ArcticX5 Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Hva er galt? Når jeg kjører virker motor helt død over 1/4 gasspådrag, som om fueltilførsel forsvinner.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Les ut feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gk740ia Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 En kollega av meg hadde noe lignenede med sin 525d og da var det fødepumpa som var gåen og han fikk ikke opp noen feilkode på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Er sikkert bare en føler, få lest ut feilkoder så finner dei nok ut av de kjappt. Har hatt ett par sånne tilfeller på noen biler, er stort sett bare bagateller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Har opplevd at termostaten også kan gi slike symptomer da bilen tror motor er for varm og minsker belastningen ved å ikke gire opp og øke turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Isåfall må det være en temp sensor og ikke termostat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArcticX5 Skrevet November 28, 2012 Forfatter Share Skrevet November 28, 2012 Litt langt til BMW verksted... Sånn 1400km m båt.... Det er vell bare de som kan lese ut feilkoder, eller? Lener meg litt mot teorien med fuelpumpeproblem. Alt virker normalt helt opp til .1/4 gass, så er det som om den mister all kraft, skjer ingenting. Skal prøve å plukke av AC shnitzer tuning enheten o kjøre orginalt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Mener tempsensor ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Svalbard altså? Du kan enten satse på at det er feil med matepumpa, eller skaffe deg diagnose utstyr. Det koster ikke all verdens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArcticX5 Skrevet November 28, 2012 Forfatter Share Skrevet November 28, 2012 Svalbard altså?Du kan enten satse på at det er feil med matepumpa, eller skaffe deg diagnose utstyr. Det koster ikke all verdens. Ja. Kor man får tak i diagnoseverktøy?. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 viewtopic.php?f=1&t=185178 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArcticX5 Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2012 Har kjørt diagnose. dette kom opp. 4212 glow plug cyl 1 activation interroupted 4242 glow plug cyl 4 activation interroupted 4D00 exhaust backpressure sensor bank 1 480A DPF Bank 1 481A DPF Bank 1 så også at kjøletemp lå på -17,1 gr med motor i gang eksostemp før partikelfilter -27 gr og exsos temp foran kat - 27 gr det er jo riv ruske galt.. noen gode ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 DPF er vel diesel partikkelfilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 Tett partikkelfilter.. Hva er km på bilen? Mye småkjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå