Gå til innhold

SuxXx e30 325ix Kompressor + PlastiDip

SuxXx
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg og EDH-Perfomance fått jobbet en liten kveld...

Vi har fått plassert kompressoren, i en posisjon der det er grei klaring til alt igrunn... Blir plass til et varmeskjold mellom kompressor og grenrør, pluss at grenrør blir bandasjert, så satser på at noe av varmeutviklingen blir eliminert.

Her er en midlertidig festebrakett. Planen er å lage de nødvendige festene for å holde kompressoren der den skal være, for deretter å demontere og lage en skikkelig brakett. Så ikke tenk så hardt på finishen på denne, da den kun er midlertidig..

l8bxorclsn1z9d9h65br.jpg

jaavlvztul6z1p8wuz7k.jpg

9g0hd1pomq40mgeocyxi.jpg

ew7yw27ctgkx02yzt1pa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra mandig utseende med en såpass stor klosse i motorrommet, ingen tvil om det :)

Hehe, ja den ser jo bra ut oppi der! :)

Tror du blir overrasket over hvor mye trykk du får, men det er vel positivt så.. :)

Brakett i bakkant av pressa også ja? Hvis ikke kommer den garantert til å vri seg og reima hopper av.

Kan godt være jeg blir det, men vi regulerer inn når vi får det sammen, så får vi heller skifte reimhjul hvis det blir for galt! :P

Foran blir det en (så stor som mulig) platebrakett, som har feste rundt kompressoren og feste både oppe og nede på motoren..

I bak-kant blir det et støtte stag pluss at rørgaten mellom kompressor og innsug blir én solid stål del, slik at denne også stiver av i alle retninger.

Er viktig å holde kompressoren fast, for er faktisk en del kraft i reima...

Takker for tilbakemeldinger! :) håper på bra fremdrift fremover, slik at jeg rekker å få testet den før banekjøring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør stive av sånn at den ikke får bevegd seg inn/ut ift motoren i bakkkant ja. M65en jeg hadde "kosta" det ca 30hk å dra rundt, og denne er jo større, så det er endel krefter som drar i den.

Blir garantert gøy, og M20 med Eaton høres slett ikke feil ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve lakken kom på ca 3900,- og sprøyta kom på ca 700,- tror jeg. Så ble totalt rundt 4600,-.

Er en billig foliering det, foliering av en hel bil blir vel fort opp mot 10 000,-. Med dip blir jo resultatet mye bedre også, uten skjøter og slikt. Så dette gleder jeg meg også til! Bare håper jeg rekker det før isbanekjøringen. Første prioritert er jo motoren... Må også se om jeg kan få et greit sted å stå når jeg skal lakke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått begynt på kompressor braketten.

Skal jobbe litt videre i dag sammen med EDH-Performance, så satser på at denne blir ferdig da:)

Skal også prøve å få laget innsugs flens til kompressoren.

jguilc6bta0anrqz675b.jpg

gl59urbqd17esz5fd7a6.jpg

Dette er øvre brakett, som kompressoren sitter i. Det blir også en nedre del, som skal festes i bunnen av blokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...