Gå til innhold

Fjeld's e30 340i v8

M|Fjeld
 Share

Anbefalte innlegg

Endelig noen som handla de felgene så jeg fikk se de før jeg handla sjøl:-), såg bra ut, god kant og 3,5":-)
Hadde egentlig tenkt meg xxr 527. Men siden det først var levering på 527 i desember så droppa jeg dem og handla 002. Angrer ikke :D
Blir bra, Markus! :)
Bra noen fortsatt har trua! :)
Ironisk at jeg hev M21D24 motoren min på skroten for to dager siden, hehe.
Helvete glemte helt at du hadde en m21 tilsalgs.. Skulle handla så jeg hadde hatt en reserve motor tilfelle ras på m60en :P
Blir bra dette Fjeld :D
:D

k1dgu0j4agp5djhkbeod.jpg

Har en liten plan for caddyen og! :) Skal legge bakakselen oppå bladfjørene, handle inn coilovers framme (med Tüv papirer) og finne et passende felgsett. Er bruksbilen så gidder ikke legge altfor mye i den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update! (Hadde ikke med noe kamera under skruinga så ble ingen bilder dessverre.)

Har sendt avgårde en liten bestilling til koed på nye bremser rund baut. Bilen har ingen bremser så må få gjort noe med det :P

Ellers fikk jeg gjort litt igår! Fikk endelig henta v8ern :D Har skrudd av tomatkassa og begynt å demontere den. Motoren skal splittes, få nye pakninger og lagre og så settes sammen igjen :)

På bilen fikk jeg montert fast bremsepumpa, brukte originale oppsettet fra 540. Passet rett på uten noen modifikasjoner :D

Planen fremover er å få samlet sammen litt deler;

- 300mm motorlabber

- Manuell girkasse

- Custom mellomaksel

- Oppgradert svinghjul/clutch

- AlphaN ecu

Men dette har sin pris og lønna er ikke til å rope hurra for så kommer til å ta litt tid :P

Ny update kommer på fredag, stay tuned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig spent selv :D Har trua på at det kommer til å røske ganske bra! :D

Hehe, er kopi felger, men samma det :P De ser grisetøffe ut og kanten er BREI. 8)

-----------------------------------------------

Fikk gjort litt idag! Har begynt å demontere motoren for full overhaling :) Til nå ser den veldig bra ut, ingen slitemerker på kam og ingen steder motoren har svettet :)

3mtbl98t9ol1ung24fbf.jpg

2rcr71j35vokk5f96i2s.jpg

mfubeux7opexhscnde2n.jpg

gtzmbyiahuwipr433lml.jpg

krku90k89w1bxhpwsecj.jpg

Slik står den nå

Mer skjer utover uka! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gromt prosjekt!

Følger med! :D

Tusen takk! :D

002 kler e30 fint de :) som vinterfelger, hihi :D

[ Bilde ]

men håper du får den klar da, og ikke selger ;)

Se der ja, gleder meg til å få satt dem på :D

Mini update..

Har ikke tid eller ork til å overhale m60en så den står nå skrudd sammen igjen minus ac kompressor og servopumpe :)

Skal etterstramme oljepumpa og se hvor lenge den stakkars vriåttern lever :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8zgvxjvldxv6aogtf1ti.jpg

Skal lage en slik en så jeg slipper å klippe i nettet på motoren og i bilen. Skal ta i bruk m21(blå ring) kontakten som jeg har liggende, hva passer med m60 kontakta(rød ring)? Kan jeg bruke stikket fra en e34 m50 her?

Om det stemmer er saken biff da det står en e34 på huggern rett borti høgget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...