SuxXx Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2012 Da har jeg og EDH-Perfomance fått jobbet en liten kveld... Vi har fått plassert kompressoren, i en posisjon der det er grei klaring til alt igrunn... Blir plass til et varmeskjold mellom kompressor og grenrør, pluss at grenrør blir bandasjert, så satser på at noe av varmeutviklingen blir eliminert. Her er en midlertidig festebrakett. Planen er å lage de nødvendige festene for å holde kompressoren der den skal være, for deretter å demontere og lage en skikkelig brakett. Så ikke tenk så hardt på finishen på denne, da den kun er midlertidig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuxXx Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2012 Her kommer bilder av kompressoren prøve-montert... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 4, 2012 Share Skrevet Desember 4, 2012 Bra mandig utseende med en såpass stor klosse i motorrommet, ingen tvil om det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 4, 2012 Share Skrevet Desember 4, 2012 Tror du blir overrasket over hvor mye trykk du får, men det er vel positivt så.. Brakett i bakkant av pressa også ja? Hvis ikke kommer den garantert til å vri seg og reima hopper av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuxXx Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2012 Bra mandig utseende med en såpass stor klosse i motorrommet, ingen tvil om det Hehe, ja den ser jo bra ut oppi der! Tror du blir overrasket over hvor mye trykk du får, men det er vel positivt så.. Brakett i bakkant av pressa også ja? Hvis ikke kommer den garantert til å vri seg og reima hopper av. Kan godt være jeg blir det, men vi regulerer inn når vi får det sammen, så får vi heller skifte reimhjul hvis det blir for galt! Foran blir det en (så stor som mulig) platebrakett, som har feste rundt kompressoren og feste både oppe og nede på motoren.. I bak-kant blir det et støtte stag pluss at rørgaten mellom kompressor og innsug blir én solid stål del, slik at denne også stiver av i alle retninger. Er viktig å holde kompressoren fast, for er faktisk en del kraft i reima... Takker for tilbakemeldinger! håper på bra fremdrift fremover, slik at jeg rekker å få testet den før banekjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 4, 2012 Share Skrevet Desember 4, 2012 Bør stive av sånn at den ikke får bevegd seg inn/ut ift motoren i bakkkant ja. M65en jeg hadde "kosta" det ca 30hk å dra rundt, og denne er jo større, så det er endel krefter som drar i den. Blir garantert gøy, og M20 med Eaton høres slett ikke feil ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuxXx Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2012 Ja satser på mye moro med denne! Noen andre som skal opp til Sigdal å kjøre på isen?? Gleder meg veldig til lyden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torolav933 Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Artig med ett proskjekt litt uten om det vanlige Video klipp kreves ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Morsomt prosjekt dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Ertesvåg Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Dette må bli hjevlig bra ! Må få ut ein video av køyringa når du kjem så langt ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuxXx Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2012 Video garanteres har noen GoPro kameraer som skal på bilen ved isbanekjøringen, så skal legge ut når den er overstått! Men håper jo det kan bli litt film før den tid også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 9, 2012 Share Skrevet Desember 9, 2012 J**lig gromt! Følger med! Gleder meg til å se hvordan det blir med plastidip. Hvor mye kostet det for dip til hele bilen, samt bosch-sprøyta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuxXx Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2012 Selve lakken kom på ca 3900,- og sprøyta kom på ca 700,- tror jeg. Så ble totalt rundt 4600,-. Er en billig foliering det, foliering av en hel bil blir vel fort opp mot 10 000,-. Med dip blir jo resultatet mye bedre også, uten skjøter og slikt. Så dette gleder jeg meg også til! Bare håper jeg rekker det før isbanekjøringen. Første prioritert er jo motoren... Må også se om jeg kan få et greit sted å stå når jeg skal lakke;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuxXx Skrevet Desember 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2012 Da har jeg fått begynt på kompressor braketten. Skal jobbe litt videre i dag sammen med EDH-Performance, så satser på at denne blir ferdig da:) Skal også prøve å få laget innsugs flens til kompressoren. Dette er øvre brakett, som kompressoren sitter i. Det blir også en nedre del, som skal festes i bunnen av blokken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå