Matsrise Skrevet November 12, 2012 Share Skrevet November 12, 2012 Da var det min tur til å lage tråd om bilen min. Først kan vi ta en introduksjon av meg selv. Jeg heter Mats og er 18 år gammel. Er bosatt i Skien og er fortiden lærling. For de som lurer så er jeg prosessoperatørlærling. Jeg har alltid vært interresert i bil, men det er ikke før de siste årene at jeg har blitt mer BMW-type. Nok om meg og over til det tråden er her for, bil! Før jeg kjøpte nybilen så fartet jeg rundt i en hvit rusten 98' Peugeot Partner med svære 1000 metere og en dau 1,9TDI i foran. Eneste fordelene var lite forbruk og stor plass baki. Den nye er en 2007 modell 116i. Den er safir sort med sort sportsinteriør med grått senter i setene og sort taktrekk. Hentet den på Bilsalongen i Skien tirsdag 7. november så har ikke hatt den så lenge, men det lille jeg har rukket å kjøre med den så har den stått til forventningene. Den er veldig god og kjøre, men ikke noen rakett med tanke på motoren. Den er dog veldig mye sprekere enn det peugeoten er. Her har dere utstyrslisten til bilen: VIN WBAUF11020P013373 Type code UF11 Type 116I (EUR) E series E87 () Series 1 Type SH Steering LL Doors 5 Engine N45 Displacement 1.60 Power 85 Drive HECK Transmission MECH Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery STOFF MOIRE/ANTHRAZIT (AFAT) Prod.date 2006-09-20 Code S1CAA Selection of COP-relevant vehicles S235A Towing hitch, detachable S249A Multifunction f steering wheel S2KHA BMW light alloy wheel, V-spoke 229 S320A Deleted, model lettering S420A Sun protection glazing S425A Interior trim finishers S428A Warning triangle and first aid kit S431A Interior mirror with automatic-dip S442A Drink holder S473A Armrest front S481A Sports seat S494A Seat heating driver/passenger S502A Headlight cleaning system S507A Park Distance Control (PDC), rear S520A Fog lights S521A Rain sensor S534A Automatic air conditioning S540A Cruise control S563A Light package S5DCA Rear-seat headrests, folding S662A Radio BMW Business CD S710A M leather steering wheel S775A Headlining anthracite P7RPA Advantage package P7RSA Comfort package S842A Cold-climate version S850A Additional Export tank filling S863A Dealer List Europe S885A On-board literature, Swedish S896A Daytime driving lights S8SPA Control unit COP S9AAA Outer skin protection Den er ikke stappet full av utstyr som dere kan se, men er da i hvertfall noe Her er det også noen bilder av tralla, det er bilder fra annonsen fordi jeg ikke har rukket å ta noen bilder selv. Jeg har ett speilrefleks kamera ett eller annet sted som jeg skal få ladet opp og få knipset noen bilder av den en dag. Jeg er også på utkikk etter sommerfelger til den! Noen som har noen tips til dimensjon, felgtype? Fyr løs:) All hjelp er velkommen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matsrise Skrevet November 12, 2012 Forfatter Share Skrevet November 12, 2012 Ett mørkt iPhone bilde av nyvasket blank bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet November 12, 2012 Share Skrevet November 12, 2012 Grattis Velkommen i 1'er-klubben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matsrise Skrevet November 13, 2012 Forfatter Share Skrevet November 13, 2012 Jo takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik K Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Gratulerer med ny bil! Så ut til å være en flott ener dette. Mht felger, så ser jo en del originalfelger bra ut i mine øyne. Kjører selv med m-sport style 207 både sommer og vinter, men skal bytte til style 208 (18 toms) til våren. De ser slik ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matsrise Skrevet November 15, 2012 Forfatter Share Skrevet November 15, 2012 Tusen takk for det:) Original felger er oftest penest etter min mening, men koster også deretter nytt så måtte fått tak i noe brukt eventuelt! Likte både 207 og 208! Er bare starten på vinteren så har god tid på å finne ut av felg! Men hvilke din vil du anbefale? 18"? Har tenkt på 19" men tror kanskje det blir litt stort! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Gratulerer med pen bil. Angående felger vil jeg foreslå BMW sine Style 313, har selv hatt disse og synes de er noe av det bedre BMW har kommet med. Disse fåes både i 18" og 19" (personlig synes jeg du burde gå for 19"). Relativt kostbare her til lands, men på f.eks. ebay.de får en de til en langt rimeligere pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik K Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Style 313 er skikkelig gromme, ja. Men de koster vel en smule. Jeg kommer selv ikke til å velge noe større enn 18" på min, men det kommer vel an på hvor mye (lite) komfort man er ute etter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå