Gå til innhold

E34 Beholde m50b25 eller kjøpe m30b35??

Kristiansan'årn
 Share

hvilken av bilene ville du ha valgt?  

13 stemmer

1. 1. hvilken av bilene ville du ha valgt?

• Bil nr 2
      2
    • Bil nr 1
      9
    • Bil nr 3
      2

Anbefalte innlegg

Ja. Du Morty999 er vel forkjemper for høy komp på turbomotorer? Eller blander jeg med en annen? Det er vel biler med lav komp og høyt trykk som opplever den verste ketchup effekten. Men selvsagt, alt avhenger jo korti turboen oppnår maks trykk, og det igjen av hvordan oppsett man kjører.

Ut i fra den lille forståelsen jeg har rundt dette, så senker jo mange kompresjonen i motoren for å kunne kjøre høyere trykk. Men da blir jo også antall HK motoren i seg selv produsere lavere, altså dårligere bunndrag. Og det er her ketchup fenomenet kommer inn.

Kan være jeg bare snakker fjas nå. Da jeg ikke har bygget hverken det ene eller andre selv før.

En presse, om den har mer power over hele linja kommer jo an på, men den vil i hvert fall bygge opp trykket synonymt med turtallet, da den blir trukket rundt av veivakselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Du Morty999 er vel forkjemper for høy komp på turbomotorer? Eller blander jeg med en annen? Det er vel biler med lav komp og høyt trykk som opplever den verste ketchup effekten. Men selvsagt, alt avhenger jo korti turboen oppnår maks trykk, og det igjen av hvordan oppsett man kjører.

Ut i fra den lille forståelsen jeg har rundt dette, så senker jo mange kompresjonen i motoren for å kunne kjøre høyere trykk. Men da blir jo også antall HK motoren i seg selv produsere lavere, altså dårligere bunndrag. Og det er her ketchup fenomenet kommer inn.

Kan være jeg bare snakker fjas nå. Da jeg ikke har bygget hverken det ene eller andre selv før.

En presse, om den har mer power over hele linja kommer jo an på, men den vil i hvert fall bygge opp trykket synonymt med turtallet, da den blir trukket rundt av veivakselen.

lav komp det er for kyllinger! jeg liker komp på over 10. men synd man må ah så lav tenning med bensin på tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...