Gå til innhold

Ettermontering av Xenon lys på BMW E87/1 serie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg en 05" modell 116i for en uke siden. og har jo selvfølgelig lyst til

å gjøre litt med bilen. Så jeg ha angeleyes, også helst xenonlys vis det ikke blir for dyrt.

Noen som veit sånn cirka hva det vil koste. Det er manuell høydejustering på lysene,

så her må det ettermonteres noe også.

Jeg trodde også det var noe krav om spyler på lyktene og no sånt,

men ingen av 1'erne jeg har sett har dette.

Hvilke krav er det egentlig som stilles.

Vil også ha litt mer sporty utseende på'n. Så vil ha nye fangere og felger.

Har parksensor både foran og bak, men man for vell kanskje ikke så mange fangere

hvor dette er tatt med?

Noen som har erfaring og tips?

ejnlzjj1wki8cp3ey8jf.jpg

Skrevet

For at det skal være lovlige xenonlys på bilen din må det som du sier være automatisk høydejustering. Det er også krav om lyktespylere, så bilene du har sett på har nok dette de også. :) Lyktene må i tillegg være godkjent for xenon.

Vil tro det blir en relativt kostbar affære om du skal ha dette skikkelig og lovlig. Et langt billigere alternativ er å kjøpe xenon-sett, men lovlig blir det dessverre ikke.

Om du kjøper originale facelift- eller M-sport-fangere vil du finne disse med hull for parkeringssensorer også. De fleste styling-leverandører lager også dette nå etterhvert.

Skrevet

Finnes det noen bra løsninger med bare angeleyes, uten xenon. Som ser bra ut. Helst hvit lys ikke, sånn gulaktig.

Men når vil angeleyes'ene skru seg på? Er det egen bryter, eller er det vanlig kjørelys?

Skrevet

Angel eyes erstatter normalt parkeringslys, men på nyere BMW-er blir de også benyttet som kjørelys. Koed, GS Bildeler og Schmiedmann har nok lykter til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...