bimmahbabe Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Har en e46 2003mod med automat som er klikk:P Vanligvis girer den bra, men av og til girer den jævlig hardt, rykker til i bilen lissom uavhengig av temperatur og stort/lite pådrag! Kan leve med det, men lurer på om kassa eller noe annet ryker snart?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 et nytt filter,olje og lufting.. minner litt om en service-check bare... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Kan prøve å flushe kassa (ikke bare bytte olje da du bare får bytta ut halvparten) Koster ca 4-8000 avhengig av verksted og hvor mye olje som blir brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Hei BMW anbefaler å skifte olje på disse kassene på 100' miles (ca 160'km). Som det sies over får du ikke byttet ut all oljen. På min bil byttet jeg nesten 6liter. Det finnes veldig mange DIY'er for denne jobben. I grove trekk går det som følger: -kjøp inn riktig olje (VELDIG viktig) -nytt filter -tapp ut gammel olje, fjern gammelt filter -rengjør bunnpannen -monter nytt filter og bunnpanne -fyll olje til det renner over -start motoren -kjør gjennom alle girene (mens bilen står på bukken) -sørg for at oljen oppnår ca 40-50 grader -etterfyll til det renner ut fra nivåpluggen. Etterhvert som man leser tråder om oljeskift/flushing på disse kassene ser man at det er mange meninger om dette. Noen sier at man aldri må røre oljen på kassa, noen sier at flushing ødelegger dem, noen sier at oljeskift ødelegger dem, og noen sier at du MÅ skifte olje/filter. Til slutt valgte jeg å følge Bentley verkstedmanualen som sier bytt olje/filter hver 160'km. Har kjørt 50' km etterpå og kassa funker kjempefint. Det du beskriver minner litt om hva enkelte taxi MB'er bruker for indikasjon for at det er tid for oljeskift;) Lykke til ojo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Kan prøve å flushe kassa (ikke bare bytte olje da du bare får bytta ut halvparten)Koster ca 4-8000 avhengig av verksted og hvor mye olje som blir brukt. ikke såååå veldig vanskelig å gjøre selv da.. da koster det noen hundrelapper bare.. og filteret da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Fullt mulig å gjøre selv, men det blir noe bedre med en maskin til 50K som flusher gjennom 10-15-20 liter med olje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 18, 2012 Share Skrevet November 18, 2012 Og den spyler vel ikke bare oljen igjennom, den pulserer og kjører oljen frem og tilbake for og løse opp skitt. Og den måler eksakt hvor mye olje som skal på samt tempererer oljen slik at mengden blir rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet November 18, 2012 Share Skrevet November 18, 2012 jajaja:P jeg som bryggesjauer vil jo bare få fram mitt point med at ting kan gjøres alternativt! Men, bøyer meg i støvet her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå