Gå til innhold

**Hvordan jeg bytter toppakning på BMW E39 m52b20.

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du MÅ ikke ha spesialverktøy for å gjøre dette, men er mye lettere hvis du har det. Har gjort akkurat samme jobben. Under innsuget, mot girkassa ser du en plastpropp, hvis du napper ut den får du satt inn verktøyet for å låse veiva. Kan være ganske knot å få timet opp Vanosen, men burde gå bra. Legg merke til hvordan ting er skrudd sammen, og ta gjerne masse bilder underveis så du har noe du kan se på når toppen er på vei på igjen :) Lykke til

Skrevet

Se her ja! Fremgang liker vi.

neste steg nå er vel å slakke kjedet som går mellom innsug- og eksoskammen. på baksiden av strammeren ser du et lite hull. trykk strammeren ned, og stikk f.eks et bor inn i hullet (for å holde strammeren nede)

duyxxg31uflstkdabnvh.jpg

ebx0m5pzsmj8ad0kf3wz.jpg

Etter dette er gjort kan du skru av 10mm boltene på vanosen. det skal bare være å trekke denne ut.

På baksiden av innsugskammen er det en slags "fjær-skive". Husk hvilken vei denne står. For å komme til skruene på drevet på du skru ut de to blendepluggene på framsiden av vanosen :) Håper dette hjelper. Har du forresten fått låst veiva? det er egentlig nå som du tar av drevene at du trenger spesialverktøyet for å låse kammene også, men det burde vel gå bra hvis du merker kjeder og drevene før du demonterer det. Lykke til, og fortsett å ta masse bilder!

Edit: la til noen bilder :)

Skrevet

skal ta mange flere bilder :) men det ser ut som om du har tatt av radiatoren, stemmer d? jeg prøvde også d men fikk d ikke til, for den plåta løktene sitter fat i var klinket/naglet fast, hva gjorde du? :) skal prøve å låse veiva i morgen :)

8c0y8s3ddokrbji0rd1y.jpg

dtfnide1uvvn5tnlgigw.jpg

fdfm6157xuy8hsyg4pji.jpg

lhwylp72lss7lazq0kzy.jpg

Skrevet

Eksosen må nok av ja, da den er skrudd på toppen :)

Dysene sitter vel kanskje på innsuget? Da er det ikke nødvendig og ta dem av, men om dem sitter i toppen så kan jo det være greit og få dem ut av veien :)

Skrevet

Eksosen må av ja :) Burde holde å skru den løs fra toppen, og lene den ut fra toppen. Jeg tok av hele fronten på min ja. for å få av frontplata må du ta av fangeren foran også, og skru av bjelken som ligger bak fangeren, så får du med radiatorerene på kjøpet når du tar den av :) Innsuget må bort, ja :) du trenger ikke å løsne dysene eller railen fra innsuget, dette tar du av i ett stykke.

Fant spesialverktøyet btw :)http://www.kochtools.com/index.php?p=product&id=100

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...