Gå til innhold

Skiftet motor, blir den godkjent?

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Send den til snap-drive eller noe. De er pliktig til å gi beskjed til SVV om de finner ut av motorbyttet ditt. Ikke lever den på autorisert BMW-verksted iallefall. Mye lettere å se noen knallrøde senkefjærer.

Når det er sagt; panseret skal ikke åpnes på pkk, så du er rimelig safe ;)

Skrevet
Fortell meg hvilket punkt på pkk som omhandler dette? det blir selvfølgelig godkjennt!

det kan du si. men det blir trøbel uansett om di finner der ut.

Skrevet
Send den til snap-drive eller noe. De er pliktig til å gi beskjed til SVV om de finner ut av motorbyttet ditt. Ikke lever den på autorisert BMW-verksted iallefall. Mye lettere å se noen knallrøde senkefjærer.

det er nå tull. åssen sjekker du om batteriet sitter fast uten å lokke opp panseret? ;) ( om det sitter i motorrommer vell og merke)

Skrevet

Jo, du har et poeng der. Jobbet på MB-merkeverksted, og da sitter batteri i bagasjen eller i kupeen. Tror uansett du er safe, bare lever inn bilen.

Skrevet
Fortell meg hvilket punkt på pkk som omhandler dette? det blir selvfølgelig godkjennt!

Punkt 9 - Forevisning for trafikkstasjon

Når det oppdages forhold som gjør at kjøretøyet må inn til trafikkstasjon for vurdering, ny godkjenning, påtegning i vognkort mv. skal det gis påtegning på kontrollseddelens

punkt 9.

Forevises for trafikkstasjon 2

Skrevet

Bruker å åpne panser for å se på bensinslanger i motorrom og for å se at bremseveskenivået er over minimum jeg ihvertfall...på noen sjekker jeg chassinr og om batteriet sitterfast også...under panseret ;-)

Skrevet

Nå har det seg slik at jeg spurte om hvor han fikk godkjennt seksern da.. Er jo et helt annet sprang fra 318 til 320 enn fra trådstarsters ståsted som er fra rekke4 8v til rekke4 16v..

Som om det er så "selvsagt" at det blir godkjennt. Har selv erfaring med krøll rundt godkjenning av rekke6 i rekke4 chassis.. Ring BMW Norge å spør selv, vet ikke hvordan eller hvor dere får godkjennt dette, jeg fikk blankt avslag enda til med dokumentasjon på hvor delene kom fra. ERGO forskjellig policy på godkjenninger. Og da blir det litt slit med EU-kontroll, kommer liksom anpå om godkjenner "fatter mistanke" om motorbytte. Ser jo at en dude her fikk godkjennt ombygget sitt i steinkjær. hvorfor får man ikke dette godkjennt i Verdalen f.eks?

Ja, du får nok godkjennt 16v motor, men kast inn en sekser du. Da snakker vi 50/50 odds

Skrevet
Var ikke noe problem og få godkjent 320motor i min, som står som 316 i vognkortet:P Gikk problemfritt for 2år siden også, og da var det på ett annet verksted:)

Irriterer meg grenseløst at jeg ikke fikk godkjennt min. Men, skjønner jo nå at det går an. !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...