta meg en tur til Sverige?
Otis Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Jeg bruker stort sett translate.google.com ved handel fra tyskland jeg. Har virka fint så langt Ang. det som de andre sier at Eber er bedre, så kan jeg si det at min webasto har fungert utmerket i alle år, men den tok kveld da braketten som holder den fast i bilen har fått veldig mye skitt inn-under seg og dermed klar å laget hull inn til forbrenningskammeret og det ene inn/ut løpet av kjølevann. Så det var ikke en funksjonsfeil på brenneren, men en uheldig feil berørt av konstuksjon og at ingen har rørt den på 11 år. Var minimalt med sot inni brenneren også, rett og slett ekstremt pen innvending, bortsett fra vannet da Men Eber er kanskje bedre, skulle bare si min erfaring på en webasto.
johnkanon Skrevet November 8, 2012 Forfatter Skrevet November 8, 2012 Jeg bruker stort sett translate.google.com ved handel fra tyskland jeg.Har virka fint så langt Ang. det som de andre sier at Eber er bedre, så kan jeg si det at min webasto har fungert utmerket i alle år, men den tok kveld da braketten som holder den fast i bilen har fått veldig mye skitt inn-under seg og dermed klar å laget hull inn til forbrenningskammeret og det ene inn/ut løpet av kjølevann. Så det var ikke en funksjonsfeil på brenneren, men en uheldig feil berørt av konstuksjon og at ingen har rørt den på 11 år. Var minimalt med sot inni brenneren også, rett og slett ekstremt pen innvending, bortsett fra vannet da Men Eber er kanskje bedre, skulle bare si min erfaring på en webasto. Mener at vw bruker webasto, ligner hvertfall på fjernkontrollen. Takk for innspillet,det er sånne erfaringer jeg er ute etter
a100abt Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Vw har webasto nå ja, på gode gamle t4 var det eber... mvh Frode Neergård. sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2
TurboLag Skrevet November 9, 2012 Skrevet November 9, 2012 Ingen tvil om at Webasto funker det og, men grunnen til at JEG velger Eber er servicen de yter, og pris/tilgjengelighet på deler når noe først går i stykker. Funksjonsmessig sett er det jo veldig enkelt, 5kW varme fra et bluss som varmer opp kjølevannet.. Ikke store forskjellen akkurat der liksom.. På mitt oppsett kan jeg også få ut feilkoder på telefonen, uten å måtte ut med brenner for å ta av lokk for å komme til diagnoseplugg osv sånn som man må på (relativt) ny webasto.. Er også noe forskjell på styring og interne parametre, så som a100abt sier, Eber tåler småkjøring bedre.
johnkanon Skrevet November 9, 2012 Forfatter Skrevet November 9, 2012 Ingen tvil om at Webasto funker det og, men grunnen til at JEG velger Eber er servicen de yter, og pris/tilgjengelighet på deler når noe først går i stykker. Funksjonsmessig sett er det jo veldig enkelt, 5kW varme fra et bluss som varmer opp kjølevannet.. Ikke store forskjellen akkurat der liksom.. På mitt oppsett kan jeg også få ut feilkoder på telefonen, uten å måtte ut med brenner for å ta av lokk for å komme til diagnoseplugg osv sånn som man må på (relativt) ny webasto.. Er også noe forskjell på styring og interne parametre, så som a100abt sier, Eber tåler småkjøring bedre. når vi er inn på pris, hvor mye er det for et standard kit? regner med at man kan oppgradere seinere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå