Gå til innhold

E46 DRL Virker ikke? :/

eriksen76
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en E46 (2004 mod sedan) som er utstyrt med DRL (Daytime Running Lights) som det står i utstyrslisten.

Det skrur seg automatisk på hovedlys når mørket kommer :) men når det er lyst er det ingen verdens lys? har xenon i langlysene ettermontert, tenkte det kunne være problemet, så prøve å skifte til halogen på ene side, ingen tegn til lys :(

Noen som vet hva som er synderen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske normalt det. DRL er vel akkurat den funksjonen at de skrus automatisk på når det blir mørkt.

Du mangler vel bare den funksjonen at lysene skrus automatisk på når du skrur på tenning?

Dette må kodes. Regner med bilen din er import....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) Vis jeg setter biln min i kjørelys, da tennes og sloknes alt med tenningen :) Men bilen er utstyrt med automatiske lys (en egen funksjon på lysbryteren) og i utstyrslisten står det at den har DRL, som så vidt jeg har forstått er svakt lys for bruk i dagslys :P

"S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Daytime driving lights"

skal vistnok se slik ut

E46_drl_1_klein.JPG

Noen har sagt på en annen side at det drives av langlyspæren på halv styrke :o

Slik ser bryteren min ut:

rearfogswitch.jpg

Kan legge til at jeg har DEPO lykter.

Bor i Sandnessjøen/Nordland :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z4en min (som er bygget på E46) har samme bryter og oppfører seg likt som din. Alt er av på dagtid og tennes automatisk når det blir mørkt eller man kjører inn i en tunnel.

Står det i utstyrslisten at den har DRL da? :P

i såfall, er det mulig og programmere dette på ett vis? kansje fikse park/tåke for å få det "dagslyset"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...