Gå til innhold

5 serie E60 bensiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jakt etter en sedan i 5 serien fra 04 og oppover.

Etter å ha lest her inne så blir eg mer og mer forvirret om hva som er ett noelunde "trygt" kjøp og har derfor gått vekk fra dieselen.

Når det kommer til bilen eg vil ha så har eg forstått det sånn at 520`en rimelig "dau" og tenker dermed fra 523 og opp..

Er det noe å si på bensin motorene, noe store svakheter ?

Ser noen flotte eksemplarer av 530 04-05 modeller, pleier desse å være skakkjørte eller er de som regel eid av litt eldre folk som tar vare på de ?

Ser og at prisene fra bil til bil varierer veldig så eg kommer til å bruke forumet i håp om å få noe hjelp når den tid kommer at eg skal handle.

Håper noen gidder å si noen ord og eventuellt hva de anbefaler.

Prisen eg ser for meg er rundt en 260 000.

Takk.

Skrevet

Og si at en 520ia er dau er vel litt på jorde. Ved flat pedal i 1. Gir sparker det helt greit fra seg, syns no jeg.

Jeg er mer en veldig fornøyd med min bil og i mine snart 4års eie har det aldri vært noe motor problemer, nærmeste motorproblem var vel at starteren røk her i vår. Problemer som kan nevnes er ledningsbrudd i PDC system bak, defekt batteri (satt inn dato 07, så på tide med skift) ellers har bilen vært feil fri både mekanisk og elektrisk sånn sett. Og er fremdeles i god teknisk stand med tanke på alder, rust osv finnes ikke hverken på Karrosseri eller understell. Bilen er fortsatt en drøm og kjøre, grei aks. Stille gående både i fart og tomgang.

For øvrig kan du jo lese litt her:

http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E60/ :)

Skrevet

Hei og takk for svar :)

Har lest den autopower siden flere ganger ;)

Godt å høre at 520 ikkje er så "dau" som eg har forestillt meg, skal uansett forsøke å få prøvekjørt en 520i på torsdag neste uke.

Enda kjekkere er det å høre hvor lite tull du har hatt og eg kan tenke meg at det er lett for en som meg som ikkje har peiling å få litt panikken når en ser alle trådene og sidene om antall problemer :)

Flott bil du har forressten :D

Skrevet
Hei og takk for svar :)

Har lest den autopower siden flere ganger ;)

Godt å høre at 520 ikkje er så "dau" som eg har forestillt meg, skal uansett forsøke å få prøvekjørt en 520i på torsdag neste uke.

Enda kjekkere er det å høre hvor lite tull du har hatt og eg kan tenke meg at det er lett for en som meg som ikkje har peiling å få litt panikken når en ser alle trådene og sidene om antall problemer :)

Flott bil du har forressten :D

Ja nei det har vært veldig lite tull, bare små rusk.

Raser bil er det riktig nok ikke, men helt ok :)

Takk for det :)

LCI biler er jo så klart steget over pre. Du kan jo lese litt her om modellene her:

viewtopic.php?f=1&t=66848

Skrevet

Kjøp facelift da de fleste barnesykdomene er rettet. Motorene er rimelig like hele veien opp til 530 (M54 motoren). De er bunnsolid hvis de blir behandlet iht BMW sine instrukser med oljeskift og ettersyn.

Vanlig greie med BMW er svakhet i hjulstilling med disse drittveiene. Å sjekk ulyder fra foringer og dekkslitasje. Ellers en kjempebil som jeg tidligere hadde mye glede av. 2.2 litern fungerer bra med manuelt men oppleves litt treig ved lave turtall. Automatkassen slurer vekk litt moment så gå for 523 og opp hvis du skal ha automat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...