Dal-z Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 har bestemt meg for å skaffe meg en M-bil, skal da enten ha e39 m5 eller e46 m3. trenger innspill til positive og negative ting med de forskjellige modellene. har prøvekjørt en m5 og likte bilen, syns kanskje den føltes noe stor, men det er vel fordi jeg er vant med 3-serie. bilen skal bli brukt daglig, så det må derfor gå an å kunne leve med den. virkelig et luksusproblem, sliter med å finne ut hvilken jeg vil ha! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Sjekk ut denne du : viewtopic.php?f=9&t=243163&hilit=E46+m3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet November 15, 2012 Forfatter Share Skrevet November 15, 2012 se der ja, takker! er ikke så lett å finne ut ting ved søkemotoren når det må være minst 3 bokstaver i søkeordet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet November 15, 2012 Forfatter Share Skrevet November 15, 2012 har forresten et spørsmål, når det gjelder ombygde biler, hvis jeg skulle kjøpt en m5 ombygd fra 520, kan jeg velge om jeg vil forsikre den som 520i eller m5 selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Hvis du ringer selskapet ditt og oppgir regnr og får pris på en 520, og bilen blir stjålet så er det selskapets plikt å gjøre seg kjent med ombyggingen. Det er ikke noe du trenger å opplyse om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet November 16, 2012 Forfatter Share Skrevet November 16, 2012 Hvis du ringer selskapet ditt og oppgir regnr og får pris på en 520, og bilen blir stjålet så er det selskapets plikt å gjøre seg kjent med ombyggingen. Det er ikke noe du trenger å opplyse om.. å, så dersom noe skulle skje, vil man da få igjen det en 520 er verdt, eller det en m5 er verdt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Dette er feil. Jeg sjekket mye opp i dette ettersom jeg først vurderte en ombygd M5. Forsikringselskapet (terra forsikring) sa at jeg får selvfølgelig ikke tilbake penger for en M5 når de har hatt en premie på min bil som en 520 f.eks. De sa også at de ikke ønsket ombygde biler nettop pga tviser i etterkant av skade/tyveri. Hvor kunder mente de skulle få tilbake erstatning for det bilen var ombygd til og ikke hva de har betalt premie for. Det var svært får som ville forsikre en ombygd bil. Den som tror at forsikringselskapene er dumme må tro om igjen. At forsikringselskapene har forskjellig policy er en selvfølge. Men min opplevelse er at det er vanskelig å få forsikret ombygd bil av denne typen (stor forskjell i pris på org E39 f.eks 520 og M5 + at M5 er en høyrisiko bil). Og skulle man gå i kjøpsfella "kan forsikres som 520 eller m5" annonsene på finn.no så KAN man ende opp med å kjøpe en bil til 300 000 som man får 50 000,- igjen for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Parts24 Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Er ikke vits i å gjøre dette komplisert. Har selv ombygd M5 på vei, og Gjensidige forsikrer denne som M5 - noe annet er uaktuelt fra min side. 10 lapper i året med full kasko 75% bonus. Spurte om det hadde noe å si at den var ombygd, og det hadde ingenting å si så lenge den var godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 oi, merkelig..på Terra ville de ikke forsikre bilen når de først trodde den var ombygd..de måtte forsikre den som det den stod oppført som i vognkortet og det betød krøll for de ved erstatningsutbetaling. men nok om det, jeg er klar over at de jobber på forskjellig måte hos hver enkelt forsikrer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alec Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Er ikke vits i å gjøre dette komplisert. Har selv ombygd M5 på vei, og Gjensidige forsikrer denne som M5 - noe annet er uaktuelt fra min side. 10 lapper i året med full kasko 75% bonus. Spurte om det hadde noe å si at den var ombygd, og det hadde ingenting å si så lenge den var godkjent. Fette, jeg betaler 17.700 for full kasko på min M5 MEN, så bor jeg i Oslo og har vel kanskje bare 70% på 2 eller 3 året... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 har 50% bonus og fikk pris på 55 000,- i året på fullkasko hos gjensidige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 har ringt rundt og forhørt meg om hva de mener om ombygde biler og så lenge det var godkjent var det null stress. gjensidige skulle forøvrig ha 172.000,- ved 20% bonus.. haha! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 lurer på hvor de henter prisene sine fra men blir vel ikke skilter før om et drøyt år tror jeg, så da har jeg fått opp bonusen litt og blir enda litt eldre, og det hjelper på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 haha, ja, helt sinnsyke priser ute å går til tider! sant det, blir nok å sette på morsjan for min del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Har full kasko og fri kjørelengde jeg, betaler 4800.- i året Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå