quandt1960 Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Her er et par bilder av min E91. Fantastisk bil men kanskje litt for hardt M-understell for vestlandsveier. Men den henger noe helt enormt at jeg ikke engang tør å tenke på å se hva bilen virkelig er god for. Da blir det for farlig fort. Vurderer om det blir et lite BMW performance prosjekt innvendig med nytt alcantara ratt, pedaler og gir. Motoren har et enormt dreiemoment med 350 Nm mot BMW M3 E46 355Nm. Du spinner i tredje når det er vått hvis du ikke er forsiktig med gassen. Felgene som står på er "AEZ for BMW" svart matt med Nokia pf. Gleder meg til M felgene kommer på plass igjen etter vinteren da bilen er mye gøyere å kjøre da. Disse skal lakkes svart de også etter nyttår Den har så å si nesten alt utstyr som en kunne få i 2009 at jeg kaller den USS Enterprise. :=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Veldig flott bil Syns du skal beholde sølv felger, som du ser på bildene her så forsvinner de helt. Sleng ut flere bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Gratulerer med fin bil, men direkte sammenlikne momentet her mot E46 M3 og hvis du sliter med at det spinner i 3. gear med denne motoren, så må du nok bytte hjul. Kjørt mye chippet E91 325d LCI, og der spinner det ikke i 3. gear på vått føre, da snakker man vel ca. 600 nm. Men bra du er fornøyd med bilen Må få ut flere bilder, gjerne interiør også, og bytte felger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 flott bil, syns faktisk disse tar seg godt ut i sølvgrå! meen: Motoren har et enormt dreiemoment med 350 Nm mot BMW M3 E46 355Nm. Du spinner i tredje når det er vått hvis du ikke er forsiktig med gassen. eeeehhh.. hvilke dekk kjører du på?! jeg har gode 200 nm mer enn deg og jeg spinner IKKE i tredje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 13, 2012 Forfatter Share Skrevet November 13, 2012 Hehe ja de svinner litt hen men må si de gir et mye bedre inntrykk i virkeligheten med kombinasjonen shadowline. Skal legge ut flere bilder i dagslys og interiør snart Er nok enig at det er en synd å sammenligne noe som helst med en M3 men jeg ble overveldet av det tidlige momentbildet bilen har ift mine gamle E46'r med rekkeseksere. Jeg savner veldig 6'rn men til gjengjeld er N47 motoren en fantastisk maskin til hverdagsbruk og langkjøring. Spinning i tredje skjer av og til og det er nok Nokian Hakkapelitta R som gjør det og er kjent for å være sleip på vått føre. Sommerdekkene bak (255) henger noe inn i h....så gleder meg til å varme de opp igjen til sommeren. Flere bilder kommer. Som bonus også fabrikkmanualen til E9X for de som ønsker det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 samme dekk som meg det. spinner seg ikke løs i pådrag i tredje hos meg, men skal ikke se vekk fra at dsc-lampen kan finne på å blinke.. men det skjer jo hele forbanna tiden, så den pleier jeg bare å skru av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodeamannes Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 pen bil.. men spinning i 3.gir.. jeg har en e93 3l med 272 hk og 600nm den mener jeg gikk en god del bedre enn alle 320d jeg har kjørt.... 320d går riktig nok godt men lagt fra noe racer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 14, 2012 Forfatter Share Skrevet November 14, 2012 Nei det er ikke noe racer men har et sykt drag fra 3. til 4. Litt rattutslag, våt rundkjøring, full gass så får det nok DSC til å jobbe for pengene. Men jeg har kjørt 530d med 500 Nm så den gikk så inn i h mer på bunndrag, så din E92 legger nok mer gummi igjen i asfalten til quilteklubben* enn det min gjør Har noen av dere vurdert orginal chip? Vet BMW leverer det via Performance men er usikker på om BMW verkstedet gjør det uten å melde inn til tollvesenet for innbetaling av avgift. *(Statens vegvesen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 hør med TRF-racing her på forumet, ekstremt dyktig kar når det kommer til bmw tuning. han tok seg av min og du verden så bra det ble, som originalt, bare mye raskere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodeamannes Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 du kan få en god del mer med tuning på den bilen din.. å da snakker jeg ikke powerbox osv.. du må ha skikkelig vare men absolutt verdt pengene. her pleier vi bruke en kar som tar ut fila fra bilen og programmerer en fil til hver enkel bil.altså ikke samme fila på samme type bil. du kan velge om det er nm eller hk du er ute etter. forandrer flere parametrer osv... han er kjempeflink. men tar kun jobber lokalt. stage 2 på din bil fungerer nok ganske bra. vil nok ikke kjenne bilen igjen... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 15, 2012 Forfatter Share Skrevet November 15, 2012 Faen leste en del på internasjonale forumer og fant ut det med registerkjedeproblemene på N47 motoren. Nokke drit hele greien. Tuning ville gjort det hele enda verre så må nok stå over siden garantien ville falt bort :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 19, 2012 Forfatter Share Skrevet November 19, 2012 Her kommer det litt flere bilder med M felgene som ennå ikke er lakka mørkgrå. Glasstak som kompenserer litt for savnet av min kjære 320Ci cab E46 Navi pro som fungerer veldig fint men med utdatert kart fra 2008. BMW vil ha 3000 spenn! Sick. Skal se om jeg får ordnet noe selv via nettet. Tips tas imot med takk Vet ikke hvordan jeg noensinne vil klare meg uten disse setene igjen. Det hjelper utrolig på ryggen og sidestøtten holder deg på plass hvis du gir på i svinger. Kan anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 19, 2012 Forfatter Share Skrevet November 19, 2012 Min kjære 320Ci. Vet ikke hvordan jeg skal komme over den Måtte selges pga plassmangel. Kjerringa og unger burde tatt bussen! Bilen var som ny med 36000 km. Ble kun brukt til søndagsturer av en eldre kar. Setene var som ny! Baksetene var ikke brukt. Den nye eieren får sikkert stor glede av denne. Er vel kun M3 som topper lyden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå