Gå til innhold

Cruise control virker ikke e38 740-95

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert kabel brudd bak airbagen. Det er to stk 27 torx skruer bak rattet, skru dem ut, dra ut airbagen og se litt der. Sånn var det på min e39.

Husk å dra ut minuspolen på batteriet, ellers kan du bli nødt å koble på diagnose utstyr å slette ting og tang :D ..

Skrevet

Ingen feilmelding på ABS, og både den og antispinn virker som de skal.

Ok, får prøve å skru ut airbaggen og sjekke bak der.

Takker begge to, og spesielt for tipset å ta av minuspolen(bare jeg husker det ;-)

Skrevet

Fungerer uten batteri, men kobler du ut airbagen, så lyser airbag lampa, og når airbag lampa lyser,slukkes den ikke automatisk. Bare så det er nevnt:)

Skrevet

Naa, har ingen andre av de symptoma han lister opp, og så sier vel han også at cruisen ikke ville "turn on", min gjør det, er bare at den ikke vil "engage". Så virker mer logisk at det er noe med styringen av den, enn strømtilførselen?

Skrevet

Kan også være problem med sleperingen bak rattet. Det er en slitedel på linje med tenningsbryteren. At noe har skjedd rett bak airbagen har jeg liten tro på. Men du må uansett ut med den for å kunne ta av rattet.

Jeg hadde villet plukket av rattet og ohm-et hjemmom alle 7 ledningene som går fra rattet gjennom sleperingen og ut til rattsøylen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...