Gå til innhold

rekke 6 kilometerstand slitasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, har noen av de andre smøremidlene ute så gode refferanser som prolong og ikke minst SINTEF test? Kanskje du skulle prøve selv :D haha, as if.. din egen stolthet nekter deg vel det.

"Lasaron mekaniske verksted", og en gammel test fra 1987 er ikke mye værdt idag. Av samme grunn som at Volvo 240 ikke er en sikker bil utifra dagens standard.

Nei, heldigvis ser det ut som det er bare du som er såpass lettlurt her inne.

Så du mener at de bedriftene jeg har oppført er lasaron mekaniske:P jommen ikke dum du.

Jeg sier ikke at Pro-long ikke har en virkning på enkelte ting, men jeg sier at kvalitetsoljer i dag allerede har de egenskapene som Pro-long eventuelt kunne tilført. Derfor er det ingen vits i å tømme Pro-long i en dyr Castrol eller Mobil1 olje. Å ha i mer av noe som er bra når det allerede er passe mengde fra før er ikke nødvendigvis så lurt.

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Har ein kompis som brukte prolong i olja på ein gammel merce,turtallet gjekk opp på tomgang etter påfyll.

Prolong er mykje brukt innen skipsfarten,mange sjømenn som skryter av da,etter litt drikke,he-he.

Tetra Pak i Norge brukte da i gamle dager iallefall, på tappemaskiner for juice melk osv.

Dei hadde berre godord å seia.

Ja, de som bruker/har erfaringer med det skryter fælt. Tk motor i Alta tok det i bruk og nå. Var et lager i et understell (snøscooter) som var låst, 2-3 dråper og det lageret går enda i scootern hannes:P 2 år etter:D sparte jommen litt han. Tenk så lite verksteder hadde tjent om ProLong var der fra børjan av:P Skal sies at ProLong dummet seg ut på en reklame der de nevnte at de hadde tappet en Bil for olje og smurt den med proLong. Skulle vistnok ha gått i over 14 timer eller no.

I virkeligheten fungerte motoren i underkant av en halvtime:P Vi får skylde på dumme amerikanere som skal overdrive alt.

Skrevet

av de jeg vet her i bygda(sykkylven) som bruker prolong så har de bare godord å si om dette produktet.

blir som oftest brukt i diesel kjøretøy og diverse hydrauliske operasjoner(Ekornes f.eks)

dette er vell heller et middel en bruker for å kjøpe seg litt mer tid(når ting allerede begynner å bli dårlig).

har hørt noen "historier" om ventilklappring som forsvinner og slitne motorer som fikk nytt liv av prolong.

dette gjelder da i hovedsak diesel motorer og slikt.

veit ikke om noen her som bruker prolong i bensin motorer ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...