forgot10concept Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Skrevet Februar 24, 2013 Hello! I'm back again.. Etter en liten pause fra feilsøkingen er jeg tilbake.. Har ikke fått overhalt VANOS enda, men det kommer.. Nå har jeg tatt diagnose ved hjelp av BMW Scanner og sitter igjen med noen tanker... Først leste jeg ut feilkodene: Slettet de, og nå har jeg disse: Motor ble ikke ruset, kun tomgang mellom avlesingene. Hva betyr Shadow, og det under? For å gjøre andre brukeres søk lettere gjelder det: 12[018] Signal, exhaust-camshaft sensor 7B[123] Activation, map cooling Hvilken del gjelder camshaft-sensoren? (bilen er produsert i 99)
Alpejohn Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Ser ut til at der er en sensor som tuller vertfall.. Og den er tilstede hele tiden.. Mulig den sensoren gjør at motoren fusker litt slik at det oppfattes som missfire? Og at det igjen fører til andre feil.. Vis dette er kam sensoren så er jo det ikke et uvanlig problem
forgot10concept Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Skrevet Februar 24, 2013 Etter hva jeg har lest meg frem til i diverse fora, er det denne jeg må bytte ut: Impulsgiver kamaksel Varenummer: 12147518628 http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/r ... 1.htm#3434
Alpejohn Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Stemmer nok sikkert det, det er jo en start vertfall siden feilkoden sier det..
Haukefer Skrevet Februar 25, 2013 Skrevet Februar 25, 2013 Har forstått det sånn at det er triks å bytte veivsensoren når du bytter kamakselsensoren. Erfarte dette selv. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
forgot10concept Skrevet Februar 25, 2013 Forfatter Skrevet Februar 25, 2013 Aha! Thanks! Skal slenge meg rundt å bestille asap
forgot10concept Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Skrevet Mars 5, 2013 Oh! YEAH! Det hjalp å bytte kamakselsensor! Skal snart til å bytte veivakselsensor, men før det; hva i huleste skjer her?? Fikk disse feilene rett etter byttet av sensoren CB[203] Ox.-sensor control, bank 2, control limit CA[202] Ox.-sensor control, bank 1, control limit E3[227] Ox.-s.control deviation, bank 1, too large E3[228] Ox.-s.control deviation, bank 2, too large
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå