morty92 Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 av å til når jeg starter bilen (2-4 ganger i mnd )så kommer varselslampen på håndbrekket, abs å asc.. Da funker ikke noe av det, men etter 1 dag, så blir det normalt igjenn... Noen som vet hva det kan være ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 Abs sensor sikkert, ta en diagnose å se hvilken av de er gåen(Hadde akkurat det samme på min, fant ut at det var venstre bak som var gåen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty92 Skrevet November 25, 2012 Forfatter Share Skrevet November 25, 2012 Takk for svar Syns det er litt rart at det er bare av å til å ikke hele tiden.. Var det slikt til deg å? 2-4 ganger i mnd eller konstant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 Har dette selv også, men ikke rukket å funnet ut av det ennå. Kan komme med en update da det er funet ut av. Er et par uker siden sist gang det kom lamper nå, men skal få tatt diagnose en dag for å finne feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty92 Skrevet November 26, 2012 Forfatter Share Skrevet November 26, 2012 Fikk tatt en diagnose på bilen idag, å det var ABS sensoren som var ødelagt, Venstre bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet November 26, 2012 Share Skrevet November 26, 2012 Fikk tatt en diagnose på bilen idag, å det var ABS sensoren som var ødelagt, Venstre bak Bytt det snarest, ellers får du kjøre som meg uten ABS/DSC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty92 Skrevet November 26, 2012 Forfatter Share Skrevet November 26, 2012 bestilte ny sensor idag kjører uten nå, å det er litt glatt tidlig om morgen når jeg kjører på jobb :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet November 26, 2012 Share Skrevet November 26, 2012 bestilte ny sensor idag kjører uten nå, å det er litt glatt tidlig om morgen når jeg kjører på jobb :/ No worry, bare bra dette Liker å leke meg litt på isen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty92 Skrevet November 27, 2012 Forfatter Share Skrevet November 27, 2012 Hehe, jeg å, men litt kjedelig uten abs når æ prøve å kjør årntli, ! fikk sensoren i dag, å byttet den idag, tok ca 1,5 time :-/ skruen gikk greit opp, men selve sensoren satt godt fast i sitt hull, først knakk jeg kontakten på sensoren, så knakk jeg "huset" til sensoren, så satt fortsatt resten av sensoren fast i hullet, å da måtte jeg grave ut 100kg kobber med ett skrujarn, å til slutt fikk jeg dratt den ut da den løsnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Bra dette! Skal bytte min snart, klør i hendene om å få gjort mye med bilen min. Har eksamener fortiden, og dette tar tid PS: Forresten hvor høyt jekket du bilen opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vebjørn13 Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 samme problem på min, sensoren er ikke ødelagt med mindre lapa lyser konstant over flere dager. Jeg og verksted konkluderte med at det mest sansynelig er skitt og dritt ettersom lapa slokker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty92 Skrevet November 28, 2012 Forfatter Share Skrevet November 28, 2012 Jekka slik at dekket var ca 2m over bakken, har grav hjemme i garasjen, å var i den for å koble i kontakten som går vidre fremmover. Det kan bli litt vanskelig å sette i den uten å være under bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty92 Skrevet November 28, 2012 Forfatter Share Skrevet November 28, 2012 prøv å rense føleren da om du i det heletatt får den ut hel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Så flott, takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrE36as Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Nøyaktig det samme skjedde meg nylig. Det skjedde etter et stort snøfall med påfølgende regn og frost, så antar at det kanskje er noe dritt eller is der. Men nesten samtidig døde speedometeret, forbruksmåleren og tankmåleren begynte å gå opp og ned. Mistenker at det kan være etter jeg monterte xenonlys. Noen tanker om det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå