easyfixx Skrevet November 29, 2012 Skrevet November 29, 2012 Hei. Har en eller annen banke lyd bak på høyre side på min BMW E46. Bankingen kommer når jeg kjører mellom 40-70 km. Den banker konstant, men med en gang jeg trør inn bremsen så forsvinner den litt, for så å komme til bake etter noen få sekunder. Noen som har vært borti dette før? intresert i å høre hva det kan være, er veldig irriterende å høre på.
flobben Skrevet November 29, 2012 Skrevet November 29, 2012 sjekk hjulboltene dine, kan være at de har løsnet litt.
FredrikE24 Skrevet November 29, 2012 Skrevet November 29, 2012 Løs callipper? Har opplevd det samme, bare da var boltene borte og det smalt noe jævlig når man toucha bremsen..
easyfixx Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Skrevet Desember 2, 2012 har fått sjekket hjulbolter å kaliber, men alt satt godt fast. ikke hull i mannsjetter til driv leddene, så tror ikke de kan være noe der, eller? noen flere som har vært borti det, eller er de bare å få seg time på verksted?
BMWtotti Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Hadde bankelyd bakfra på min E46 318i. Da var det bremseskoene til håndbrekket (trommelbrems inni bremseskiva (hvis det ga mening)) som hadde løsnet/var i ferd med å løsne. Aner ikke om det kan være det hos deg, men var det i alle fall hos meg Ellers så kan det kanskje være greit å skjekke det som er av stag og lignende der samtidig. Kan jo være belastningen på de endrer seg når du bremser.
FredrikE24 Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Dette ville jeg også sjekket ja! Har vært ute for det på to forskjellige E46er nå faktisk, håndbrekkdelene har vært "kake" på begge to. Skru av Calipperen(2x16mm) skru av umbrakoskruen som holder skiva, løft av mansjetten rundt brekkhåndtaket og løsne mutterne så skoene blir slakke. Finn fram passende slegge etc. og dælj av skiva. Inspiser!
easyfixx Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 Takk for svar. Har bestilt time på verksted nå, skulle få komme inn i morgen, så får sikkert ordnet de i morgen, ( Eller funnet ut hva grunnen er). Men takk for alle gode svar, å hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå