Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nå søkt og søkt, lest og lest men ikke kommet fram til noe skikkelig svar. så håper nå noen nå kan hjelpe meg.

jeg har en bmw 520i e34 92 mod m50b20 motor

planen min er å bygge den om til diesel. har da funnet ut at mulig at 525 tds motor kan brukes m51d25. noen som kan bekrefte dette? passer den rett ned i bilen med girkasse og fester?

hva mer må byttes? leste at pumpa i tanken må byttes. men hva med hjerne, ledningsnett, instrumenter, kontakten fra motorledningsnett til bilen.?

håper på alt av tips. alt av info om ombygg til diesel er interisant. også om du har motor med kasse til salgs

Skrevet

du trenger ikke bytte pumpe i tank. denne er relestyrt og har fri retur. blir igrunnen bare en fødepumpe til fødepumpa som sitter i dieselpumpa på motor. tyngden av motor burde være relativt lik. så godkjenning ang dette burde ikke by på problemer.

525 td og tds motor med gir kan brukes, men greit og få en fra e34 da det er enklest. mtp motorfester og bunntro. ikke gå for e39 motoren, like god men har annet ledningsnett for lmm og slikt.

hjerne må jo byttes da det er helt annen type motor du setter i, det samme med speedocluster da turteller ikke er merket opp for diesel. ledningsnettet er bolton i bilen samme kontakt ved sikringsboksa. så ikke noe pes der.

så enkleste er jo og kjøpe en skada\utrusta e34 og sette over del for del...

kardang må også byttes... diesel har mye høyere fart på lavt turtall en 2,0 bensin

Skrevet

Tror du sliter med respons fordi du ikke har gjort noe forarbeid for å forstå målet ditt selv. Dette gjør nok at flere ser på dette som et prosjekt som ikke kommer seg fra idestadiet på ei stund. Og da dabber ofte responsen.

Skrevet

Når du spør om forbruket vil bli lavere med diesel enn bensin, så sliter jeg litt med å forstå hvorfor du ønsker å gjøre dette? Lavt forbruk og bedre bunndrag er etter mitt syn den eneste fordelen med dieselturbo kontra sugebensing. (Dieselturbo kontra bensinturbo=eneste fordel; forbruk) Det er sikkert mulig men kjøpt da heller en 525 td(s)

Skrevet

Mener å huske at du har spurt om AKKURAT det samme for en liten måned siden? Eller er jeg helt på bærtur? Hvorfor lage en akkurat lik tråd der du stiller samme enkle spørsmål? Er vel en selvfølge at en 525tds motor er snillere på forbruke enn tilsvarende motor i sugebensin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...