Gå til innhold

BMW X5 startproblemer

kmokkelg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Sliter litt med X5'n min og lurte på om det var noen som har vært borti det samme.

Det hele startet med en feilkode på gearboxen. Sporadisk feil på girvelgegivern.

Når denne ble slettet så fungerte bilen fint i en hel dag. :applause: Når jeg skulle starte den neste dag så startet den ikke.

Har lest av feilkoden igjen og nå kom det opp feilkode på glødeplugger og fuelrail sensor.

Har skiftet sensoren på fuelrail, og skiftet 5 av glødepluggene. (4 av de var helt deffekte) Den siste glødepluggen fikk jeg ikke ut, så den tør jeg ikke å skifte. (redd for att den brekker av)

Men fortsatt så starter den ikke, og jeg har fortsatt feilmelding på fuel rail sensor. (Har prøvd å slette, men kommer opp igjen når jeg prøver å starte)

Når jeg tar sensoren ut av railen i enden og slår på tenningen så kommer det drivstoff i en normal mengde. Hører også at matepumpen går mens tenningen er på. Men når jeg kjører starteren med sensoren ute så kommer det ikke noe mere trykk av fuel railen en det gjør når tenningen står på.

Kan det være at høytrykkspumpen min er gåen?

Bilen har gått 240 000 nå.

Det er 2003 mod med 3 liter diesel.

Prøvde også å måle om dysene åpner med en diodelampe, og jeg får blinking på triggersignal på dysene, så da skulle man tro at det ikke er noe feil med noe elektronikk som gjør att den ikke starter? (ble litt forbauset over att det var pluss lederen som pulset og ikke minus ledern)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkt å lade batteriet? Et batteri med lav lading kan gi mange uforståelige feil i minnet.

Start med lading du, og evt skifte av batteri om det ikke er gjort tidligere. De kan ikke forventes å leve i 10 år...

mvh Frode Neergård.

sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkt å lade batteriet? Et batteri med lav lading kan gi mange uforståelige feil i minnet.

Start med lading du, og evt skifte av batteri om det ikke er gjort tidligere. De kan ikke forventes å leve i 10 år...

mvh Frode Neergård.

sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2

Monterte nytt batteri i fjor vinter (orginalt BMW batteri)

Og jeg har batteriet på lading mens jeg driver og feilsøker / prøver å starte den.

Så det snurrer motoren lett rundt når jeg kjører starteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feilen er nok i en eller flere av dysene som lekker i retur, da vil ikke pumpa klare å bygge nok trykk i railen, bare å koble fra retur på topp på alle dyser, dra bilen på starteren og sjekk returmengde, skal kun dryppe opp av dysa, renner det er den defekt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Da har jeg sjekket alle dysene med målebeger. Dyse nr 4 ga fra seg store mengder når jeg kjørte starter i 5 - 10 sek. Så jeg var på GS og fikk tak i ny dyse og skiftet denne.

Bilen startet med en gang den var montert sammen igjen :)

Tusen takk for hjelpen folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...