osteper Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Hei, tenker på å kjøpe meg en 520i E39 1997 modell. Info som står i annonsen er "Sprek BMW. Pent brukt bil som har fulgt alle servicer. Gode sommer- og vinterdekk medfølger. En god del påkostet. Eu-godkjent. Førersete noe slitt" Bensin, og manuell girkasse. Sedan. Bilen har gått 226 000km, og er lagt ut til 40 000kr. Jeg lurte da på om dette er en grei bil? Takk på forhånd for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard welle Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 E39 520i er jo ikke akkurat noe sprek bil men:p Har du link til annonse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mike Hunt Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Om den bilen er velholdt og servicer er nøye fulgt, så er dette en drømmebil. Jeg har en 520i sedan og jeg smiler hver gang jeg setter meg inn i bilen. Den er så god å kjøre og det har vært minimalt med reperasjoner så lenge jeg har hatt den. Selvfølgelig så begynner disse bilene å bli litt gamle, så en må forberede seg på noe uventet, men dette er absolutt en nydelig motorvei cruiser på varme sommerdager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osteper Skrevet November 27, 2012 Forfatter Share Skrevet November 27, 2012 Det står forresten at det er en heftelse på 102 000,- hva bør jeg som kjøper være obs på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Da9el84 Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 att heftelsen blir slettet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Fulgt alle servicer er ett godt tegn på ett bra kjøp,har jo gått ganske kort med 226000 km i forhold til alder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Om den bilen er velholdt og servicer er nøye fulgt, så er dette en drømmebil. Jeg har en 520i sedan og jeg smiler hver gang jeg setter meg inn i bilen. Den er så god å kjøre og det har vært minimalt med reperasjoner så lenge jeg har hatt den. Selvfølgelig så begynner disse bilene å bli litt gamle, så en må forberede seg på noe uventet, men dette er absolutt en nydelig motorvei cruiser på varme sommerdager. Drømme bil? Da har du ikkje mye å drømme om Motoren er alt for liten i en så stor bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Hadde holdt meg unna pre-facelift E39, særlig hvis du ikke er litt kyndig og kan skru selv. Er en grunn til at det står "en god del påkostet" i annonsen. Min erfaring er at det er mye gammel elektronikk hvor mye kan gå galt - og det gjør det også etter hvert, og da ikke bare elektronikken heller Min hadde komplett servicehefte og var tidligere eid av en entusiast, hjalp ikke særlig det etter hvert som feilene dukket opp en etter en. 520 er også utrolig kjedelig motor å kjøre, null bunndrag og et helvettes forbruk. Kan jo avslutte med å si at det er en god bil å kjøre, når alt fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mike Hunt Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Drømmebil som i at den er nytelse å kjøre. En må ikke ha en stor motor for at en bil skal være pålitelig og komfortabel. Spør du meg så er det bare fjortisser som enda har dun på leppa som snakker om at en drømmebil må ha en stor motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Enig der, en e39 er drømmebil å kjøre:) Se for dere at det hadde vært en rekke4 i denne:P At det i utgangspunket er rekke6 er jo bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Drømmebil som i at den er nytelse å kjøre. En må ikke ha en stor motor for at en bil skal være pålitelig og komfortabel. Spør du meg så er det bare fjortisser som enda har dun på leppa som snakker om at en drømmebil må ha en stor motor. 1+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Drømmebil som i at den er nytelse å kjøre. En må ikke ha en stor motor for at en bil skal være pålitelig og komfortabel. Spør du meg så er det bare fjortisser som enda har dun på leppa som snakker om at en drømmebil må ha en stor motor. Har du prøvd nyere bmw er? som E60 ? E90 ? Trenger selvsagt ikkje å ver stor motor, men trur dei fleste her inne som virkelig er bil entusiaster har enten en M5/M3 som drømmebiler. Trur ikkje det er så veldig mangen som har E39 520 som drømmebil for å vær ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mike Hunt Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Drømmebil som i at den er nytelse å kjøre. En må ikke ha en stor motor for at en bil skal være pålitelig og komfortabel. Spør du meg så er det bare fjortisser som enda har dun på leppa som snakker om at en drømmebil må ha en stor motor. Har du prøvd nyere bmw er? som E60 ? E90 ? Trenger selvsagt ikkje å ver stor motor, men trur dei fleste her inne som virkelig er bil entusiaster har enten en M5/M3 som drømmebiler. Trur ikkje det er så veldig mangen som har E39 520 som drømmebil for å vær ærlig. Ikke putt ord i munnen på meg. Jeg sa at en 520i e39 er en drømmebil å kjøre. Jeg sa ikke at det var min. Og ja, jeg har prøvd både e60 og e90. Må si at jeg likte e60 ganske godt, eneste minuset var elektronikken som var en plage. Og jeg var ikke så fornøyd med e90, siden jeg er liker å kjøre større biler med masse plass. Jeg sier bare at kjørekomforten i en e39 uansett modell og ytelse, er fenomenal og behagelig. Jeg liker e39 svært godt, den har kun det nødvendige, så har den litt til som den holder for seg selv. Tenker her på elektronikken i bilen. Men ellers er jeg enig med deg. Jeg har selv lyst på en e39 m5. Det hadde vært bilen jeg brukte resten av livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Drømmebil som i at den er nytelse å kjøre. En må ikke ha en stor motor for at en bil skal være pålitelig og komfortabel. Spør du meg så er det bare fjortisser som enda har dun på leppa som snakker om at en drømmebil må ha en stor motor. Har du prøvd nyere bmw er? som E60 ? E90 ? Trenger selvsagt ikkje å ver stor motor, men trur dei fleste her inne som virkelig er bil entusiaster har enten en M5/M3 som drømmebiler. Trur ikkje det er så veldig mangen som har E39 520 som drømmebil for å vær ærlig. Ikke putt ord i munnen på meg. Jeg sa at en 520i e39 er en drømmebil å kjøre. Jeg sa ikke at det var min. Og ja, jeg har prøvd både e60 og e90. Må si at jeg likte e60 ganske godt, eneste minuset var elektronikken som var en plage. Og jeg var ikke så fornøyd med e90, siden jeg er liker å kjøre større biler med masse plass. Jeg sier bare at kjørekomforten i en e39 uansett modell og ytelse, er fenomenal og behagelig. Jeg liker e39 svært godt, den har kun det nødvendige, så har den litt til som den holder for seg selv. Tenker her på elektronikken i bilen. Men ellers er jeg enig med deg. Jeg har selv lyst på en e39 m5. Det hadde vært bilen jeg brukte resten av livet. Hehe då er vi enig E60 er en fantastisk bil å kjøre. Eg hadde sjøl E90 og eg personlig synes denne va veldig god å kjøre. Du får spandere en E39 M5 på deg en gang , det er nok heilt sikkert verdt det! Eg kommer nok til å kjøpe E39 M5 eller E60 M5 neste gang eg handler bil, men det blir nok noen år til. Får leve med den M5 enn eg har en god stund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå