Hanspolden Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Kan noen gi meg en grundig forklaring på hvordan jeg bytter toppakning på min e39 1998 mod? Er det noe spesial verktøy jeg trenger? Takk!
Alpejohn Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Sjekk bmw tis (søk på google) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Hanspolden Skrevet November 17, 2012 Forfatter Skrevet November 17, 2012 Jeg har ennå ikke funnet noe, jeg er så latterlig dårlig på pc.. så kan du eller noen gi meg litt bedre veiledning? :)
Alpejohn Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 Se om dette stemmer http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/32/35
Hanspolden Skrevet November 26, 2012 Forfatter Skrevet November 26, 2012 må jeg ha en spesiell ters der tro?
tordah Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 Du MÅ ikke ha spesialverktøy for å gjøre dette, men er mye lettere hvis du har det. Har gjort akkurat samme jobben. Under innsuget, mot girkassa ser du en plastpropp, hvis du napper ut den får du satt inn verktøyet for å låse veiva. Kan være ganske knot å få timet opp Vanosen, men burde gå bra. Legg merke til hvordan ting er skrudd sammen, og ta gjerne masse bilder underveis så du har noe du kan se på når toppen er på vei på igjen Lykke til
Hanspolden Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Skrevet Desember 1, 2012 er neste steg å ta av de to ytterste tannhjulene nå da? å etter d?
tordah Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Se her ja! Fremgang liker vi. neste steg nå er vel å slakke kjedet som går mellom innsug- og eksoskammen. på baksiden av strammeren ser du et lite hull. trykk strammeren ned, og stikk f.eks et bor inn i hullet (for å holde strammeren nede) Etter dette er gjort kan du skru av 10mm boltene på vanosen. det skal bare være å trekke denne ut. På baksiden av innsugskammen er det en slags "fjær-skive". Husk hvilken vei denne står. For å komme til skruene på drevet på du skru ut de to blendepluggene på framsiden av vanosen Håper dette hjelper. Har du forresten fått låst veiva? det er egentlig nå som du tar av drevene at du trenger spesialverktøyet for å låse kammene også, men det burde vel gå bra hvis du merker kjeder og drevene før du demonterer det. Lykke til, og fortsett å ta masse bilder! Edit: la til noen bilder
Hanspolden Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Skrevet Desember 2, 2012 skal ta mange flere bilder men det ser ut som om du har tatt av radiatoren, stemmer d? jeg prøvde også d men fikk d ikke til, for den plåta løktene sitter fat i var klinket/naglet fast, hva gjorde du? skal prøve å låse veiva i morgen
Hanspolden Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Skrevet Desember 2, 2012 må jeg ta av bensin dysene? å må jeg ta av eksosmanifolien? som du ser prøver jeg å ha et system!
Alpejohn Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Eksosen må nok av ja, da den er skrudd på toppen Dysene sitter vel kanskje på innsuget? Da er det ikke nødvendig og ta dem av, men om dem sitter i toppen så kan jo det være greit og få dem ut av veien
tordah Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Eksosen må av ja Burde holde å skru den løs fra toppen, og lene den ut fra toppen. Jeg tok av hele fronten på min ja. for å få av frontplata må du ta av fangeren foran også, og skru av bjelken som ligger bak fangeren, så får du med radiatorerene på kjøpet når du tar den av Innsuget må bort, ja du trenger ikke å løsne dysene eller railen fra innsuget, dette tar du av i ett stykke. Fant spesialverktøyet btw http://www.kochtools.com/index.php?p=product&id=100
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå